{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.327 visninger | Oprettet:

Mohammad  A
Mohammad A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Køb af første MC {{forumTopicSubject}}

Hej folkens. smiley

Hvad skal man holde øje med, når man skal købe mc?

Det er snart tid til min første mc og jeg har ligget spændt og luret på en Suzuki GSX-R 250. Mc'en er i vældig fin stand (faktisk nymalet og skindende), den er fra 1991 MED afgift, og i følge køberen, skulle mc'en ikke fejle noget og være nysynet. Den har dog kørt de 50xxx km - Er km-tallet noget, man skal være fuld opmærksom på, når man skal købe mc? Hvis ja, ville der de 50xxx km være meget langt? Og igen, mcen ser næsten helt ny ud!!

Sælgeren vil kun have 15.000 og samtidig gerne forhandle..

Håber på noget hjælp, da jeg er faret lidt vild i situationen om køb af første mc.. Er i øvrigt 18.. så neddroslingen er i forvejen monteret på maskinen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af første MC
  • #1   20. mar 2012 Den her du tænker på?
    http://www.dba.dk/suzuki-gsxr-250-250-ccm/id-77511631/

• #2   20. mar 2012 Jeg har ejet en gsxr 250 for et par år siden. Det var en meget sjov motorcykel, men det var bare sjældent den kørte. Der er nogle meget kendte problemer med karbureringen på den model, så havde min på værksted 4 gange i løbet af 2 sæsoner.. Hvis du skal have den, så tjek om dækkene er i god stand og hvornår de er fra, de skal ikke være mere end 3-4 år gamle. Tjek om bremserne er lige og om de har en tykkelse de skal have og undersøg om kæden er som den skal være. Et godt råd er desuden at tage en der har lidt forstand på mc med derud. Evt en mekaniker, hvis du kender en.

Mht km stand, så tror jeg det er lidt langt for den model. Den er jo også over tyve år gammel.. Prisen er ok, men det er ikke et kup, så køb den kun, hvis du er sikker på at det skal være den.

• Mohammad  A
    Mohammad A Tilmeldt:
    aug 2011

#3   20. mar 2012 Roar P: Mange tak for de konstruktive råd! smiley Jeg kender faktisk en mekaniker, som har en del indsigt i MC'er. Har dog aldrig henvendt mig til ham, mens jeg har kigget efter en. Jeg vil klart gøre et forsøg. smiley

• Mohammad  A
    Mohammad A Tilmeldt:
    aug 2011

#4   20. mar 2012 Men kunne du evt. anbefale en anden model/MC, som gennemsnitligt set skulle være velfungerende for en 18 årig der blot vil frem og tilbage til skole? smiley Jeg er enig i, det ikke er muligt at anbefale en MC og bum, så bliver det den, men får derved søgt efter noget med en anelse mere relevans, når det kommer fra en mc eger.. smiley

• #5   20. mar 2012 Hvis du vil have en sjov MC som føles som en 1400ccm moment cykel, skal du prøve en Suzuki Ls 650 Savage, de er alt for grineren, til at få for penge og billige i reservedele..

• #6   20. mar 2012 Iøvrigt, hvis du beslutter dig for at købe 250'eren, så tag en mekker med som der bliver forslået, og ellers er en ny motor til at opdrive i det tyske/svenske land..

• #7   21. mar 2012 Man skal ikke lade sig skræmme af 20 år og 50.000 km på klokken. Mange herinde har en ide om at motorcykler forvandles til støv når de har rundet 60.000. Men du skal helt sikkert have en med der har forstand på motorcykler. Er en lille 250cc´er blevet kørt hårdt så er det 15.000 spildte kroner.

• #8   21. mar 2012 Den skal ha for mange omdrejninger før der sker noget. Det er en 4 cylindret 250 cc. En lille 400 cc fra honda ku også være noget eller en gs 500/cb 500. Dem kan du få droslingskit til.

• #9   21. mar 2012 Jeg tror såmænd gsxr'en er et ganske godt valg, så længe den er i orden.. Jeg startede selv på den og synes jeg fik meget ud af det. Der er jo heller ikke så mange muligheder, når den ikke må være så stærk. Man kunne jo også købe en 600 og drosle, men jeg tror nu alligevel den lille er sjovere.

• #10   21. mar 2012 En cagiva som min kunne også være et bud. Den har lige nøjagtig 34hk som man må have på det lille kort.

• #11   21. mar 2012 Selvfølgelig ser den ny og skinnende ud når den er nymalet smiley Det interessante er nok snarere HVORFOR den er nymalet?
    Personligt vil jeg 10 gange hellere have en cykel i original lak, evt. med lidt patina, end en nymalet.

Jeg startede selv ud på sådan én for 9 år siden, og allerede dengang var der ved at være langt imellem de fine eksemplarer af Mini-Gixxeren. Det er en maskine der først rigtig lever over 12.000 o/min, så den lille motor er virkelig hårdt spændt for. Og i modsætning til hvad Jonas skriver er en ny motor IKKE til at opdrive i hverken Sverige eller Tyskland. GSX-R 250 var en japansk hjemmemarkedsmodel som den danske importør hjemtog et parti af. Så vidt jeg ved er den ikke officielt importeret til andre europæiske lande - muligvis England, men det kan jeg ikke helt huske. Under alle omstændigheder er det ikke sådan bare lige at lave det normale trick med en tysk donorcykel, så det kan blive en rigtig bekostelig affære og potentielt koste det samme som cyklen er værd, hvis motoren går i smadder.
    Mit råd er at finde en anden model. Steensens Mito er et rigtig godt bud hvis det skal lugte lidt af ræs. Et andet, og måske lidt mere fornuftigt (og kedeligt) bud, er at kigge efter en 2-cylindret 500cc som f.eks. Kawasaki GPZ500S og Suzuki GS500E. De kan fåes til 15.000kr eller derunder, og der er altså mere MC i sådan én end i Mini-Gixxeren. Desuden er de generelt noget mere stabile og derfor mere velegnet til pendling og deslige.

Held og lykke med det smiley

Mvh Mathias

• #12   21. mar 2012 Den her har været til salg rigtig længe, så de er nok til at handle med:

http://motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=110307

Byd 10 og nap den for 12.
    Sådan én havde jeg som min 2. MC efter Mini-Gixxeren. Som sagt er der noget mere MC i den. Omend den er noget tungere er den alligevel fornøjelig når vejen svinger.

Mvh Mathias

• #13   21. mar 2012 Og skulle den mod forventning brække ned kan du få en hel cykel smidt i nakken i Tyskland for ca. 600€ smiley

• #14   21. mar 2012 jeg ved at dem her har en Kawasaki gpx 600 r tilsalg til ca den pris du har

http://www.bislev-mcservice.dk/index.html

• Mohammad  A
    Mohammad A Tilmeldt:
    aug 2011

#15   31. mar 2012 Værdsætter de mange gode råd! Mange tak skal i have folkens. Jeg vil klart tage de mange gode råd til eftertanke smiley

Kommentér på:
Køb af første MC

Annonce