{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.442 visninger | Oprettet:

Mads A
Mads A
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 39

Er en Honda CB 400 F noget for mig? {{forumTopicSubject}}

Hej MCgalleri!

Jeg fik mit kørekort sidste sommer, men da jeg efterfølgende skulle i Livgarden og det ville tage meget af min tid, udskød jeg købet af cykel. Jeg er nu start færdig med Vagtkompagniet, og det brænder mere og mere i mig at komme ud at køre på min egen cykel.

Jeg bliver ved at se efter den gamle Honda CB 400 F, jeg synes det er en fantastisk flot maskine. Desuden er det ikke med den stor motor, og jeg håber det er med at til at give lidt god mc-erfaring, inden der bliver råd til de større maskiner.

Min bekymring er bare at det jo er en gammel maskine, og jeg ikke selv er den mest fingersnilde person til at rode med motorcykler.

Jeg har fundet en CB 400 F til lidt over 10.000 og den har kørt 48.000 og ser pæn ud, men det er jo stadig en gammel maskine? Er det bedre jeg går på udgik efter en nyere model?

Håber der er nogen der vil give deres mening tilgende. På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er en Honda CB 400 F noget for mig?
  • Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 77
    #1   15. mar 2012 Hvis jeg var dig ville jeg ringe tl sælgeren og høre om jeg måtte få en tur på den, det koster ikke noget at spørge, og du kan evt. give ham en tankfuld benzin for det.
    Så finder du hurtigt ud af det smiley

• #2   15. mar 2012 Det er sku svært at sige. Som udgangspunkt. Tag ALTID en ven som har forstand på mc'er med, når du er ude og se på den. Han kan hurtigt se de almindelige fejl.

Men altså, om motoren bryder sammen dagen efter du har købt den, kan jo ske, og det kan måske ske at det aldrig sker. Det bedste der er at gøre er at sikre sig at cyklen er holdt godt (har fået masser af smørelse). Og hvis motoren endelig skulle gå kaput alligevel, jamen så koster sådan en 400 cb motor ikke alverden hos en hugger smiley

Men som udgangspunkt tror jeg ikke man skal være bange for at erhverve sig sådan en, selvfølgelig er der altid lidt mere der skal laves på sådan en gammel sag. Men på den anden side er det meste så "simpelt" at det er en kanon måde at lærer lidt mc skills på smiley Så jeg ville bare sige go for it!

Mvh. Anders som er meget tilfreds med sin gamle cb 250 smiley

• #3   15. mar 2012 Hey Mads

Jeg startede faktisk med en CB400 F fra 76.
    Og jeg har 10 bagvendte tommelfingre men jeg lærte så meget om cykler på den - både i trafikken men også om vedligehold og sådan.

Synes det er en kanon maskine.
    Dog ska der siges at hvis du fylder 2 mand på den - kommer det tydelig til syne at det er en lille cykel:)

Efter den gik jeg videre til en Honda CX500 som jeg selv restaurerede - den var endnu nemmere at rode i - og samtidig så holder cx'eren utrolig godt. og den tager ikke 2 mand så tungt.

• #5   15. mar 2012 Hvis det er maskinen du gerne vil have skal du evt chekke nettet godt for pris og evt problemer , gamle Honda er der massera af gamle dele til og resten kan købes på nettet , påregen at du sætter den til en dygtig mekaniker og bed ham gå den igenem og chek dvi. og skift olie og batteri , og så kør sommeren imøde , jeg har rodet med gamle mc i mange år og er de velholdte giver de som regel ingen problemer , men køb en velholdt og betal evt lidt ekstra for den da det er billiger en at koste senerer

• #6   15. mar 2012 har selv lige fået fat i en 400 four der har gået 24000 km er ikke bange for den det er en stærk motor men bremserne er ikke de bedste. gav 7000 for min.

• Mads A
    Mads A Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 39
    #7   16. mar 2012 Tak for hjælpen til alle! smiley
    Tager det hele med i mine overvejelser, og håber på jeg snart er kørende smiley

Kommentér på:
Er en Honda CB 400 F noget for mig?

Annonce