{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.696 visninger | Oprettet:

Paolo B
Paolo B
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Jeg er en 18 årig knægt, som sidder og er meget interesseret i en Kawasaki ninja 250r.

Spørgsmålet er hvorvidt det kan betale sig, at købe den på afbetaling hos en forhandler, og vide alt er nyt og i fineste orden, eller købe den brugt?

Og hvad med forsikring osv. Er det smartest at nøjes med en ansvarsforsikring hvis man ikke har røven fuld af penge, eller er kaskoforsikringen det smarteste?

Hilsen Paolo B, håber på nogle gode tips og råd, og selvfølgelig seriøse svar smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør jeg?
  • #1   2. mar 2012 Mht til betaling er det da nok det bedste at spare op til den. Mit eget mc lån er lige steget til ( og hold nu godt fast ) 11% i rente. Tvivler på at et finanserings selskab ikk kan gøre det bedre. Har set flere steder hvor de reklamere med MC100 lån tror jeg nok de hedder. Max 100.000kr uden udbetaling til 8% i rente. En brugt MC kan være udemærket og de 250 Ninja er der et ret stort udvalg i som brugte.

Ang forsikringen er du jo ret ung og kasko bliver nok meget dyrt for dig. Det er hvertfald noget du skal ungersøge. Alt efter hvor du bor, ville jeg springe på ansvar alene, hvis den kan stå sikkert inde, ude af syne og låst. Dog hvis det er ret dyr i inkøb vil banken/finanserings selskabet nok kræve kasko

• #2   2. mar 2012 Ved en forhandler får du garanti og måske mulighed for en fornuftig pris på en forsikring og betaling af mc over en rum tid.

Ved privat handel er den måske lidt billigere (har ikke tjekket markedsprisen) men her skal du så lægge hele beløbet på en gang.

• #3   2. mar 2012 Jeg så at bil forhandlere skiltede med 4% fast rente løn, findes det ikke også til MC?

• #4   2. mar 2012 Kristian - man kan da stadig låne dem i banken f.eks til det

• #5   2. mar 2012 du kan få finanseret cykler i køge mc center til 5,95 % i rente.. hvor du bare ligger 20% i udbetaling...

• #6   2. mar 2012 Hey Paolo.

Hvis jeg var dig, ville jeg spare op, også købe den brugt. smiley

Har selv købt min Ninja brugt, og den fejler intet, og kører som en drøm. ;o)

Ang kasko forsikring, så skal du have en guldske i røven, for at kunne betale den. Jeg er 18 år, og det ville koste 15.000kr for kasko, hos danske forsikring. Ansvaren er dog ikke lige så dyr, der betaler jeg 995kr vær tredje måned. smiley

Håber du kan bruge det til noget.

God weekend. :o)

• Paolo B
    Paolo B Tilmeldt:
    jun 2011

#7   2. mar 2012 Mange tak for hælpen indtil videre smiley

Alt det der finansering er det muligt du kan uddybe lidt (Christian S)

• Paolo B
    Paolo B Tilmeldt:
    jun 2011

#8   2. mar 2012 Hvad gav du for den brugt?

Og tak for hjælpen

• #9   2. mar 2012 Ring lige til gf-forsikring og få en pris på ansvar. Det gælder også banditten smiley synes det lyder til du betaler for meget.

Udover det har jeg ingen råd.

• Dan P
    Dan P Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 116
    #10   2. mar 2012 jeg havde sparet sammen og købt brugt. En brugt koster omkring 40K (eks http://motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=108752 )
    Hvilken er lige lidt nok til at jeg gad, og skulle have gang i noget finansering. Plus de brugte har gerne lidt udstyr, udstødning osv, som du ellers skulle købe ved siden af smiley

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #11   2. mar 2012 Du skal så lige være opmærksom på at køber du den på afbedrag, så er det ikke sandsynligt du kan nøjes med en ansvarsforsikring

Men glem alt om rentesatser, få at vide hvad du i alt har betalt når du har betalt den ud, alt inklusiv. (renter, oprettelse, div gebyrer osv.)

Nogen reklamere med lave renter og så kommer der alle mulige gebyr på til f.eks oprettelse, der er så stort at det kunne svare sig at tage et lån med højere rente
    og andre bruger at du skal betale for at få en månedlig udskrift, som du ikke kan fravælge osv. der er mange smuthuller de kan bruge for at få flere penge ud af dig.

• #13   2. mar 2012 banditten så er det godt nok ikke et venligt selvskab mod unge mennesker sm du har. jeg har hos mondux med fuld kasko på laveste selvrisiko (5000) til 4500 årligt , med kørsel fra 1 marts - 30. november. (og ikke kun 15 nov. som mange andre). derfor OP vil jeg klart kunne anbefale dig dem MED KASKO (i det mindste det første år, det jo der der er størst risiko). smiley

og så til dit spørgsmål. spar op spar op spar op!!!! Brugte alle mine børnepenge + en måneds arbejde hvor jeg arbejdede 50+ timer om ugen i butik, for at skaffe min. Det er så meget bedre at vide den ikke er i gæld, og det rent faktisk er ens egne penge der har købt den. Og selvfølgelig køber du brugt. Med mindre du er meget rig, kan du ligeså godt sparer de 20000-30000 overfor en cykel med et par enkelte små skrammer, med en sølle 5-10k på tælleren, og et par år ældre (2008-2010). Det fede ved brugt er at motoren allerede har haft dens "brake-in" periode (hvis tidligere ejer har behandlet den ordentligt). Så du ikke de første 600-1000km skal lægge og maks må kører 4000-5000 omdrj. hvilket er sindsygt svært på ninjaen ;).

Desuden har de fleste brugte en åben udstødning som larmer mere. Det vil du eller 90% af alle sikkert gerne have sat på alligevel og så kan du jo lige så godt sparer de 2000-4000.

Kan klart anbefalde ninja 250r, var ude og lufte den idag efter 4 mdr. og den flyver jo bare derud af. smiley

ps. husk mindst 5000 til udstyr (hjelm,handsker,bukser,jakke, hjelm, og evt ryg beskytter).

• #14   2. mar 2012 Hej Paolo,

Det er skide fedt du vil være en del af fællesskabet og det lyder som om du har gjort dig nogen gode overvejelser.

Nu ved jeg ikke hvor i landet du er fra, men hvis du går ind på www.Svendborgmc.dk vil du se de kan tilbyde dig en Kawasaki Ninja 250R med finansiering og forsikring til 1.240,- om måneden. Jeg er ret sikker på at andre Kawasaki forhandlere kan bikse det samme tilbud sammen til dig, hvis ikke et bedre.

Udover det vil jeg da anbefale dig at kigge efter en lidt større maskine? Ikke at en Ninja 250R er en dårlig maskine, men f.eks. en Bandit 600 eller en SV650 er begge to super gode begynder cykler (Jeg startede selv på en SV650 sidste sæson, og har den endnu) og kan drosles til det lille kørekort.

• #16   2. mar 2012 Dan v - tror også det mere er fordi det er kawasaki han gerne vil have ninjaen. Mange har det jo med mc mærker som var det et fodboldhold, man holder med et. Personligt valgte jeg selv ninja 250 pga. jeg altid har været kawasaki fan + jeg ville gerne have en nyere mc (2008+) som lignede en supersport for en uerfaren person, men ikke kostede 100.000+. Kunne man sætte en 600-750cc motor i stellet når jeg bliver 21, vil jeg meget gerne kunne gøre dette da jeg elsker looket frem for de fleste store mc'er der kører på de danske afgifts-dyre veje. smiley

hestekræfter er nu ikke alt og især ikke for en ny mc'ist, vil sige look også har noget at skulle sige, men bare man kan lide den, så alt vel fint. smiley

• #17   2. mar 2012 @Elias G

Jeg er helt med smiley - Jeg var også meget tæt på at købe Kawasaki 250R'eren. Primært fordi det var en helt ny MC, rigeligt med sjov og ballade, samt et fedt og sporty design - Og så er den jo guld værd med ABS. Jeg valgte kun fra fordi jeg var 21 og kunne køre på en større maskine smiley

Lige nu er planen vidst også at få mig en Kawasaki ZX6R 636 fra 2005. Hermed ikke sagt jeg sværger til noget bestemt brand, men har da min forkærlighed for japanerne smiley

• #18   2. mar 2012 Paolo B, Jeg har en 250'er tilsalg hvis det kunne friste...?

Prisen kan vi snakke om hvis du er frisk på en hurtig handel...

Kommentér på:
Hvad gør jeg?

Annonce