{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.655 visninger | Oprettet:

Hvilken Motard, lang service? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg gennemlæst:
http://www.motorcykelgalleri.dk/for_messagedetail.aspx?msg_id=165290

Er det rigtigt forstået at Husqvarna og husaberg ikke egner sig specielt godt til længere ture pga. service ved 5 og 10 timer. Deres aggressive motorer og oliesystemer der ikke er lavet til lange ture?

Men KTM er noget bedre med service ved 5000 km fx.?

Jeg skal have købt mig en motard. Der findes mange billige Husqvarna og husaberg til salg, men vil ikke købe dem hvis de skal have skiftet olie ved få antal timer. Og de ikke er beregnet / ikke kan klare at køre lange ture.

Er KTM så det eneste mærke der er tilbage?
Pris max = 45000 kr.

På forhånd mange tak! :-


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken Motard, lang service?
  • #1   22. mar 2012 Altså der er jo Suzuki Dr-z 400 SM, de ligger deromkring, men dem er ikke så meget spark i som KTM.
    Ved KTM skal du nok have fat i LC4 640/625 SXC 2002+ mener jeg.
    Henrik kigger nok ind forbi denne tråd med et mere kvalificeret indspark smiley


  • #2   22. mar 2012 Vælger du motard fordi du primært skal bruge din mc til leg, eller er det fordi du gerne vil have en dagligdags mc med motard-look?
    Ved sidstnævnte skal du gå efter en Suzuki Drz400 eller en Yamaha xt660.


  • #3   22. mar 2012 XR650R FTW

  • #4   22. mar 2012 CRF450 kort service men 10 gange sjovere end alle de andre smiley

  • #5   22. mar 2012 Niklas. Kan ikke lige følge dig..
    Både Yamahaen, Suzukien, Ktm'en og Honda er lavet både som motard og offroader/enduro/cross maskine?
    Og den prillia har ikke lang service interval selvom den er sjov smiley


  • #6   22. mar 2012 Det til både til lej, og til en tur over landet. (Kører 40 km om dagen)
    http://i21.ebayimg.com/05/m/000/79/fa/1dcf_19.JPG
    Ser ganske flot ud.
    http://www.dba.dk/honda-xr-600-r-600-ccm-96/id-77879623/ er sindssygt fed syens jeg.

    De rigtigt små, smalle cykler tiltaler mig mest.
    En aprilia pegaso ser lidt for bred og stor ud synes jeg.
    Samme gør Yamaha xt660.

    Det går bare ikke at skulle skifte olie hver 5 eller 10 time på de helst hidsige cykler smiley



  • #7   22. mar 2012 Xr600r som du linker til er en offroader der har fået smidt et sæt motard hjul på. Og det er der intet galt i. Den har rigeligt med kræfter til sjov og leg. Men er uden el start, og at sparke en 600ccm igang kræver lidt øvelse og fornuftige ben.;-)

  • #8   22. mar 2012 Hej

    Fedt med godt beskrevet indlæg fra trådstarter.
    Foilk glemmer tit budgettet når de spørger ;O)

    En motard er svær at sætte i bås, alene det at man kan købe en Yamaha XT660X som er født motard viser at motard ikke nødvendigvis er hardcore, men oftest et spørgsmål om stil.

    En ombygget offroader har nemt stilen og er som sådan fed og køreklar, man skal bare ikke glemme at opsætningen af affjedringen også skal moddes hvis køreegenskaberne skal følge med.

    Man kan ikke dele serviceintervallerne op i mærker da Husky laver en udemærket motard 610SM som stort set modsvarer KTM's LC4 i serviceintervaller.
    KTM's EXC modeller kan køre som motard, men er ikke egnede til vejkørsel når vi taler +10km..

    Til dit budget og udfra de maskiner du selv skriver om vil jeg tro at du søger en sjov maskine der kan tage længere dagsture...
    Så er en SXC/SMC (Jakob herinde har en til salg) et godt bud.
    SXCen er en offroader men sat op i dæmperne så den er absolut brugbar til SM også dog til den bløde side.

    Hvis du med langtur mener ferier med meget bagage og evt. passagerer vil min anbefaling ændre sig...

    Hvad er en lang tur for dig?

    Hvor bor du i verden?
    Jeg har adgang til en del af den slags maskiner hvis det er..


  • #9   22. mar 2012 Nå-..
    Jeg var vist længe om at skrive mit indlæg...

    DRZ400, XR650R og LC4 er det der ligger lige for.

    Den mest skudsikre af de 3 er nok DRZen.
    Funfactoren kommer en del opad med skifte til fladspjelds karb.
    Nem og hurtig opgradering der ikke ændrer serviceintervallerne.

    I min bog er XR'en lidt morfar i sin sjæl (nu får jeg bank) hvor DRZen og LC4 mere er ballademaskiner.
    Dæmperne på XRen er også lysår bagud...

    Mit umiddelbare gær er at DRZen er det rigtige valg men er du høj og/eller tung er LC4 nok mere sagen...
    DRZen er lækker smal som en EXC/CRF men med længere serviceintervaller end KTM m.fl.


  • #10   22. mar 2012 Så Henrik
    Kom ned og prøv min XR650R med HRC kit osv! Morfar!?

    Hygge


  • #11   22. mar 2012 Nu har jeg er husqvarna te 610, og min nabo har en husaberg fe400.
    Der er da ingen af os der har service hver 10 timer.
    Har lige overhalet forgaffel for nogle minutter siden, men det er vel ikke anderledes på en alm. morfar mc.
    Og sidst min motor blev lukket op for renovering var der intet at komme efter.
    Og tro du ikke jeg kører som flertallet. !!

    PS jeg mener min nabo har sin til salg for 20.
    og den er kul sort som en negers røv, med nyrenoveret gaffel og nye dæk.


  • #12   22. mar 2012 Lars...
    Din er ikke std. i hverken dæmpere eller motor.
    Jeg skriver ikke om ombyggede maskiner der er kastet 1000 lapper i vildskab efter.
    Jeg holder fast i at en std. XR650 er morfar vel vidende at din garanteret ikke er. ;o)



  • #13   22. mar 2012 Jada - en XR650R er morfar på nogenlunde samme måde som Sylvester Stallone er det. Check lidt rundt på nettet, der er en del shoot-outs, hvor XRR lammeprygler eks. Hondas egen CRF 450.

    Men det er sandt at en XRR er "the high-speed desert king", hvor en CRF har cross-rødder. Men det er jo netop det der gør XRR så velegnet som street-motard.

    Iøvrigt kunne man få XRR i enten enduro-setup eller som motard fra eks. Dal'Ara, og der er faktisk stor forskel i udstyr og opsætning på de to...:-)


Kommentér på:
Hvilken Motard, lang service?

Annonce