Er en Honda CB 400 F noget for mig? {{forumTopicSubject}}
Hej MCgalleri!
Jeg fik mit kørekort sidste sommer, men da jeg efterfølgende skulle i Livgarden og det ville tage meget af min tid, udskød jeg købet af cykel. Jeg er nu start færdig med Vagtkompagniet, og det brænder mere og mere i mig at komme ud at køre på min egen cykel.
Jeg bliver ved at se efter den gamle Honda CB 400 F, jeg synes det er en fantastisk flot maskine. Desuden er det ikke med den stor motor, og jeg håber det er med at til at give lidt god mc-erfaring, inden der bliver råd til de større maskiner.
Min bekymring er bare at det jo er en gammel maskine, og jeg ikke selv er den mest fingersnilde person til at rode med motorcykler.
Jeg har fundet en CB 400 F til lidt over 10.000 og den har kørt 48.000 og ser pæn ud, men det er jo stadig en gammel maskine? Er det bedre jeg går på udgik efter en nyere model?
Håber der er nogen der vil give deres mening tilgende. På forhånd tak
jul 2010
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 77
Så finder du hurtigt ud af det
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 4 Emner: 85 Svar: 362
Men altså, om motoren bryder sammen dagen efter du har købt den, kan jo ske, og det kan måske ske at det aldrig sker. Det bedste der er at gøre er at sikre sig at cyklen er holdt godt (har fået masser af smørelse). Og hvis motoren endelig skulle gå kaput alligevel, jamen så koster sådan en 400 cb motor ikke alverden hos en hugger
Men som udgangspunkt tror jeg ikke man skal være bange for at erhverve sig sådan en, selvfølgelig er der altid lidt mere der skal laves på sådan en gammel sag. Men på den anden side er det meste så "simpelt" at det er en kanon måde at lærer lidt mc skills på Så jeg ville bare sige go for it!
Mvh. Anders som er meget tilfreds med sin gamle cb 250
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 52 Svar: 343
Jeg startede faktisk med en CB400 F fra 76.
Og jeg har 10 bagvendte tommelfingre men jeg lærte så meget om cykler på den - både i trafikken men også om vedligehold og sådan.
Synes det er en kanon maskine.
Dog ska der siges at hvis du fylder 2 mand på den - kommer det tydelig til syne at det er en lille cykel:)
Efter den gik jeg videre til en Honda CX500 som jeg selv restaurerede - den var endnu nemmere at rode i - og samtidig så holder cx'eren utrolig godt. og den tager ikke 2 mand så tungt.
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 46 Svar: 299
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 205
apr 2011
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 39
Tager det hele med i mine overvejelser, og håber på jeg snart er kørende
Er en Honda CB 400 F noget for mig?