2.583 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

MC med restgæld MC med restgæld

Havde afalt med en gut at jeg skulle komme og se på hans Yamaha YZF1000R årg 2002 til 60000 kr på fredag.Allerede pr. SMS slog han 10000 af i pris, sælger sagde at der ingen restgæld var i cyklen, jeg spurgte så om stel nummeret men han kom ikke hjem før på fredag . Jeg kunne så se reg.nr på et af billedern og ringede til en synshal og fik der oplyst stelnummeret, ringede til min bankdame , som så kunne oplyse mig at sælgers bank har pant i den for 100000 kr Godt jeg ikke bare købte den.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC med restgæld
  • #1   2. maj 2012 Det kan også være en fejl fra bankens side.
    Banen beholder tit et pant åben i en mc selvom den er betalt ud, det gør de fordi så skal du ikke betale tinglysning i en nyt pantebrev hvis du vil købe mc igen.
    Det er meget muligt at sælger er 100% reel og har betalt hele lånt ud, men at banken holder pantet åben for at kunne give ham et godt tilbud på et nyt mc lån.

Har selv prøvet det

• #2   2. maj 2012 ja man skal altid tjekke om der er retsgæld inde man køber

• #3   2. maj 2012 Thomas B:

Det er faktisk sagen uvedkommende om manden har betalt bankens pant ud eller ej, sålænge dokumentet eksisterer. Er lånet betalt ud og han vil afhænde den del banken har et pant i, må han sgu se at få det pantebrev aflyst - det er sælgers ansvar. Det kan aldrig være købers opgave at diskutere gammel pant med en fremmed bank.

Trådstarter handler helt rigtig - løb skrigende væk fra sådan noget lort....sorry!

• #4   2. maj 2012 Bjørn J:

Lige en lille rettelse - det er en køber helt uvedkommende om sælger har gammel gæld i cyklen, bare der ikke er tinglyst pant!!!!

• #5   2. maj 2012 Ja man skal sku passa på Knud. PUHA er sku glad for at jeg tjekkede efter.

• #6   2. maj 2012 Hej Knud det var et tinglyst pantebrev på 100000 kr . Fandt også ud af at det var en genopbygger cykel og den var heller ikke fra år 2002 som sælger havde skrevet den var fra 3 månned 2001

• #7   2. maj 2012 Hvis det er DEN mc du bare må have..?
    Så skader det altså ikke at kontakte sælgers bank. Det kunne saktens være en fejl, at det ikke er afmeldt.

Mvh. Rass

• #8   2. maj 2012 www.nummerplade.net

der inde kan man se synsdato'er og fejl og mangler plus man kan slå restgæld op og se hvem den tilhøre

• #9   2. maj 2012 Hej Rass Min bank dame har snakket med hans bank og han skylder pengene

• #10   2. maj 2012 Jammen så er den "ged" jo barberet..

Godt du var vågen... c",)

• #11   2. maj 2012 han kunne jo også tage penge han får for cyklen og aflever dem i banken...
    hvis sælger skriver under på der ikke er restgæld i den så kan han vel ikke løbe fra det senere...
    fdm.dk har en slutseddel hvor man kommer ind på om der er restgæld i den...

• #12   2. maj 2012 Jesper C:

Du handler helt korrekt - den sælger burde ikke kunne se din røv for bare fodsåler. Ikke alene har han tinglyste panthavere i cyklen, han skylder dem penge selv om "alt er betalt", Han misinformerer om alder o.l

....den mand er en slyngel, der handler i ond tro....

Bliv ved med at løbe, og vær glad for, at du kiggede ham i kortene.

Rass:

Lige netop "den MC", MÅ man aldrig have:-) Sådanskulle man gerne være færdig med at tænke inden man kom i skole:-)

• #13   2. maj 2012 Hvis man står med en cykel med gæld i og man gerne vil have den, så vil jeg anbefale at få banken til at lave skrifteligt at de afmelder pantet hvis købssummen indbetales direkte til dem.
    det er en rutine sag for banken, men ALDRIG stol på at du har en underskrift på en FDM købskontrakt, hvis sælger bare bruger pengene på noget andet så tager banken altså din cykel.
    Sælger har muligvis ikke gjort som han har skrevet under på men hvis han ingen penge har så tager banken altså det de har tinglyst pant i uanset hvem ejeren er på reg attesten.

Så sørg for at have den aftale med banken direkte

• #14   2. maj 2012 Torben R..

En slutseddel er intet værd.. Kun hvis den ikke er omreg.... c",)

Knud.. Han løber endnu.. * lol*

• #15   2. maj 2012 lige nøjagtigt sådan en seddel jeg tager med til køb og salg

• #16   3. maj 2012 Jeg har flere gange købt og solgt køretøjer med pant i. Det er der sgu ingen ben i, hvis begge parter lægger kortene på bordet allerede fra første samtale. Fordi at der er pant i et køretøj, ville jeg aldrig annullere købet, hvis sælger indvilliger i at imødekomme mit krav om ophævelse af panten...på den ene eller den anden måde.

Jeg har også handlet biler hvor der var 13 år gammel gæld i på fx 200.000 og hvor bilen var 35000 værd idag. Det siger jo sig selv at gælden hænger i systemet.

HVIS det er den cykel du vil ha, så gå videre med det og aftal fx (som andre siger) at du betaler pengene i hans bank og banken udsteder et dokument hvorpå de bekræfter det aftalte.

• #17   3. maj 2012 Jeg har købt et par biler, som jeg jeg for begges vedkommende, tjekkede for pant hos Bilbogen. Der var registreret pant i dem begge.
    Den ene var betalt ud - banken havde bare ikke afmeldt pantebrevet.

Den anden var en ung knøs, der havde været vel dygtig til at drive virksomhed, og således ville af med sin varebil - til ufattelig lav pris.
    Det alene fik mig til at tjekke ham. Konstaterede at der var pant for 65.000 i bilen, og fik fat på hans bank, og bankrådgiver, som jo godt kunne forstå han ville af med bilen - omend de nok syntes at det var alt for billig en salgspris...
    De velsignede dog handlen, med den betingelse, at pengene skulle jeg sætte ind på et særligt konto nummer, som jeg fik af bankmanden - så skulle de nok udlevere det selv, som de mente den unge mand skulle have.

Han blev først helt vildt sur, men forstod jo så godt at jeg havde kontaktet hans bank, fordi der var registreret gæld i bilen.
    Banken sendte mig i øvrigt på skrift bagefter, en kvittering på at pantet var aflyst.

Du gjorde det helt rigtige Jesper - sådan en krejler-fryns! >:-|

• #18   3. maj 2012 Man kan sagten købe noget behæftet gods, man man skal have styr på, hvad der sker med pantet!

Hvis en sælgerpåstår at hans gods er ubehæftet, og det siden viser sig at det ikke passer, så er han i ond tro - og så skal man sgu bare se at komme af vejen:-)

Der bliver aldrig andet end rod ud af sådan noget.......

Kommentér på:
MC med restgæld

Annonce