1.253 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

mc farligere end biler? mc farligere end biler?

Jeg var til teori idag og der var en der påstod at mc'er er langt farligere for sine omgivelser end biler.
Der er min mening så at det er en lortepåstand at komme med.
Folk der kører mc året rundt er dem der kører mindst galt.
Der er ganske vidst heller ikke vildt mange der kører mc året rundt har jeg indtryk af, dog har jeg tænkt mig at gøre det.
Syntes også jeg har langt bedre overblik over trafikken når jeg sidder på en bike fremfor i en bil.
I en bil syntes jeg der er flere blinde vinkler. På en bike kigger man bare lige over skuldren, og så er der ikke mere i det, man kan se stortset alt.
Og i det hele taget når der sker en ulykke, hvad laver så mest ravage, en 150 kg motorcykel eller en 900 kg bil? Nu giver jeg bare lige et WILD GUESS, men tror det er bilen smiley

Men hvad er jeres mening?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mc farligere end biler?
  • #1   20. jul 2009 mc er farligere en bilen. men det er da for dem der sidder på mcen og er ude for en ulykke.

• #2   20. jul 2009 Det lyder sgu som en større misforståelse

• #3   20. jul 2009 Claus J
    Vil jeg nemlig også mene.
    Mc er på ingen måde farligere for sine omgivelser end en bil vil jeg mene.
    Og for dem der kører fx politimotorcykel som kører hele tiden, de kører stortset aldrig galt, i forhold til dem der kun kører engang imellem.
    Jeg kører selv "med blød hat" vil ikke køre stærkere end jeg må, og er nok også klogt nok. Regner med at køre mc året rundt de næste 4-5 år, og syntes det er lidt fedt hvis jeg om 5, eller 10 år kan prale af at jeg ikke er væltet 1 eneste gang smiley

• #4   20. jul 2009 tror sku ik mcer er farliger for sine omgivelser men det er farliger at køre mc et faktum du kommer til at leve med.
    og så lige et råd fra en der har kørt hele året køb en mindre maskine til det, det er nu nemmer at holde 100 kg fremfor 200 kg når det er glat ;o)

• #5   20. jul 2009 Peter
    Ja nogen kører godt nok som en stor røv i sidevind, men det er der jo også bilister der gør.
    Og når det kommer til ravage syntes jeg stadig bil og andre større køretøjer kan skade andre mere. ligeså vel som en knallert skader mere end en cykel, og cykel mere end løbehjul. dog syntes jeg det går den anden vej når det er på en selv smiley Jeg er virkelig kommet galt afsted på løbehjul, fik så lidt mindre skrammer på cykel, og på knallert har jeg stortset aldrig fået rigtige skrammer. har fået et bette sår på knæet på størrelse med en 1 øre engang jeg væltede på en maxi smiley

• #6   20. jul 2009 ib
    Ja mc kan selvfølgelig være farligere, og det må man jo acceptere. Men tit syntes jeg også biler kan overse de 2 hjulede. ved i hvert fald i de år jeg har kørt knallert, uanset hvor stor knallert jeg har kørt på, så overser bilerne en, og ville ønske jeg havde en sten jeg kunne kaste ind igennem sideruden på de skide biler, for de bruger den jo åbenbart ikke alligevel smiley det er dog oftest kvinder fra 20 til 50 der bare kører ud foran.

ps. jeg tror min bike er lille nok. det er jo bare en Jawa, og vejer ikke mere end 140-150 kg.

• #7   20. jul 2009 ansvarsforsikringer på mc'er er betydelig billigere end på biler, i flere tilfælde enda billigere end på scootere/knallerter... tror ik på forsikringsselskabernes statistikker tager fejl.

• #8   20. jul 2009 Vil også mene at for chaufføren er MCen farligt, men for andre er det bilen. Man hører aldrig om en MC som kører folk ned, eller skader folk i biler.

• #9   20. jul 2009 det med at MC betjente de stort set aldrig køre galt det er ikke helt sandt, du høre bare ikke om det, men de har mange flere styrt en vi regner med de køre jo de pølsevogne de har som det er GP cykler

• #10   21. jul 2009 For lige at rydde et par misforståelser af vejen, så har året indtil nu ikke været så slemt mht ulykker. Dette er selvfølgelig sammenlignet med de tidligere år, der var lidt slemme!

Politiet har lidt flere ulykker end gennemsnittet af "os civile" har, men de kører nu også væsentlig flere km end nogle af os andre nogensinde kommer til at drømme om!
    Samtidig er de jævntlig på kørecentre hvor de opøver bremse-undvige øvelser, hvor de ind i mellem ryger "på dækslet" når de kommer for langt ud i øvelserne. Men der er vi andre for længst stået af!

• #11   21. jul 2009 En mc er i sig selv ikke farligere end end en bil, men person skaderne er oftes større når uheldet er ude på en mc end i en bil så ud fra den betragtning er det farligere at køre mc.

• #12   21. jul 2009 lunD:
    Man hører aldrig om en MC som kører folk ned, eller skader folk i biler.

Arhhhhhhhh, den holder vist ikke helt, selvom det naturligvis er MC-isten der er mest udsat.

JLL

• #13   21. jul 2009 Så vidt jeg kan høre på jer allesammen er i enige med mig.
    MC er ikke farligere for sine omgivelser end bil, ergo er ham der påstod det lidt af en torsk smiley

Kommentér på:
mc farligere end biler?

Annonce