{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.804 visninger | Oprettet:

Kendskab til Honda ntv 650 {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har kendskab til Honda ntv 650.

Er lige blevet tilbudt sådan en .

Er den høj - køre den godt osv. Nu plejer Honda jo ikke lave noget bras , men kender ikke til denne model ,men prisen er ok.

Nu er jeg mest til Yamaha , men der kan jo komme noget andet i vejen.

Mvh Flemming


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kendskab til Honda ntv 650
  • #1   21. nov 2019 Take care smiley
    Een af mine gode venner skiftede sin Yamaha ud med en Honda.
    14 dage efter ville konen ha’ en ny vaskemaskine !!
    smiley


  • #2   21. nov 2019 En særdeles stærk og uopslidelig motor. Ikke speciel høj - i sagens natur - alderen - kører den lidt tung og oldschool.
    Nu nævner du intet om prisen, men kan du finde en Honda VFR 750 til nogen lunde samme pris, så nap den. Mere motor og bedre køreegenskaber.
    Pøj pøj smiley


  • #3   21. nov 2019 Det er, hvis ikke den bedste, så en af de bedste motorer Honda har lavet når man ser på stabilitet. Ja, den er på højde med VFR motoren.
    Er den passet med service, skal den nok holde mindst 200.000km.
    Modellen er fra en tid, hvor Honda’s ry for den bedste finish blandt japanerne er velfortjent.


  • #4   21. nov 2019 Nu er det ikke en VFR men en NTV som jeg er blevet tilbudt. Til billig penge .
    Har en Vmax og et Honda vt 500 men det er veteran mc``er så der er jo begrænsninger på kørsen på dem, så skal bruge noget til mere hverdags også fik jeg lige tilbuddet her. Har lige haft en VF 1000 den brød jeg mig ikke om , den føltes alt for tung at tumle rundt med.


  • #5   22. nov 2019 Vf1000 kan vist næppe sammenlignes med niv udover vingen og honda mærkatet , har selv overvejet ntv som hverdags knallert og de er fint nede i pris og sædehøjde samt mange af dem er monteret med tasker og bagagebærer , og så har den kardan og kører som en skolekværn let og ubesværet uden nykker

  • #6   22. nov 2019 NTV var i sin tid særdeles populær hos mc-kurererne i London, fordi den er smal af sin størrelse, kvik nok og særdeles driftsikker. Salig Aagesen Sn kaldte den en knallert fordi den opleves lige så smal som en Puch Flagskib smiley

    Førstegearet er meget langt, så koblingsteknik skal du lige indøve. Motoren trækker som var den en encylindret under ca 3,5 kRPM og flercylindret derover. Køreegenskaberne kan du tilpasse din smag ved at ændre på affjedring, forgaffelhældning og frem for alt moderne dæk.

    Således kunne du formentlig også have tilpasset din VF1000F, så prøv hellere NTVen grundigt, inden du køber den smiley


  • #7   22. nov 2019 Las denne side
    https://hpholm.dk/ntv.html
    Udstødning er dyr til den
    Se om den buler på potten
    En anden der kan fås er Marving til ca 1500 - 3000 på ebay
    DER er E mærket
    Jeg købte denne her uden E 1229 kr
    Flot og pæn
    https://www.ebay.com/itm/HONDA-NTV600-NTV650-REVERE-88-99-450mm-OVAL-STAINLESS-BSAU-SILENCER-EXHAUST-KIT/291334883255?hash=item43d4e987b7:g:PbAAAOSwXzldTpSz


  • #8   22. nov 2019 Om nødvendigt, Marving-prisen kan de snildt være med på hos udstødningsspcialisten:

    https://mgh-bikes.de/auspuffanlagen#


  • #9   22. nov 2019 VF 1000 kunne ikke tilpasses synes jeg da den er for tung. Husk på man bliver ældre med tiden og dermed svagere i overarmene smiley . NTV``er med kardan det kan jeg godt lide. At den ikke er en hurtigløber det er ok , den lyst kan men nok få på Vmax``en.
    Fin artikkel . 7

    Det sjove med Vf 1000 og Vmax er at de vejer stort set det samme , men pga Vmax lave tyngdepunkt så føles den meget nemmere at skubbe rundt med.


  • #10   22. nov 2019 Flemming, kørte tur i USA fornylig på en VF1100S som min, men med den længere std. gearing. Den gearing er udlagt til lige godt 80km/t ved 3 kRPM, som du vist ønskede dig. (Som jeg godt nok aldrig kunne finde på at køre ved, højst rulle fart af på vej ind i en by o.lign.) Og som nøgen cykel er VF1100Sen nok lettere at håndtere til fods, så det var nok sådan en, du skulle have taget dengang smiley

    NTVen er helt sikkert også lettere at gå med, men jeg tænkte, om du havde overvejet en Diversion 900? Den er nok ikke så meget større, men med sin noget bredere rækkemotor og tank opleves den sikkert mere karismatisk fra sadlen. Det er min eneste anke mod NTVen, at den føles så smal om livet smiley



  • #11   23. nov 2019 Xj serien helt frem til 00erne er da en mager 80er cykel , tung , høj og smal ... og luftkølet gammeldags traktormotor der ikke er megen ide i at bruge som hverdags krikke , kan godt følge dine pronblemer med vf1000eren , mener at huske den var oogivet til 260kg tørvægt og v4eren var hverken slidstærk eller placeret så den skabte nogen balance i mcen og tyngden lå meget højt med andre ord gammeldags konstruktion , ntven har vandkølet v2er der tøffer videre når de 2 andre får skiftet motor , betydeligt mere moderne geometri , aluminiumsstel , en let og stærk bagsvinger med moderne dæmpning , usterbar og kardan , lav sædehøjde , 17tommer hjul der giver noget nær ubegrænset dækvalg , og tonsvis af muligheder for taskesæt , og sikkert drønbillig i service omkostninger , samt forsikring .... har set dem så billigt som 8000,~ hvilket jeg ikke forstår dog uden at kende nyprisen men er vel også ligegyldigt

  • #12   23. nov 2019 #11 Sikkert, men når nu Flemming er glad for Yamaha og gerne vil have en cykel med kardan. (Husker ikke om Yams egen kortlivede V2 550(?XZ550.) havde kardan, korttidshukommelsen bliver ikke bedre med alderen :-).

  • #13   23. nov 2019 Jo den havde kardan men xz eren var ikke specielt stærk og noget speciel med sit 4kantede design ~ almost lego

  • #14   23. nov 2019 Xz havde kardan , men ligner noget fra lego overskudslager smiley ser ikke at han foretrækker yamaha fremfor noget andet , men han må vel igang med en tusch hvis det bliver hondaen

  • #15   23. nov 2019 Nu skal det ikke forståes sådan at jeg kun vil gå rundt med mc``en smiley

    Ricard P så havde jeg også gearet min Vf 1000 F med en tand i for så den kørte men 3000 omdr ved 80 , men cyklen var stadig tung .

    Jeg er nu ikke så sart med hvad jeg køre på, det eneste af det japanske jeg ikke har haft er Suzuki. Men nu vil jeg prøve sådan en fætter så må vi se hvad munder ud i .


  • #16   24. nov 2019 Nej, men du skal da også være tryg med at parkere og ellers flytte den, det er da klart. Det overrasker mig blot, hvis en V-max virklig er så meget lettere at bakse rundt med og tænkte, det måske også skyldes det bredere og formentlig højere styr. Der er VF1100S nemmere at omgåes end VF1000F (som standard for VF-S styrer bedre med et europæisk lavt styr som CB750s eller CB650F Hornets end med den originale amerikanske englebøjle).

    At absolut at køre med 3kRPM ved 80, forstår jeg slet ikke kan være så vigtigt, men vi kører jo forskelligt og har forskrllige holdninger til det smiley

    Så go for it, du bliver helt sikkert glad fir NTVen i hverdagen, og når du har kørt den på dine favoritveje. Vi glæder is til at høre dine erfaringer og holdninger. Det er jo det, vi er her for smiley


  • #17   24. nov 2019 Vmax``en har jo ikke noget der vejer ret meget over sædehøjde , det er forklaringen tror jeg, den har tanken under sædet . Den har meget lavt tyngdepunkt. VF 1000 har meget højt , min tidligere FJ 1100 ligger imellem de 2 , fj``eren er jo bredere det er nok det der gør det. Men nu må vi se med sådan en NTV hvad det ender ud i .

  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 148
    #18   27. nov 2019 >#2
    Nå, James B, dine velmente gode råd blev ikke just hjerteligt modtaget. Surt show, hva'! smiley


  • #19   27. nov 2019 #18
    Who cares - så må de jo nøjes ??
    ;O)


  • #20   28. nov 2019 Min kone har haft en NTV, som hun kørte 60.000 km på inden hun solgte den i 2008.

    Det er god og driftsikker mc, der kun har alderen imod sig smiley


  • #21   28. nov 2019 Har selv haft en, rigtig god hverdags cykel, kan sagtens køres frisk også i sving, den eneste anke jeg har er der er for lille afstand mellem sæde og fodhvilere, og jeg er kun 170 cm. ellers nem cykel at tumle, og næsten ingen vedligehold.

  • #22   2. jan 2020 Ja Godt Nytår til Mc folket .

    Jeg spurgte tidligere her om Honda NTV , det gode tilbud jeg fik hørte jeg aldrig mere til (har ikke betalt noget) .

    Nu Har jeg fået fat i en BMW k 100 som jeg henter imorgen , så må vi se hvad det er for noget, har da kun hørt godt om dem. Så må vi se om der følger lidt solskin med i sidetaskerne. smiley


  • #23   2. jan 2020 Hm, ja, hold godt øje med olierøg fra udstødningen som tegn på slidte olietætningsringe på ventilstyrene smiley

Kommentér på:
Kendskab til Honda ntv 650

Annonce