1.696 visninger
|
Oprettet:
Hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}
Jeg er en 18 årig knægt, som sidder og er meget interesseret i en Kawasaki ninja 250r.
Spørgsmålet er hvorvidt det kan betale sig, at købe den på afbetaling hos en forhandler, og vide alt er nyt og i fineste orden, eller købe den brugt?
Og hvad med forsikring osv. Er det smartest at nøjes med en ansvarsforsikring hvis man ikke har røven fuld af penge, eller er kaskoforsikringen det smarteste?
Hilsen Paolo B, håber på nogle gode tips og råd, og selvfølgelig seriøse svar
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 93 Svar: 1.086
Ang forsikringen er du jo ret ung og kasko bliver nok meget dyrt for dig. Det er hvertfald noget du skal ungersøge. Alt efter hvor du bor, ville jeg springe på ansvar alene, hvis den kan stå sikkert inde, ude af syne og låst. Dog hvis det er ret dyr i inkøb vil banken/finanserings selskabet nok kræve kasko
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 134 Svar: 785
Ved privat handel er den måske lidt billigere (har ikke tjekket markedsprisen) men her skal du så lægge hele beløbet på en gang.
jun 2006
Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 378
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 93 Svar: 1.086
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 23
sep 2011
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 75
Hvis jeg var dig, ville jeg spare op, også købe den brugt.
Har selv købt min Ninja brugt, og den fejler intet, og kører som en drøm. ;o)
Ang kasko forsikring, så skal du have en guldske i røven, for at kunne betale den. Jeg er 18 år, og det ville koste 15.000kr for kasko, hos danske forsikring. Ansvaren er dog ikke lige så dyr, der betaler jeg 995kr vær tredje måned.
Håber du kan bruge det til noget.
God weekend. :o)
jun 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Alt det der finansering er det muligt du kan uddybe lidt (Christian S)
jun 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Og tak for hjælpen
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 101 Svar: 716
Udover det har jeg ingen råd.
aug 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 116
Hvilken er lige lidt nok til at jeg gad, og skulle have gang i noget finansering. Plus de brugte har gerne lidt udstyr, udstødning osv, som du ellers skulle købe ved siden af
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
Men glem alt om rentesatser, få at vide hvad du i alt har betalt når du har betalt den ud, alt inklusiv. (renter, oprettelse, div gebyrer osv.)
Nogen reklamere med lave renter og så kommer der alle mulige gebyr på til f.eks oprettelse, der er så stort at det kunne svare sig at tage et lån med højere rente
og andre bruger at du skal betale for at få en månedlig udskrift, som du ikke kan fravælge osv. der er mange smuthuller de kan bruge for at få flere penge ud af dig.
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
og så til dit spørgsmål. spar op spar op spar op!!!! Brugte alle mine børnepenge + en måneds arbejde hvor jeg arbejdede 50+ timer om ugen i butik, for at skaffe min. Det er så meget bedre at vide den ikke er i gæld, og det rent faktisk er ens egne penge der har købt den. Og selvfølgelig køber du brugt. Med mindre du er meget rig, kan du ligeså godt sparer de 20000-30000 overfor en cykel med et par enkelte små skrammer, med en sølle 5-10k på tælleren, og et par år ældre (2008-2010). Det fede ved brugt er at motoren allerede har haft dens "brake-in" periode (hvis tidligere ejer har behandlet den ordentligt). Så du ikke de første 600-1000km skal lægge og maks må kører 4000-5000 omdrj. hvilket er sindsygt svært på ninjaen ;).
Desuden har de fleste brugte en åben udstødning som larmer mere. Det vil du eller 90% af alle sikkert gerne have sat på alligevel og så kan du jo lige så godt sparer de 2000-4000.
Kan klart anbefalde ninja 250r, var ude og lufte den idag efter 4 mdr. og den flyver jo bare derud af.
ps. husk mindst 5000 til udstyr (hjelm,handsker,bukser,jakke, hjelm, og evt ryg beskytter).
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 95
Det er skide fedt du vil være en del af fællesskabet og det lyder som om du har gjort dig nogen gode overvejelser.
Nu ved jeg ikke hvor i landet du er fra, men hvis du går ind på www.Svendborgmc.dk vil du se de kan tilbyde dig en Kawasaki Ninja 250R med finansiering og forsikring til 1.240,- om måneden. Jeg er ret sikker på at andre Kawasaki forhandlere kan bikse det samme tilbud sammen til dig, hvis ikke et bedre.
Udover det vil jeg da anbefale dig at kigge efter en lidt større maskine? Ikke at en Ninja 250R er en dårlig maskine, men f.eks. en Bandit 600 eller en SV650 er begge to super gode begynder cykler (Jeg startede selv på en SV650 sidste sæson, og har den endnu) og kan drosles til det lille kørekort.
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
hestekræfter er nu ikke alt og især ikke for en ny mc'ist, vil sige look også har noget at skulle sige, men bare man kan lide den, så alt vel fint.
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 95
Jeg er helt med - Jeg var også meget tæt på at købe Kawasaki 250R'eren. Primært fordi det var en helt ny MC, rigeligt med sjov og ballade, samt et fedt og sporty design - Og så er den jo guld værd med ABS. Jeg valgte kun fra fordi jeg var 21 og kunne køre på en større maskine
Lige nu er planen vidst også at få mig en Kawasaki ZX6R 636 fra 2005. Hermed ikke sagt jeg sværger til noget bestemt brand, men har da min forkærlighed for japanerne
jan 2004
Følger: 107 Følgere: 100 MC-er: 4 Emner: 26 Svar: 1.270
Prisen kan vi snakke om hvis du er frisk på en hurtig handel...
Hvad gør jeg?