{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.174 visninger | Oprettet:

Ny mc - spørgsmål til de erfarne {{forumTopicSubject}}

godaften mcg

så starter min første sæson nogensinde og som 26år med masser af indre glæde til at indtage de store landeveje har jeg tænkt meget over min første mc.

jeg har haft disse mc'er i tankerne "gsxr 600 k7 - ninja zx6r 2007 - kawa z750"

umiddelbart er det praktisk talt umuligt at finde en fornuftig kasko forsikring på nogen af disse maskiner, udover noget som hedder idaforsikring.

mit spørgsmål lyder derfor på

hvilke skavanker kan en z750 lide af? og noget særligt jeg skal være opmærksom på.

nr.2 spørgsmål.
jeg har desværre aldrig hørt om idaforsikring udover at de som de billigste kan forsikre mig med kasko på z750 til 8506kr hvilke lyder meget fornuftigt for en ny begynder uden ancinitet. men er det firma troværdig og kundevenligt ?

mvh søren j

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny mc - spørgsmål til de erfarne
  • #1   12. mar 2012 Hvis det er den IDA forsikring som jeg tror, så kan du være helt tryg.

De er under trygfondet mere eller mindre. Jeg ville også have min mc-forsikring der sammen med alle de andre forsikringer, hvis den da ikke kostede 5000 for ansvar... (på trods af 6 års kørsel)..

• #2   12. mar 2012 Du skal være ingeniør for at kunne bruge IDA forsikring. IDA er en branche forsikring under TRYG forsikring.

Jeg har min Blade hos dem til ca. 11K/år.

Du kan jo også bare tage ansvar på den. Det kan gøres for et par tusinde..... Søg på forsikring herinde, så kommer der 1 million tråde med råd til hvilke selskaber du skal søge - kan ikke selv huske dem alle.

Køber du så nye maskiner, så er der ikke for alvor noget at være bekymret for. De skal bare være serviceret!

• #3   12. mar 2012 tak for jeres begge svar smiley

christian : ang det med ingeniør blev jeg ikke gjort opmærksom på, da jeg selv er blikkenslager smiley
    grunden for jeg vælger kasko er desværre jeg optager et lån i banken,så de kræver som sikkerhed en kasko forsikring smiley

• #4   12. mar 2012 No problem smiley

Tjek punkt nummer 3 her på dette link. Du skal være medlem af IDA (ingeniørenes fagforening) for at kunne benytte IDA.

(link fjernet)

Men ja, så er det bare igang med at ringe rundt så du kan få Kasko på cyklen. Jeg tror du skal forvente og lande på 10-18K alt efter bopæl og om du samler forsikringer eller ej.

Der er dog andre herinde som ligger omkring 6K på kasko som ny med GSXR6 og R6, så hvis du søger lidt info i forummet er du bedre stillet om ikke andet.

• #5   12. mar 2012
    Da jeg havde haft min Z 750 i 7 år sprang pæren til nummerpladebelysningen.

Da havde den gået 39.000 km.
    Ellers har der aldrig været noget med den, - den kører bare.

• #6   12. mar 2012 Det lyder godt steffen smiley
    Virker også som en pålidelig cykel.

Argh ja kan jeg godt se christian smiley

• #8   12. mar 2012 Giver 4k i kaskoforsikring hos Kawasaki, første mc: z750 05 25 år

• #9   13. mar 2012 # Steffen ( Århus ) Miss Z M

aarh pære hvordan kan den så være pålidelig!?!? smiley kun 7 år...

Jeg har selv en GSXR600k6 som er en fantastik MC.. Og en buddy med en helt ny Z750.. Det er jo virkelig to helt forskellige cykler..

Tror Z750'eren er nemmest at køre.. + Du får så meget vind i bolden.. Så du kommer ikke til at race helt så meget som med sports cyklerne.. - Det eneste nævneværdige i min bog på den.. Er at den er "ret" tung.

Pøj pøj med købet smiley og have en god sæson

• #10   13. mar 2012 Takker endnu engang for jeres svar smiley

Nick ved jeg godt de er. Men med ingen acinitet bliver den en anelse for dyr i kasko smiley

Allan/kim tusind tak. Vidste ikke kawa selv forsikrede smiley

• #11   13. mar 2012
    Katastrofen skete sidste sommer, jeg lavede en tråd om det, så jeg kunne komme af med den mentale belastning.

"Billigt skrammel"

http://www.motorcykelgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?msg_ID=166869

Men helt alvorligt, - Z 750 er letkørt, du mærker fartvinden, og som Nick skriver er det godt for din fartfornemmelse, og dermed dit helbred.
    Og så er den klippesolid.
    Motoren er oprindeligt fra ZX9R som har 145 HK, i Z 750 har den 106-110 HK, så de roterende dele bliver ikke overbelastet.

Jeg har aldrig haft en lader på min, og det var stadig fabriksbatteriet der sad på den da jeg solgte den, den har startet hver eneste gang - altså ingen falsk strøm, eller løse forbindelser til at æde strøm.

Den er lavet ordentligt - men det er alle japanske cykler vist.

• #12   13. mar 2012 var nu også meget glad for min z, det største problem jeg har haft med den var noget eftermonteret start spærrer der fuckede op smiley så væk med det smiley

• #13   13. mar 2012 det lyder rigtig godt steffen smiley en naked bike har egentlig aldrig sagt mig noget, men lige den kawa z750 er bare for lækker, og ser frem til mange gode år og minder på den smiley

men lyder til at ud fra dine ord og erfaring at det er en kanon cykel smiley

Kommentér på:
Ny mc - spørgsmål til de erfarne

Annonce