1.672 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Samtale anlæg Samtale anlæg
Hejsa, Er lidt forvirret om de forskellige produkter man kan få, hvis vi tager interphone F4 er det eneste den ting der sidder uden på hjelmen eller er der noget inden i? og hvad gør i der? der er ikke for meget plads, tænker man sidder og får ondt hvis man skal have et headset i?
Eller er vejen frem og købe ganske alm bluetooth set?
0 synes godt om
sep 2011
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 47 Svar: 422
Højtaler og mikrofon monteres inde i hjelmen.
jun 2010
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 21
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.539
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
Hvis du skal bruge samtale-funktion som det primære, så glem alt om de attraktive og billige typer du f.eks. kan blive fristet med i Biltema, Thansen m.fl. Ofte er de koblet vha. ledning og sidder utroligt dårligt - og har en ringe lydkvalitet. Bedste kvalitet er Autocom "typen" og den er delvis ledningsført - i stil med det setup du kender fra f.eks. MC betjente. Denne type er dyr, men sådan er det jo med kvalitet. Hvis du vil undgå ledninger og bruge bluetooth typen, så har du nogle muligheder, f.eks. Interphone som du selv nævner. SENA og Cardo er også fine anlæg og kan stort set det samme. I skrivende stund "kæmpes kampen" fra producenterne om hvem der kan koble fleste - og nemmest - i samme gruppe, således at Intercom/samtaleanlæg får en helt ny betydning. Du kan fra førnævnte producenter købe et "Ready to Go" sæt - ofte under betegnelsen Team Speak, hvor du får to sæt der er sat op - du skal blot proppe skidtet ind i din hjelm/e. Hvis du blot satser på "samtaleanlæg" med mulighed for kobling af telefon, GPS og iPod (musik), så kan du fint nøjes med en mindre og langt billigere model, f.eks. Interphone F3. Den er særdeles attraktiv i pris, har en yderst god kvalitet og kan monteres i alle hjelmtyper. Hvis du vil have "gruppe-snak" - så spring F4 over og gå direkte til F5 - som også kan købes i en team-udgave. I Cardo's venden hedder det G4 eller den helt nye og forbedret udgave G9. Forøvrigt er Schubert's SRC baseret på G4 fra Cardo og kan som sådan også koble (Intercom) sammen hermed. Fælles for dem alle gælder det, at Cardo snakker kun med Cardo (og selvfølgelig SRC/Schubert), SENA med SENA, Interphone med Interphone. Man kan undres over at der endnu ikke er kommet en fælles standard for MC-Intercom, men det er en helt anden snak! Alt efter om du vil have muligheden for gruppe-snak, så skal du ikke alene vælge den producent du selv tror på (hvad har andre du kører med købt?) og desuden hvor nemt er det at betjene på farten? Jeg vælger Intercom ud fra nogle få brugbare principper; Lydkvalitet, holdbarhed samt pris! Dernæst ser jeg på hvorledes skidtet er at betjene undervejs. Jeg magter ikke at skulle bruge en 15cm tyk manual for at huske på koblingsmetoder - ej heller når man har været væk fra brugen et stykke tid. Tænd og kør! Sådan skal det virke! Både SENA, Cardo såvel Interphone hævder at deres "gruppesnak" er åhhhh så fantastisk og nemt at betjene! Tja, enten har deres ingeniører ikke begreb om trafiksikkerhed eller også prøver de ikke konceptet af i den virkelige verden, for fakta er bare, at koblinger til stadighed er bøvlede og meget forskellige. Cardo G4 (eller nyere) og Interphone F4/5 (eller nyere) tilbyder desuden RDS/Radio i Headset, hvilket for nogen er "godt". Jeg bruger det ikke - og har aldrig brugt det! Jeg vil gerne "samtale" med Co-driver, høre GPS'en eller løfte røret hvis telefonen ringer....men at høre musik, ej, jeg vil hellere høre motoren og vinden...
jun 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 37
apr 2006
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 64 Svar: 987
apr 2006
Samtale anlæg