3.579 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
18 Svar
Samtale anlæg Samtale anlæg
God aften der ude
Jeg og et par kammerater kigger efter noget samtale anlæg til hjelmen så vi kan snakke sammen mens vi køre og ikke behøver at stoppe turen hele tiden og så ville jeg lige høre hvad jeres erfaringer er med dette? Kan i evt anbefale et godt anlæg med god lydkvalitet osv til billige penge???
1 synes godt om
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.157
jul 2018
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 5
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 396
jul 2013
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 8
jan 2019
Følger: 11 Følgere: 62 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 123
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 1.236
Så er man uafhængig af "platform".
Alternativt gruppekald via Messenger, What's app eller lignende:
https://www.xlmoto.dk/headset-bluetooth-snell-s-7#?p
Ellers er mine foretrukne:
Nolan n-Com eller Cardo Scala Pactalk (ikke Slim, der er følsom for vand), hvor det er samtale via Bluetooth og Mesh.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.862
Efter hvad jeg har fået fortalt, skulle det være rigtig godt. Her er man helt uafhængig af afstanden mellem cyklerne, da det virker via mobiltelefonen. Samtidig er det billig i brug.
Selv er jeg ved at investere i det. (En knap til montering på styret.)
dec 2007
Så kan man køre med stor afstand.
https://www.iccom.dk/radio-hobby/PMR-radioer.htm
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.862
Kører man i byer eller i bjergrigt terræn, er den ofte under 1 km.
dec 2007
Den virker bare!
feb 2019
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 33
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 657
Kan klart anbefale Sena 20S
maj 2007
Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 82
Koster 300kr. stk.
Men der kan man ikke have gruppe samtale.
Så kun to der kan snakke sammen af gangen.
Så hvis det bare er for at prøve om samtale anlæg er noget for jer så er det klart den billigste løsning. Der er også mulig for at parre telefon til så man kan høre musik på turen.
Den kan nemt række de 1,2km som de foreskriver.
jul 2004
Følger: 10 Følgere: 16 MC-er: 6 Emner: 1 Svar: 202
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 657
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 846 MC-er: 11 Emner: 183 Svar: 1.340
Har lige smidt deres billlige e1 snell fra xl motor i min hjelm, har kun prøvet høre musik, fungere fint nok
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
Hvis I skal have noget der virker- og kan bruges, så er det ufravigeligt, at I foretager en installation i hjelmen, hvor I får placeret ørebøffer såvel mikrofon, således lyd kan høres og den tale du har lyst til at lave, ligeledes kan skydes afsted. Og det er langt fra alle hjelme som dur' til det.... lukkede hjelme er at foretrække (giver langt den bedste lyd). Og det handler ikke kun om hvad du kan høre, det handler også om den STØJ du sender ud fra din hjelm, således "modtager" ikke bliver blæst omkuld i støj....
Når dette er skrevet, så vælg et system som ER afprøvet. Det kan være SENA, Midland, Interphone, SRC og hvad pokker de nu ellers hedder. Hvem der er bedst afhænger af tiden på året, hjelmen, funktioner som er nødvendige og krav til rækkevidde.
De tidligere modeller ift. Bluetooth havde elendig rækkevidde og brækkede sig efter blot få hundrede meter (afstand). Dette er forbedret idag. Bluetooth og de nye standarder kan række flere kilometer og spiler perfekt med støjreduktion osv. Så du kan fint springe på ét af de gængse mærker, hvor det mere handler om antal "personer" som kan være med i kæden- og hvorledes denne kæde virker. Er det a-b-c-d-e-f eller er det a-til alle, b-til alle osv. eller noget helt andet?
Sena og/eller Interphone er nok de mest udbredte og kendte.....
Så nævnes der PMR/radio ovenfor! Nuvel....med radio kan du (måske) række længere, men til gengæld har du radio/støj og envejs kommunikation med inde over. Det kan til MC brug *IKKE* anbefales.....
jul 2018
Følger: 3 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 41
En af mine bekendte er også glad for den nye Turing fra interphone
Bække 2 virker har intrcom musik striming fra mobil, fm radio, bt til GPS og telefon samtale
Samtale anlæg