1.125 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Til jer, som har en Arai RX7-GP Til jer, som har en Arai RX7-GP

Jeg har en RX7-GP, som jeg er rigtig glad for. Men jeg har lidt problemer med at finde den rigtige "placering" på knolden. Hvis jeg trækker den ned, så den sidder ligesom min Shoei XR1000, trykker den i panden og min næse støder på breathguarden. Hvis jeg placerer den så den er komfortabel, sidder mine øjne lidt under midten af åbningen, men så synes jeg, at min hage stikker under ud af hjelmen? Dvs., så er chinspoileren jo ubrugelig, da den støder på min hage. Det er min første race-hjelm, så jeg er sgu i tvivl om, om jeg har købt katten i sækken...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til jer, som har en Arai RX7-GP
  • #2   21. mar 2012 Jeg har ingen problemer med min, sikker på du har fået fat i den rigtige størelse så? :), min sidder kanont, bortset fra hvis man kører 200 og rejser hovedet lidt op så får man den i snotten smiley

• #3   21. mar 2012 tror også du har fået den forkerte størrelse. Jeg kan i hvert fald ikke nikke ja til noget af ovenstående... Hvor gammel er den? Smut ned til forhandleren og ta' en snak med ham.

• #4   21. mar 2012 Det lyder ikke så meget som om det er størrelsen den er gal med, snarer pasformen?

• #5   21. mar 2012 Købte den sidste år, men har kun kørt ca. 50 km. med den. Den er købt i England.

• #6   21. mar 2012 Tror at jeg vil smutte en tur ud til MP med den og få råd og vejledning.De forhandeler jo Arai...

• #7   21. mar 2012 underligt fejl folk nævner her, Morten J det er sikkert din hovedform, der ikke passer til en arai, det gør mit heller ikke.

Jonas O hvis din hjelm rykker sig ved 200 km/t så er også forkert i størelsen eller pasformen, den skal ikke trykke eller rykke sig noget som helst.

mange køber for store en størrelse på hjelm fordi de køber den der føles bedst i butikken når de prøver. en stor fejl. !!!
    En ny hjelm i rigtig størelse og pasform skal på igen møde føles dejlig at have på, den skal være så stram at den nærmest giver hovedpine de første 14 dage.

når foringen så har sat sig så passer den rigtigt bagefter.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #8   21. mar 2012 Det kenneth siger...

• #9   21. mar 2012 Hej Jeg købte samme hjelm sidste år, den var vildt ubehagelig at have på de første 2-3 gange , jeg måtte vælge den i small selvom jeg plejer at bruge L i Shubert S1.
    men den sad bedst , den er lidt kort til næsen så jeg tog breath stykket af.
    min trykkede også på panden, men ikke på en ubehagelig måde , men der var lidt mærker derefter, dette stoppede efter ca 10 ture og nu sidder den PERFEKT, nok den bedste hjelm jeg nogen sinde har haft, kan i øvrigt anbefale pinlock der toner ved sol det er super godt !

• #10   21. mar 2012 David: Hvad med din hage? Rager den også underud?

• #11   21. mar 2012 kun min dobbelt hage smiley nej jeg har et fodbold hoved så det er ikke et problem.

• #12   21. mar 2012 Kenneth har fat i den rigtige, derfor køber man aldrig hjelme over nettet..

• #13   21. mar 2012 Mange gør det at de tager ud til forhandlere og prøver sig frem og når de så har fundet den hjelm de vil have så køber de den over nettet bagefter, men glemmer lige at en f. eks arai i Medium her i landet ikke nødvendigvis er en Arai i Medium i udlandet, da der inden for samme størelse hjelm, altså i f. eks Medium findes typisk 3-4 skal størelser.

derfor skal man være påpasselig med hvad men køber hjem.

så tag og støt vores lokale mc pushere, og forhandle en bedre pris med dem så er der også nogle flere åben hus arrangementer at køre til.

//kenneth

• #14   21. mar 2012 Har været ved 2 Arai-forhandlere i dag. De sagde begge, at man kunne "massere" skummet, der hvor den trykker for at udvide den lidt. Med måde selvfølgelig. Så nu sidder jeg og trykker lidt med en grydeske og prøver igen, trykker lidt igen og prøver igen. Og det lader til at virke, så det er godt nok. Prøvede i øvrigt et hav af andre hjelme, men jeg må ha et underligt æg, for selv om at Arai'en ikke sad optimalt, var det alligevel den som sad bedst...

• #15   21. mar 2012 Og Kenneth: Jo, jeg giver dig ret. Naturligvis var det bedre at købe hos en dansk forhandler. Men der var absolut ikke mulighed for, at forhandle en RX7-GP 2000 kr. ned på det tidspunkt hvor jeg handlede. Så da jeg ikke er lavet af penge, blev den købt i England...

• #16   21. mar 2012 Jamen Morten jeg er fuldt ud enig med dig, jeg syntes også det er tåbeligt der skal være den pris forskel, med nethandel kontra butik.

Det er nok de færeste der har penge nok så jeg køber da også de "sikre" ting over nettet. da man sparer en formue.

//kenneth

• #17   21. mar 2012 Arai bruger den samme skalform i det meste af nordeuropa, herunder UK, DK og D, så det er ikke skalformen der varierer...

• #18   21. mar 2012 service koster vel lidt uanset hvor man handler , også i danmark
    hatten af for 2 forhandlere som faktisk gav dig et par brugbare råd , køb dine fremtidige hjelme der en anden gang !

• #19   21. mar 2012 Kenneth vil gerne se den hjelm som ikke flytter sig overhovedet med fuld tryk i smasken med 200 km/t, min passer fint :o)

• #20   22. mar 2012 Hej jonas

Min sidder fint ved 200 Km/t også ved 280km/t. intet problem,
    jeg kører med HJC r-pha 10.

MVH
    Kenneth

• #21   22. mar 2012 En hjelm skal ikke efterlade mærker - heller ikke selvom den er ny. Den skal være fast/stram hele vejen rundt og må ikke efterlade trykmærker, så heller finde en hjelm der passer perfekt.
    http://sharp.direct.gov.uk/content/how-fit-your-helmet

Kommentér på:
Til jer, som har en Arai RX7-GP

Annonce