Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pas nu på ! Ved køb af MC.
  • #2   10. apr 2012 Hvis der er nogen der byder uden at være seriøs omkring det så har de da fortjent en over næsen.
    Det burde være ligesom en hushandel så, at man skal betale en hvis % af købssummen hvis man byder og så springer fra.

Jeg leder selv efter brugt mc, men jeg kunne da aldrig finde på at smide et bud afsted hvis ikke jeg mener det.

• #3   10. apr 2012 fin regel!

• #4   10. apr 2012 Fedt smiley

Den regel gælder vel om man holder det privat eller ej?

• #5   10. apr 2012 Thomas B

Med hus skal du have skrevet under, foer den regel gaelder

• Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 235
    #6   10. apr 2012 Det selvfølgelig sådan det skal være.. !!

• #7   10. apr 2012 Det er kun fair

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #8   10. apr 2012 Rent juridisk gælder nøjagtigt de samme regler for køb af brugte møbler, fjernsyn, havefliser, motorcykler og biler.
    Men da prisen på de brugte motorcykler og/eller biler typisk adskiller sig fra alt det andet, afføder disse
    handler langt flere sager for de danske advokater- og giver mange privatpersoner grå hår!

Når du ønsker at købe eller byde på en brugt MC, skal du overveje grundigt, om du:

1) vil købe den brugte MC hos en forhandler med de fordele det end har!
    2) eller måske få en mere attraktiv pris ved at købe den ønskede MC hos en privat sælger!

Du bliver langt bedre beskyttet, hvis du køber brugt MC hos en forhandler,
    for her gælder købelovens regler om forbrugerkøb, og de kan ikke gyldigt fraviges til skade for dig.

Hvad angår "step-out" muligheder i forhold til "bud på en vare hos forhandler", så har du nogle rettigheder
    der kan beskytte dig som køber ift. "dit bud". Forhandleren har pligt til at give dig alle væsentlige
    oplysninger om den købte MC. Hvis ikke væsentlige oplysninger fremgår, så kan du uden problemer "danse" dig
    væk fra afgivet bud. Væsentligt er altså ikke dårligt smurt kæde, løst gashåndtag eller lignende. Vi er
    oppe i manglende eller forkert angivelse af km.stand, model/type mv.

Byder du på en vare via Internettet, privat-til-privat, så gælder de pågældende regler som er angivet på
    det respektive site. Og disse regler kan have stor varians alt efter om du byder på danske eller udenlandske
    (EU og ikke EU sites). F.eks. har du på Ebay mulighed for at indlejre en maks. pris du ønsker at afgive
    bud på, og hvis denne er under min. pris på sælger, tja, så bliver handlen ikke til noget! Hvis din maks. pris
    ligger over min. pris, tja, så fanger bordet!

Og man kan ikke sige det ofte nok......Beslutter du dig for at købe den brugte MC af en privatperson,
    skal du sørge for at sikre dig i en skriftlig kontrakt, hvor din garanti og reklamationsret bliver
    nøje beskrevet. Som et absolut minimum bør du forlange sælgerens skriftlige ord for følgende:

a) At MC'en ikke har været involveret i alvorlige skader.
    b) At sælger indestår for, at MC'en ikke har kørt mere end det viste kilometertal.
    c) At MC'ens årgang - og ikke det såkaldte modelår - er oplyst i købekontrakten.

Inden du skriver under på en privat købekontrakt, gør du ligeledes klogt i at sikre dig, at der
    ikke er gammel gæld, fx pant eller udlæg.

Det er super farligt at være i live... smiley

• #9   10. apr 2012 Det er vel logisk nok ?!

• #10   10. apr 2012 Rene j: man starter i lære på BG og efter meget kort tid er man udlært useriøs ;o)

• #11   10. apr 2012 Jeg fik et bud fra tyskland på en veteranbil jeg havde til salg og den blev afhentet til aftalt pris og til tiden, hvorimod danske bud kom helt uden at man havde set bilen, skambud vel at mærke, og når det kom til stykket var de enten useriøse eller havde ingen penge, så nu holder der en yderst sjælden opel hos en samler i tyskland i stedet for på dansk jord..

• #12   10. apr 2012 mon ikke de fleste handler går i vasken - når ham der har budt - ingen penge har....

• #13   10. apr 2012 det skulle jeg satme have vist inden jeg slettede min annonce på bilgalleri...

Kommentér på:
Pas nu på ! Ved køb af MC.

Annonce