5.217 visninger
|
Oprettet:
Honda Ntv 650 {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg er ved at finde en afløser til min kawasaki gpz 500 som desværre blev stjålet. Da jeg godt kunne tænke mig en mere touring venlig model, overvejer jeg en honda ntv 650.
Jeg har dog et par spørgsmål, da jeg har et par betænkeligheder. Først, bliver en ntv 650 for kedelig på de små veje når jeg vand til en gpz 500.
Den honda ntv jeg har kig på, er fra 1988, har den model nogle svagheder og særlige ting man skal være opmærksom på?
Hilsen Simon
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 41 Svar: 527
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
Motoren har ikke voldsomt meget effekt, men dens momentkurve er flad, og trækker lige fra tomgang. Så den er bestemt ikke kedelig at køre på sammenlignet med din GPZ.
Der er ingen typiske svagheder på den. Motoren er god for mere end 200.000km hvis den bliver korrekt serviceret.
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 26 MC-er: 9 Annoncer: 1 Emner: 14 Svar: 140
Jeg kører selv på en Honda NTV og jeg ELSKER den maskine.. Den er utrolig slidstærk samt utrolig pålidelig.. Den vandkølede V2er har moment fra starten og trækker rigtig godt.
Det er ikke en racermaskine, men derimod en mc der kører rigtig godt mellem 80-130 km/t. (teoretisk topfart er hvis 160-170 km/t)
- Den har et godt benzinforbrug (min kører 21,5 km/l)
- Der er kardantræk og jeg mener man bør skifte kardanolie for hver 30.000 km (Aldrig mere kedelig smøring af kæden).
Et godt råd er at købe en billig lille frontkåbe, hvis du planlægger at køre en længere tur (jeg købte hvis en PUIG frontkåbe ved Louis for 150 kr)
Og slutteligt vil jeg sige, at det er en lav motorcykel hvor der IKKE er langt mellem sæde/forhviler og asfalt..
Og slutteligt, så må jeg vel lige nævne, at jeg har en masse reservedele til salg
/Alex
feb 2012
Følger: 2 Emner: 5 Svar: 74
Siddestilling er oprejst.
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 765 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.846
Motoren er da sjov nok (sad også på min Africa twin), dog synes jeg den krævede lidt omdrejninger for at flytte sig. Men så igen, hvad gør ikke dét
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 244
Har selv en NTV, og benplads er lige sparsom for mig (1.90), men jeg har da kørt 2-300 km ture, og overlevede. Man sidder meget oprejst, og hvis man ikke finder modellen som allerede har halvkåbe foran, skal man købe en! Købte selv en billig en til et par euro til st sætte på lygtehuset.
Min har kørt 130.000, og motoren blev skildt af ved 100.000 for 2-3 år tilbage, og den var som ny. Skifter olie i ny og næ, men tror faktisk ikke man bør gøre det Det er jo en Honda.
Mhp. kørsels egenskaber, ja så kunne den gøre 210 engang, nu rammer den kun 190-200. Kardan skal man vende sig lidt, den er heller ikke særlig hurtig. Man sidder godt på den (har selv skiftet til et bedre styr) og forbruget er en 4-5 liter pr 100 km, alt efter kørsel.
Den gode nyhed er også at den faktisk kan gøre på baghjul, fra stilstand kan man fint tage den op med kobling og køre lidt med den. Med en givibox bagpå får du mere opmærksomhed når du kører lydløst på et hjul forbi menneskerne i midtbyen end gutten på hans larmende gsxr
En anden fin cykel kunne evt. være en transalp, har en fra 88, ca samme motor, men MEGET sjovere, bedre offroad egenskaber, og en fed fed cykel der igen er utrolig holdbar. Dog ikke helt så hurtig på toppen.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
jun 2008
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 188
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 41 Svar: 527
Når du siger at den nok er lidt kedligere end min kawasaki, betyder det så at den er så kedelig at man ikke vil finde fornøjelse ved en tur på de små snoede veje eller er det ikke så galt?
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
jun 2008
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 188
Man skal bare ikke forvente det er en racer.
Selv på motorvej vil du finde at den sagtens kan flytte sig.
Honda Ntv 650