1.989 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

mc og biler bliver stjålet mc og biler bliver stjålet

pas på med at sælge jers bil eller motorcykler der er nogle der vil købe siger de og vil jo så osse prøve køre bil eller mc og så lader de deres bil stå som en sikkerhed til jer men biler er stjålet så de kommer ikke tilbage med jeres bil eller mc og så gælder jeres forsikring ikke da i selv har givet dem nøglerne husk de skal lægge pengene først desværre

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mc og biler bliver stjålet
  • #1   15. maj 2012 Var der ikke en forleden, der mistede en Blackbird på den konto?

Trist! smiley

• #2   15. maj 2012 ved der er en fra skive der har

• #3   15. maj 2012 # Sørgen Bøgh N

Jo der har været 3-4 tråde om den Blackbird og den triste episode allerede......

• #4   15. maj 2012 sorry dem har jeg så ikke lige set

• #5   15. maj 2012 Hvad er det smarte i det ? De har en stjålet bil og stjæler en ny ? Så bytter de den til en anden igen eller ? Kan ikke se fidusen i det smiley

• #6   15. maj 2012 Det skal du endelig ikke undskylde - det var såmænd ikke for at dreje det over i retningen af denne smiley

Jeg ved sgu ikke helt hvordan man undgår det scenarie, du stiller op. Hvis bilen er stjålet. Kørekortet kan være ligeså. Beder man om pengene i depositum, så kører de formentligt igen.

Ingen tvivl om, at de uanset hvad burde have klippet begge arme af.

• #7   15. maj 2012 utroligt at man ikke kan sælge noget idag uden at det skal stjæles

• #8   15. maj 2012 fremadrettet må de bare aflevere kørekort mm. for at være sikker.. Det vil jeg have hvis de skal prøve kører !

• #9   15. maj 2012 Pas eller anden billede ID.. og så bed dem kom med en ven. Som kan blive på stedet og afvente sammen med sælger.

Men jeg må indrømme jeg nok også ville gå på den hvis der kom en flink køber i en fin bil. At jeg sikkert også ville tage det for gode vare og lade ham køre min bil/MC på en lille prøvetur.

• #10   15. maj 2012 Ta' et billede af både testpiloten og hans kørekort. Det gør det noget lettere for station 2 at efterlyse banditten.

Triket: man får en fed ny kværn med nøgle i bytte for en gammel kadett. Og blackbirden kan sælges for væsentligt mere i øst Europa smiley

• #11   15. maj 2012 ville ALDRIG købe en mc eller bil hvor man skal ligge penge før man så kan få lov og prøvekøre den. kørekort nummer ogsdå tjekke billedet passer så er den i vinkel

• #12   15. maj 2012 De får jo lavet falske kørekort.. Jeg vil også være meget mistænksom i fremtiden efter at have hørt så mange historier..

• #13   15. maj 2012 Anja:

Du gør dette i bedste mening - og derefter er det trist at se, hvordan potentielle købere skæres over en kam og mistænkeliggøres.

Jeg vil da udtrykke min sympati for dem der er blevet bøffet her, men når det så er sagt, så lad være med at blive paranoide og husk, at man altid er to om en handel.

Det er i hvert fald helt sikkert, at er jeg i marken for at købe kørejern, vil jeg til en hver tid acceptere, at sælger vil se kørekort og evt anden ID, men begyder han med noget fis om at jeg skal erlægge købesummen inden en prøvetur eller nægter han mig prøvetur, så kan han sgu kigge efter en anden køber - længere er den ikke.

Derfor er det meget vigtigere at snakke noget med en eventuel køber og danne sig et ordentligt indtryk inden videre diskussion og prøvekørsel.

DET er de helt almindelige anstændighedsregler for handel, og vil man ikke spille efter dem - og løbe den minimale risiko der er - så lad være med at sætte noget til salg, men accepter den sum en forhandler vil betale - sorry

• #14   16. maj 2012 man skal bare se pas og kørekort inden.. evt tage en kopi af det.. så der ingen problem

• #15   16. maj 2012 Bare sørg for, at der ikke er mere end 10 dråber benzin på kværnen.......

• #16   16. maj 2012 GPS tracker....! Hvis din MC er dyr nok så har du sådan en som minimum liggende løst i bilen eller gemt til hvis du er tvunget til at parkere et tåbeligt sted. Har du ikke sådan en, så kan en iPhone gøre præcis det samme, hvis den er pakket godt ind og gemt på din MC. Du har bare en bærbar klar til at holde øje med hvor han kører hen. Kører svinet direkte mod motorvejen og ikke vender om efter 1. afkørsel, så fat i 112....!

• #17   16. maj 2012 jeg har osse GPS tracker på min mc

• #18   16. maj 2012 Anja, det fortæller man ikke til folk....!

• #19   16. maj 2012 #Tommy hehehehe...

#Knud er helt enig... Der må stadig være en vis form for gensidig tillid.

• #20   16. maj 2012 Jeg har en bil til salg og bliver næsten hver dag ringet op af folk med udenlandsk accent som dårligt selv kan tale forståeligt engelsk . Så smider jeg bare på . MEN nu bruger de stråmænd,jeg blev ringet op af en Kenneth fra køge han ville købe min bil lørdag kl 10 .Fint sagde jeg men så spurgte han om jeg var god til engelsk pga det var hans kollega der skulle købe den han sku bruge en bil til at køre på arbejde ,,,,,så kommer det sjove,,,,så kunne jeg høre han henvendte sig til KOLLEGAEN og spurgte åh hvor arbejder du egentligt henne,?? Så lagde jeg røret på

• #21   16. maj 2012 Haha, den er god...
    En der ikke selv ved hvor han arbejder.

• #22   16. maj 2012 ja det sker hvert år så vær opmærksom, gpstracker ??? ikke fem potter værd efter min mening, profferne scanner mc og fryser dem, det koster en flaske lightergas til en tier

• #23   16. maj 2012 Ved prøvekørsel af ens bil, kan man jo selv køre med... hvis der er en der skal prøve ens mc, må han/hun komme sammen med en anden person som venter sammen med en imens prøveturen. Desuden kan man tage billeder af personerne og kørekort/pas, og selvfølgelig laver man en formular hvor testkøreren skriver under, så kan man vist ikke gardere sig meget mere?!

• #24   16. maj 2012 #Marc JJ
    Du glemte muligheden for at sætte sig bag på og holdt godt fast om dem hele turen smiley

• #25   16. maj 2012 @Bodie..

Trods rigtig mange tråde om hvor legende let det er at jamme en tracker. så bliver RIGTIG mange ting bragt tilbage til ejer manden fordi de blev fundet igen via gps...

Når de tyve som har en jammer har undersøgt den stjålne genstand og ikke fundet noget. så klapper fælden.

Men har man blot smidt sin tracker oven på batteriet.... tjaaa så er den ikke voldsomt meget værd. men det er de færeste der skiller en bil,båd eller mc fuldstændig ad for at finde satanen..

Skulle hilse fra en gó kamerat og sige at inde i luftfilteret der fandt slovakken ikke hans Tracker på R1 eren :-))

Lidt opfindsmhed skader ikke..

@Knud.

Os gamle idioter mistænker ingen sgu. Jeg får altid bare stukket nøglerne i luffen, og vil sikkert se underlig ud hvis ungersvenden bad om at se mit kort :-))

• #26   17. maj 2012 Brian S, halvvejs igennem i dit indlæg der tænkte jeg luftfilterkassen og det var lige netop der at i havde placeret den. Også pænt svært at komme ind og fryse den derinde.

Kommentér på:
mc og biler bliver stjålet

Annonce