1.431 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Rasmus E
Rasmus E
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10

Gennem Tyskland, weekenden i uge 26 Gennem Tyskland, weekenden i uge 26

Jeg skal en tur gennem Tyskland til syd Frankrig og regner med at køre fredag d. 29 juni. Jeg undersøger biltoget men min rejsedato er fuldt booket, så nu tænker jeg at køre hele vejen. Jeg ser på biltogets hjemmeside at lige præcis den dag er højsæson, hvilket får mig til at tænke at der godt kunne være lange køer.
Er der nogen af jer der har erfaringer med at køre gennem Tyskland i disse dage? Min rute ser pt. sådan her ud

http://maps.google.dk/maps?saddr=K%C3%B8benhavn+NV,+K%C3%B8benhavn&daddr=Dole,+France+to:Barjols,+France&hl=da&ie=UTF8&ll=55.652279,13.16498&spn=1.135884,2.90863&sll=48.304624,9.862299&sspn=5.35667,11.634521&geocode=FTsjUgMdWSy_AClHHIFaMFJSRjHqfetFPruc8w%3BFSyezgIdeshTACkRVXKKeUuNRzEAVhKzNM4JBA%3BFSShmAIdxqtbACnvVhCvGmTJEjHwz4_9pRkIBA&oq=K%C3%B8benhavn+NV&t=v&mra=ls&z=9

Sidste år oplevede jeg kø på vej hjem fra bilferie ved Hamburg så tænker der godt kunne være kø dér?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gennem Tyskland, weekenden i uge 26
  • #1   17. apr 2012 Du skal helt klart regne med køer.. Hvor og hvor mange er svært at sige.. Jeg kører som kurer og har været gennem tyskland en del gange.. Hvor lang tid regner du med at bruge på at komme der ned? skal du køre alene? Gør dig selv en stor tjeneste og kør så mange km om natten som muligt, og evt sov om dagen.. Vil mene at de bedste tider at køre i Tyskland er omkring 21:00 - 06:00

• #2   17. apr 2012 sry - læste dit indlæg forkert, troede det var uge 29 du skulle afsted i.. uge 26 burde ikke være nogen problem.. regn med kø i tidsrummet 06:30 - 09:00 og 15:30 - 18:00 alt efter hvor du befinder dig i landet.. der er næsten altid kø i myldretiden, rigtig mange steder..

• Rasmus E
    Rasmus E Tilmeldt:
    jun 2010

#3   17. apr 2012 Tak for svaret. Jeg vil tage det med natkørsel til mig i hvert fald. God idé smiley

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #5   17. apr 2012 Har taget den gennem Hamborg på MC pga af kø på motorvejen, ikke nogen speciel god oplevelse, men da jeg kom på autobahn igen, gik der vel 20 minutter, så blev jeg overhalet af dem som også overhalede mig før Hamborg, så selv om turen gennem byen var træls, så gav den alligevel noget.

Køb en GPS med TMc, så bliver du advaret om kødannelser

• #6   18. apr 2012 Hvilken cykel og hvor meget bagage? Hvis du rejser med en rejsehastighed på 160 kmh ville jeg vælge at køre over storebæltsbroen. Det vil spare lidt tid.

Det jeg dog absolut vil anbefale er at du kører over würzburg og ikke frankfurt! (især om dagen). Motorvejen fra würzburg til heilbronn er ubegrænset og bliver brugt som testbane for porsche og mercedes amg. Så kik i spejlet før du skifter vognbane da de kommer med 250-300 stykker. Der er ingen andre biler smiley

Mhp. trafik, så kommer det jo meget an på hvornår du kører. Men umiddelbart behøver du ikke regne med de store trafik problemer. Omkring Hamborg til Hannover kan du godt have lidt trafik, men ellers burde du komme fint igennem. Igen kommer det an på tidspunktet, men en fredag i ferietid er aldrig det bedste tidspunkt at køre smiley Men kø behøver du ikke se som det store problem, da du sagtens kan køre langsomt!! forbi bilerne skulle der være kø eller tæt trafik. Modsat danskerne er tyskerne ret flinke til at lave plads så man kan smutte igennem.

Alt efter din cykel og dit temperament kan du godt nå at køre hele turen i et stræk. Skulle du tage færgen, villle jeg tage den første færge enten fredag morgen eller lørdag morgen, og så køre igennem med en 150-160 stykker (evt. hurtigere).

• Rasmus E
    Rasmus E Tilmeldt:
    jun 2010

#7   18. apr 2012 Tak for svaret Bombe. Jeg kører på en Hyosung GT650R fra 2008. En "sportsbike" som i virkeligheden er en streetbike, men kørestilling er mere eller mindre liggende. Bagagen er let, da jeg har alt når jeg kommer frem. Så det bliver en rygsæk og en mellem sportstaske i net bag på.

Jeg er helt ny på vejene med en MC så tænker at min krop godt kunne tænke sig et par pauser, så jeg tænker at færgen kunne være en god pause? Det mærker jeg i hvert fald de gange jeg har kørt meget og tid er egentlig ikke et problem.

Den med Würzburg til Heilbronn lyder som god sjov. Det vil jeg da lige overveje smiley

• #8   18. apr 2012 kø i tyskland ?? så har du været utrolig heldig, der er aldrig kø nogen steder i tyskland

• #9   18. apr 2012 Bodie B: Tror du det er det samme Tyskland vi snakker om? Det er det der store land syd for Danmark.. Der er kendt for bla, krig og billig øl.. Der skal man være utrolig heldig hvis man skal køre 1000km+ i streg, uden at ramme en lille kø..

• Ole N
    Ole N Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #10   18. apr 2012 Hej Rasmus,

nu hvor du alligevel ikke kan få billet til toget kan du lige så godt få det bedste ud af det.

For det første, glem alt om at køre turen i et stræk. Du skal ud og køre mindst 1860 km hvoraf du skal tanke for hver 2-300 km. Du vil finde ud af at din røv bliver øm efter ca. en time og du derfor vil holde mange pauser. Det betyder at du skal være rigtig rigtig meget glad hvis du kan holde en gennemsnitsfart på 100 km/t...

Det jeg ville gøre:
    Kør til Harzburg (Harzen) - hvis muligt undgå Hamburg - kør mod syd tværs igennem Harzen og nyd de fede veje der.

Tag A7 helt til bunden, evt. med lidt landeveje ind imellem til afveksling, og kør over alperne via Fernpas

Tag en overnatning i Alperne (billigt!)

Kør til Nord Italien via Landeck og St. Moritz

Tag Motorvejen til Genova

Kør resten af vejen langs Revieraen og oplev bl.a at køre igennem Monaco Nice Cannes osv.

Tag gerne en ekstra overnatning f.eks i Italien.

Det vigtige:
    Lad nu være med at køre udenom Alperne - det er jo der der de fedeste MC veje er!!!!

Det allervigtigste:
    Du skal ud og køre rigtig langt, bestem dig for ikke at tage nogle chancer i trafikken - du skal hel hjem igen.

Rigtig god tur
    mvh
    Ole

• Rasmus E
    Rasmus E Tilmeldt:
    jun 2010

#11   19. apr 2012 Tak Ole N. Jeg var faktisk lidt rundt i Europa sidste sommer. Desværre i bil. Vi kørte tyskland, Tjekkiet, Østrig, Italien, Schweiz og hjem igen, så jeg kender godt området der. Sidste år viste jeg mere eller mindre godt jeg ville ha en MC her til sommer og kunne godt se potentialet i at køre rundt på de veje. Super lækkert område. Især Stelvio passet.
    Jeg vil lige se hvad jeg synes om at være Lone Rider de første 1000 km. Så kan jeg jo overveje en detour og et par ekstra overnatninger, hvis det ikke er noget problem at møde andre ligesindede.

Kommentér på:
Gennem Tyskland, weekenden i uge 26

Annonce