{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.365 visninger | Oprettet:

Chopper til 2 pers max 15000,- og del spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej mcg

Jeg har nu haft min første maskine og det var da meget sjovt smiley Fik kørt 5000 km på den på 2 mdr, jeg har nu købt bil og skal derfor kun på hyggeture når solen skinner smiley

Jeg er absolut ikke inde i chopper modeller og hvad de yder i forhold til moment, for alle ser jo ud til ingen HK at have.

Nogen der lige kan guide mig lidt her:

Hvad skal jeg gå efter af moment og HK når vi til tider skal 2 afsted ? og gerne kunne følge med trafikken, altså ikke nogen racerraket.

Evt modeller i kan anbefale?

Og hvad er fordele ulemper ved: kæde/ rem eller kardan ?

Vil gerne kunne skrappe lidt af den så den er så nøgen som muligt og kan Brøøøle igennem byen smiley

På forhånd mange tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chopper til 2 pers max 15000,- og del spørgsmål
  • #1   22. maj 2012 Hvis man først har kørt tur med dig tror jeg aldrig du vil kunne finde dig tilpas på en chopper.
    Jeg har haft begge dele og du vil i løbet af en uge mangle motorkraft.
    Du skal op i en del højere prisklasse før at du kan mærke motoren bare i nærheden af noget du vil kunne finde dig i.



  • #2   22. maj 2012 moment og hk følges ad (alt afhængig af omdrejninger) du kan ikke vælge det ene og udelukke det andet..

    men du kan derimod vælge en 50hk MC, med MEGET moment, hvor størstdelen effekten bliver leveret i et lavt arbejdsområde, og denne MC vil føles meget hurtigere, end en 80hk MC med lidt moment (men flere omdrejninger) selvom denne MC ER hurtigere.. (ser bort fra, gearing, vægt mm.)


  • #3   22. maj 2012 Thomas: ja ved godt farten har været høj smiley (meget høj) men tænker også lidt på mit kørekort, men som du siger har jeg også lidt betænkeligheder ved chopper, netop om jeg gider køre på den hvis jeg synes det føles som en 45 knallert smiley Efter jeg solgte sukien og fik Zafiraen har jeg ikke savnet at trille rundt, men kunne være hyggeligt med bare lidt maskine til en solskinstur i ny og næ.. Jeg har også efterspurgt på face om nogen har en man kunne prøve lidt af en dag og se hvordan det var..




    Mirza: Dem jeg har kigget på ligger nemlig imellem 35 - 50 HK og det virker jo af meget lidt når jeg før kørte med 93 HK (gsx750f) så om jeg keder mig for hurtigt som thomas også nævner ved jeg ikke

    Men om momentet får det til at virke af mere er jo så lige det


  • #5   22. maj 2012 Igen, moment får det ikke til at virke som mere..

    men hvis den du har kig på har fx 40hk ved 4000 omdrejninger, så skal du holde det op i mod hvor mange hk du reelt bruger da du kørte din gsx.. når du kører 100km/t i 6 gear så bruger du måske kun 30hk på din suzuki...

    de 93hk har du kun ved max effekt (måske 10.000 omdrejninger?) Og der befinder du dig 2% af tiden.


  • #6   22. maj 2012 Mirza.
    Det med 2% gælder for mange af os andre mc kører, men er nok ikke lige tilfældet her.
    Friis kan sagtens finde ud af at holde omdrejningerne oppe hvor effekten ligger i 90% af tiden.

    Men Friis.
    Jeg havde jo en XV1600A med ca 63 Hk og 136Nm
    Det er i den gode ende af midtklasse chopperne og den var noget bovlam i forhold til suzukien du havde.
    Det er rigtigt at den har en god mellem acceleration men der er ikke det kick du får ved at fyre den af.
    Og det tror jeg du kommer til at savne.
    Men det eneste jeg siger er at sørg nu for at køre på den reelt inden et køb, og ikke kun en lille tur hvor det hele er spændene.


  • #7   22. maj 2012 Kig evt. på Kawasaki LTD 454. Jeg kørte selv 9000 km. på sådan en svend for nogle år siden og ofte med passager bagpå.

    Den følger fint med i trafikken og priserne er rimelige lige nu.

    Motoren er den samme som i ER 5 og den er faktisk ret sjov at køre

    Gert


  • #8   22. maj 2012 Thomas, de fleste kan (forhåbentlig) finde ud af at køre en MC til max effekten, men så skifter man også gear, og ligesåsnart man gør det, så falder omdrejninger, og hvad sker der så, så har man færre Hk til rådighed, så medmindre man kører i begrænseren i 2km uden at skifte gear, så har man ikke max effekt til rådighed mere end lad os så sge 10%..

  • #9   22. maj 2012 Gert:
    Jeg har haft lånt en er-5 en weekend og den var sku lidt død i det,så om jeg kommer til at kede mig er jeg lidt bange for smiley

    Kørte med en m1800 og der var da absolut ryg i trods det er en flåde smiley


  • #10   22. maj 2012 ok Friis, men jeg tror at du får svært ved at finde en M1800 til under 15000,-

    Tror at du skal til at finde de realistiske briller frem :-))


  • #11   22. maj 2012 LTD454 (EN450) har en anden udveksling end ER5, så den er lidt kvikkere i accelerationen, men lavere topfart.

    Hvis du konstant lå ved maks omdrejning på din 750'er, og kun syntes det var fedt at køre MC når du kørte sådan, så vil du komme til at kede dig på alle choppere der ikke hører til i power-cruiser kategorien.


  • #13   22. maj 2012 Mads L: Da den kom frem var det det man kaldte en soft-chopper.

Kommentér på:
Chopper til 2 pers max 15000,- og del spørgsmål

Annonce