{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.479 visninger | Oprettet:

R1 Banecykel, god ide? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Jeg fandt en yamaha R1 fra 2004 der står med WP afjedring, brembo mono, PC3, 520 kit, quickshift osv.
Den har gået 6000miles og ser ud til at være i orden.
Den står nycerviceret hos en forhandler til 25.000kr

Mit spørgsmål er, hvorvidt der er noget ved den her model jeg bør være opmærksom på? Nogen der har nogle kommentare til købet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  R1 Banecykel, god ide?
  • #2   27. mar 2012 haha det er en god pointe, tak for input - jeg prøvede en R1 09 og synes egentlig den styrede glimrende, men det er selvfølgelig også 2 modeller efter 04eren smiley men er det virkelig så voldsomt? Desvære har jeg ikke mulighed for at testkøre den.

Grunden til at jeg overvejer R1 er den relative prisforskel. En CBR som min egen sat op til race kommer til at koste 50k+ og da jeg er sikker på jeg nok skal bumle den et par gange i starten tænkte jeg det var godt at starte på en der ikke taber så meget værdi ved et evt. styrt.

• #4   27. mar 2012 per har nok ikke prøvet en r1 .
    ellers er han en kylling og giver for lidt gass .
    en r1 2004 er en rigtig god bane ged.
    man ser mange af dem på banen
    mvh pedersen

• #6   27. mar 2012 Per J > Det er en interessant tese du har der... Hvad bygger du den på, om man tør være så fræk at spørge?

• #8   27. mar 2012 Bjarke> Umiddelbart er prisen fin, men det afhænger helt af hvem der har kørt den/hvordan, og hvor "suttet" den er... Har den altid været en baneged/fra ny? Er det hos en dansk forhandler? Er der papirer på den? har du evt. et link? (bare send det i en PB hvis ikke du vil ud med det her.. Jeg har jo allerede en smiley )

• #9   27. mar 2012 Hehe - der findes ikke noget som en trold i en æske...

Jeg har engang kørt en sten der var mere styrevillig end en R1'er...

• #10   27. mar 2012 haha så udover den ikke kan styre, er der så noget jeg bør være opmærksom på?

Jeg har læst på nettet at den er noget sprælst i måden den trækker på. Mere konkret skulle det være et svagt mellemområde op mod 10krpm hvor den giver et spark i røven. Her sammenlignes der med firebladen der jo er blid som et lam smiley

• #11   27. mar 2012 Bjarke> Tilgengæld er den hurtigere på langsiden, end din Blade smiley

• #12   27. mar 2012 R1 er en hel del tungere end Fireblade..... sikkert der færge teorien kommer*GG*

• #13   27. mar 2012 R1, CBR 1000, GSXR 1000, BMW, Ducati osv.
    same shit different name.
    Ta det bedste tilbud du kan finde. Og der er jo nok altid en grund til den er billig! smiley
    Køb nogen fjedre til din vægt.
    Få nogen dæk der ikke har kørt i et halvt år.
    Og så er du kørende. Så er det squ lige meget om det er en honda eller yamaha eller noget helt andet fra 04.
    Tjek evt. ''Roadracing brugte og nye reservedele!'' på facebook, der er del cykler tilsalg.

Mvh smiley

• #14   28. mar 2012 Tak Boris smiley Så var den udregning alligevel heller ikke så kompliceret smiley Tak for tippet, jeg har anmodet derinde!

Kommentér på:
R1 Banecykel, god ide?

Annonce