{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

Eksamensangst. Hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Kom så med alle jeres gode råd, mod eksamensangst.
Jeg skal til min afsluttende bacheloreksamen på pædagog seminariet på mandag.
Har det seriøst fysisk dårligt ved tanken om eksamen på mandag.
Kom med dem.... Ud over at være forberedt. Lovlige, ulovlige stoffer, tantrisk sex eller bare gode råd. Alt er velkomment....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Eksamensangst. Hvad gør jeg?
  • #1   16. jun 2011 Drik da bare en øl eller 2 inden ;-)??

• #2   16. jun 2011 Bare tænk på at det ikke er verdens undergang, og du bare skal have en 'hyggelig' snak med et par mennesker.. det sådan jeg plejer at tænke, og så føler jeg at jeg bedre kan styre samtalen.

• #3   16. jun 2011 Healing ..
    Virkede for mig ..

• #4   16. jun 2011 Hvis du er forberedt, har du jo intet at bekymre dig om. Er du ikke, har du kun dig selv at skælde ud på!

• #5   16. jun 2011 "Begin with the end in mind"
    Proaktiv tænkning er din ven - visualisér følelsen ved afslutningen og tænk baglæns derfra.

• #6   16. jun 2011 jeg brugt en masse tid på¨altmuligt sjovt så jeg kom på andre tanker

• #7   16. jun 2011 Husk, eksamen er den flittige elevs fest smiley

• #10   16. jun 2011 Hvad med bare at tro på sig selv? Virker for mig under alle omstændigheder.

• #11   16. jun 2011 Hey CherryBomb

Hvis du er seriøst skrækslagen og virkelig fysisk påvirket, må du som Victor D. skriver en tur op til lægen og forklare hvordan du har det.
    Du vil så kunne få en recept på betablokkere, det hjælper med garanti.
    Men husk at følge lægens anvisninger, det er ikke bolcher og ufarligt.

Kærlig hilsen og knus fra Sus :o) Som ønsker dig held og lykke og sender dig gode vibs på mandag.

PS. Skriv når det er godt overstået, fordi selvfølgelig klarer du den, så vi alle kan ønske dig tillykke :o)

• #12   17. jun 2011 Plejer at udse mig et "offer" der skal op før mig og sige til mig selv han/hun er dummere end snot, så når de kan bestå så er der ikke noget at være bange for.

For at stresse ned bagefter MOTION

• #13   17. jun 2011 Til min sidste eksamen var jeg virkligt tæt på at kaste op i lokalet. Og jeg har ingen anelse om hvor det kommer fra. Er endnu ikke dumpet en eksamen i mit liv, men er heller ikke typen der render rundt med bare 12 taller.

Jeg har fast arbejde allerede, go har derfor ikke så meget at være nervøs for. Det er nok mere følelsen af at fejle. Selvom det, som andre har nævnt, ikke er verdens undergang. Men samtidigt er det også det, der gør mig nervøs da jeg føler at jeg har nogle mennesker som jeg skal levere til. Har dog tlat med min leder, som siger at jeg bare skal tage det med ro, og ikke bekymre mig om jeg består eller ej.

Har tidligere dyrket både yoga og mindfullnes med succes. Og vil prøve det inden jeg skal op. Som heldigvis først er kl 13. Øllen kommer jeg nok heller ikke uden om. smiley

• #14   17. jun 2011 før i tiden drak jeg en bloodymary inden mundtlige eksamner..

så får man ligsom løsnet op i sin "angst"

• #15   17. jun 2011 Mc B: Tak for linket.

Mama Rosa S: Vil kontakte min læge i morgen, og høre om det. Jeg har en mutation i mit blod der gør at der er mange ting jeg ikke kan tåle. Så må hellere lige være på den sikre side. smiley

• #16   17. jun 2011 Jeg plejer at tage en god løbetur inden. Det er som om det hjælper på at få klaret tankerne.

• #17   17. jun 2011 Ta' en spiller, evt. flere.

• #18   17. jun 2011 valium og hvidvin

• #19   17. jun 2011 meditation... kan også hjælpe dig på vej. Mit personlige råd er dog, lad være med at gøre det til mere end det er. Det skal du nok klare.

• #20   17. jun 2011 Jeg plejede at tage op og træne umiddelbart før hver eksamen...

• #21   17. jun 2011 Hvis det er helt galt, så lyt til noget afstressning... Evt. find noget med "bobby zachariae".

Ellers skulle man - igennem sin læge - ku få ordineret noget pille-halløj.

Ud over det, så har jeg nogle slides fra to forelæsninger med eksamenstræning... De er desværre på papir, men de kan nok blive scannet ind / skrevet af, her i weekenden...! smiley

• #22   17. jun 2011 Mindfulness hjælper med garanti.

Hvad skal du op i?

• #23   17. jun 2011 Rene - har du nogensinde overvejet at droppe Hifi-halløjet og slå dig ned som coach?

• #24   17. jun 2011 Onani:-)

• #25   17. jun 2011 @Rene: Dybden af din dumhed overrasker mig gang på gang...

• #26   17. jun 2011 Jeg skal op til min bachelor i pædagogik.

Tak Rene J. Det var lige det der skulle til. smiley Hvorfor har jeg dog ikke selv tænkt på det?

Vil helt sikkert prøve noget mindfulness inden.

• #27   17. jun 2011 Mathias' og Nik's forslag er givetvis også effektive, dog vil jeg vurdere det essentielt at du stopper afslapningsøvelserne inden du træder ind i eksamenslokalet - i modsat fald kan dén strategi godt tænkes at gi' bagslag...

• #28   17. jun 2011 Hvis der sidder et par nosser på din krop så tag dig sammen mand !

• #29   17. jun 2011 * 402 * Kenneth (
    Hvis ikke du har noget konstruktivt at sige, så luk røven.
    Kan forestille mig at din eksamen som lokumsrenser ikke bestod af ret meget andet end at fortælle om lorten på dine fingre var din egen, eller en du havde samlet op fra lokummet, for at at tage med hjem til samlingen af alt det andet lort du fyrer af.

• #30   17. jun 2011 Du bliver en fantastisk pædagog med den konsekvenspædagogik smiley

Jeg plejer iøvrigt at bruge dagen før til noget praktisk, f.eks at rydde op og gøre rent og høre høj musik. det tager tankerne lidt væk fra eksamen. Og så træk vejret dybt, hvis du bliver lidt panisk.

Held og lykke med det.

• #31   17. jun 2011 CherryBomb, hvis du aldrig har dumpet en eksamen i dit liv så kan jeg med SIKKERHED tryste dig med at du nok skal bestå denne..

intet menneske på jorden (taget almindelige forhold i betragtning) dumper i en bahcelor opgave som vedkommende har brugttid på og ved hvad man skal op i, når man samtidig aldrig har dumpet de andre "lodtræknings eksamener"

• #32   17. jun 2011 Jeg synes der er kommet mange gode forslag, måske du bare skulle tage lidt af det bedste..

F.eks. Start dagen med et par øl sammen med en betablokker, så trækker du vejret dybt og løber en tur, når du kommer hjem igen tager du dig sammen, spiser et par valium skyllet ned med rigelig hvidvin, så igang med yoga, mindfulness og til sidst svensk efter behag.

Hvis du får doseret rigtigt, er jeg sikker på du er helt afslappet til den eksamen smiley
    Held og lykke med det.

• #33   17. jun 2011 - CherryBomb -

Der fik jeg sq en lille grineren over din seneste kommentar til Kenneth. Tak for det, nu er min fredag formiddag lidt sjovere smiley

• #34   17. jun 2011 Har en i klassen, der har været nede ved lægen og få receptpligtig "afslappende medicin", så hun er i stand til at komme igennem eksamenerne. (HTX 3.år). Så muligheden skulle være der med et lægebesøg om ikke andet.

• #35   17. jun 2011 Jeg har lært mig selv, at jeg bare skal tage tingene som de kommer. Jeg har forberedt mig det jeg nu har, og så må det være godt nok. Jeg excellerer heller ikke nødvendigvis, men jeg er ikke så nervøs. Sidste eksamen var forrige tirsdag, hvor jeg fik et 4-tal i projektstyring. Hvilket vel fint afspejlede min indsats, så jeg er tilfreds. Jeg var lidt nervøs, det kan næppe helt undgås, men det var ikke så slemt.

Det gælder om at fokusere på at du har forberedt dig, og at de i eksamenslokalet har til opgave at få dig til at vise hvad du kan. Din lærer har også interesse i at du klarer dig godt.

Jeg har også for vane at smide bøgerne aftenen før eksamen, jeg tror ikke på forberedelse i sidste øjeblik. Jeg kan det jeg kan, der sker ikke mirakler de 2 sidste timer før eksamen. Så hellere stene lidt, eller snakke med nogen.

Hvis jeg var dig, ville jeg bruge lørdag på at forberede mig, og så bruge søndagen på at træne, køre kværn, høre noget hævi, eller andet afslappende. Så kan du gå til eksamen med ro i sindet.

• #36   17. jun 2011 ryg en herre bønne en god time inden, bare lad være med at falde i søvn!

• #37   17. jun 2011 Fedt med bacheloreksamen! Jeg skal nemlig også selv til min bacheloreksamen som idrætspædagog her på mandag. Jeg kan godt følge dig! smiley Det er da lidt spændende...

Sorry OT: hvad har du skrevet om?

Det med eksamens-angst.. Der skal du jo huske, at det du skal forsvare, er noget som du har brugt rigtig meget tid på (som regel) smiley Så det er ikke fordi de nødvendigvis stiller dig en masse spørgsmål om ting, som du ikke har en jordisk chance for at svare på. Derudover skal du jo også huske smiley At i den pædagogiske praksis, findes der mange svar på forskellige problemstillinger. Mit råd til dig er smiley Når du har muligheden, så skal du koble teori og praksis og gerne begrunde det med endnu en klog mands ord (anden teoretiker) og så kan du virkelig ikke gå helt galt i byen! Wupti, så der intet at være nervøs for længere smiley

• #38   17. jun 2011 Jeg har skrevet om empowerment, realtionsdannelse og anerkendelse i forbindelse med mit arbejde som opsøgende medarbejder i et boligsocialt projekt.

Og held og lykke til dig på madnag også. smiley

• #39   17. jun 2011 Det lyder spændende! smiley mange tak du.

Det er jo helt perfekt, at du har skrevet om noget som du arbejder med... Så der jo dig som styrer showet, da det er dig som ved mest om det smiley

Vi har skrevet om hvorledes man kan skabe et inkluderende fællesskab ved brugen af natur og friluftsliv. Herunder hvorledes man kan arbejde med grænser og grænseoverskridende aktiviteter smiley

Det jo lidt noget andet...

• #40   17. jun 2011 Skal selv op på tirsdag. Dog er dette om noget helt andet : Blodprop i N.Opticus (synsnerven), hvorefter patienten har fået problemer med Diplopi (Dobbeltsyn) . Skal nok blive spændende smiley hmmmm

• #41   17. jun 2011 Jeg skal op i næste uge i relationer. Jeg plejer at drikke en pokkers masse kaffe, lige for at komme op i gear, og være skarp. Forberedelse, så jeg kan bestemme hvordan eksamen skal forløbe. Derudover er en positiv tankegang vigtig. Jeg plejer at tænke det værste der kan ske, og berolige mig med at "det ikke er værre". Du kunne måske også læse lidt om fremtræden i et lokale, og hvordan du, ikke ligefrem manipulerer med sensor og lærer, men får dem til at få at få et ekstra godt indtryk af dig. Det er faktisk ret spændende smiley

Held og lykke smiley

• #42   18. jun 2011 Claus H.

Lyder spændende, vil også ønske dig held og lykke.

hilsen fra myopisten :o)

• #43   20. jun 2011 Så kom jeg sgu igennem den skide eksamen. Og gjorde det endda over mine egne forventniger med et stort 7 tal.

Tak for alle de gode råd. Og også de dumme. smiley

Nu er jeg pædagog, og vil drøne på lønningskontoret, lige så snart beviset kommer ind ad døren, så jeg kan komme op på en menneskelig løn. smiley

• #44   20. jun 2011 Stort tillykke herfra smiley
    Godt at høre at det gik over forventning smiley

• #45   20. jun 2011 SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅDAN ! ! ! ! ! ! ! ! ! CherryBomb, jeg vidste du ku'

GIGASTORT TILLYKKE

:o)

• #46   20. jun 2011 nuthin' 2 it:-)

• #47   21. jun 2011 Tillykke med det. Tag det med i bagagen til at bekæmpe eksamensangsten en anden god gang.

• #48   21. jun 2011 Det var min 3. afsluttede uddannelse. Tror sgu ikke jeg skal til flere eksamener nu. smiley

• #49   21. jun 2011 Nyd det smiley

Kommentér på:
Eksamensangst. Hvad gør jeg?

Annonce