1.874 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Køb af brugt, billig, MC... Køb af brugt, billig, MC...

Hej alle sammen.

Jeg står i den situation, at jeg har lige omkring de 5 måneder tilbage af min læretid som elektriker. Jeg fik et godt tilbud på min bil, og solgte den derfor for en lille uges tid siden.
Efter jeg er færdig, skal jeg ind på DTU og læse til Maskinmester. Hvilket vil sige at jeg skal have fundet mig et transportmiddel som er billigt, pålideligt, og kan tåle at køre til og fra arbejde på hverdage, stå stilledet meste af weekenden, og starte op igen mandag morgen før en "certain" herre får sko på smiley

Anyway, jeg har sådan ca. 15 km til arbejde (slagelse-dalmose) som foregår på hovedvej. Og jeg vil derfor høre hvad der kan anbefales som et billigt køretøj når jeg har et budget omkring max. 6-7000 kr...

Jeg har fundet et par MC'er, som jeg tror ville være billige i drift.
Men jeg vil så høre hvad jer gutter herinde synes om de mini-kværne jeg har fundet, som er til salg:

En Suzuki GN 125:
http://www.dba.dk/suzuki-gn-125-125-ccm-95/id-81893195/

En Suzuki GN 250:
http://www.dba.dk/suzuki-gn-250-250-ccm-91/id-81663982/

En Suzuki GSX 400:
http://motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=111318

Andre forslag fra folk er velkomne smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af brugt, billig, MC...
  • #1   31. mar 2012 En Honda Anf 125 kunne være sjov synes jeg smiley

• #2   31. mar 2012 Den kører altså godt sådan en Gn 250.. ikke så skide hurtig, men den er pålidelig smiley

• #3   31. mar 2012 Du burde købe dig en honda honda honda (melodi "min kat den danser tango smiley

• #4   31. mar 2012 http://www.motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=110743

jeg havde nuppet denne her, med mindre du kan finde en cb 400 til den pris (hvilket burde være muligt)

• #5   31. mar 2012 dt 175.

• #6   31. mar 2012 MC scooter. Helt klart mc scooter. pgo t-rex 150 eller sådan noget.

• #7   31. mar 2012 to næsten nye kinøjsere kan fås til den pris, fandme gode køb der.. (end of sarcasm)

• #8   31. mar 2012 En god trædecykel smiley Så bliver du fit samtidig.

Jeg har i de seneste halvandet år selv cyklet 2 x 27 km om dagen. Det giver gode lårbasser, og man blir i godt humør smiley

• #9   31. mar 2012 Det ville være dejligt hvis folk kunne komme med nogle konkrete links eller noget lignende smiley
    Jeg har nemlig haft en PGO T-rex for nogle år siden, og den var jo ikke til at slå ihjel. Desværre blev den stjålet af en eller anden DUM SATAN i nattens mulm og mørke, og jeg har ikke været i stand til at finde en tilsvarende
    Som sagt er mit budget <b>6-7000 kr MAX </b>

P.S.: <b>Folk må venligst gerne udelukke deres sarkasme her, da det ikke hjælper mig på nogen som helst måde</b> (end of bitch'ing) smiley

• #10   31. mar 2012 jeg har selv brugt en gs 450 som pendlerbike, de fungerer ganske fint - jeg mener at der er et par andre til salg her og dbs inden for dit budget.

• #11   31. mar 2012 mc scooter

• #12   31. mar 2012 sry.. var lige kæk. Hvad med denne http://www.motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=110444 den er lige over budgettet godt nok, men med en nærmest skudsikker motor og masser af sjov hvis man vil. Eneste svage punkt er eftersigende gearkassen, hvis man lader den ene cylinder hakke for meget. Har selv en og er rigtig glad for den.. særligt når den snart får plade igen.

• #13   31. mar 2012 ..i det mindste den model, mener jeg har set en til billigere penge andetsteds

• #14   31. mar 2012 Jeg har haft en Suzuki GN 250 som min første mc.

Den kørte og startede altid, når jeg skulle bruge den.

Meget billig at havde som pendler maskine, så længe man ikke ødelægger dens eger i fælgene. smiley

Anyway motoren er bare total slidstærk.

det er i hvertfald et godt køb, men hvis du også er ude i med lidt flere kræfter, synes jeg helt klart at du skal snuppe en af de 400 ccm som er til salg, som f.eks. den der Suzuki GS 400 som René Wagner nævner.

http://www.motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=110743

• #15   31. mar 2012 Jeg tror jeg havde forsøgt at presse citronen på nogen af de honda cb 400n der er til salg , eller som bliver nævnt Suzuki gs-gsx 400-450 de køre solen sort hvis de for en sjat olie .. alternativ helt klart en gn250 ...

• #16   31. mar 2012 Baseret på hvad jeg indtil videre har fundet ud af, bliver det nok en Suzuki GN 250, hvis det er muligt at finde en indenfor mit budget. En der vel at mærke er bare nogenlunde i orden og ikke kræver nogen dyre reperationer.

Ellers er det jo godt at sommeren er på vej, hvis jeg bliver nødt til at cykle/tage bussen indtil jeg muligvis kan finde en smiley

Folk er selvfølgelig stadig velkomne til at komme med bud. Jeg vil prøve at tage dem med i mine overvejelser.

• #17   2. apr 2012 Nå, jeg kan se på den info jeg lige har fået fra mit forsikringsselskab (GF Forsikring), at det med 100% sikkerhed bliver en maskine på max 175cc.
    Grunden til dette er at de inddeler motorcykler efter hvor mange kubik de er på, og ikke efter hvor mange kræfter de rent faktisk har...
    Og prisen for en maskine på 176 - 1000cc er den samme, hvilket for mig i slagelse vil blive lige omkring 1800kr i ansvarsforsikring. Men hele 3800kr når jeg skal flytte til Lyngby for at studere videre!!!
    Hvorimod en maskine på max 175cc vil koste mig 900kr om året i slagelse, og omkring 1100kr i lyngby.
    Logikken skal jeg ikke gøre mig klog på, men de er generelt det billigste selskab jeg kan finde når jeg regner på mine samlede forsikringer.

Men folk skal have tak for deres gode input smiley

Kommentér på:
Køb af brugt, billig, MC...

Annonce