Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skal denne kæde skiftes ?
  • #1   27. feb 2012 Sådan kan du ikke afgøre det....

men
    træk hårdt ud i kæden midt på tandhjulet.. kan den trækkes så langt ud at du kan se mellemmen tandhjul og kæde et det et praj om den er slidt, samt at du tit skal stramme kæde op..

mvh

• #2   27. feb 2012 Svært at sige efter det billede, prøv at trække bagud i kæden der hvor der står 42, hvis du kan se luft i mellem kæde og hjul er det en god indikator på at den er slidt.

For at være helt sikker skal du måle på hvor langt kæden har strukket sig.

hvordan ser dit forreste tandhjul ud? Det plejer være det der bliver mest slidt.

• #3   27. feb 2012 jeg har prøvet at trække bagerst på tandhjullet og jeg kan trække den 2 mm ud

• #4   27. feb 2012 Baghjuls justeringen har intet med kædens slid at gøre. Hvis hjulet er for langt tilbage såre der et led for meget på kæden.

Synes ikke dit kædehjul ser meget slidt ud. Men træk som sagt kæden ud fra hjulet i bagud retning. Kan du det mere end nogle få mm så er der slid.

• #5   27. feb 2012 skal alligevel have nyt dæk nu her om 1000 km, så ville jeg smide dæk og kædekit på for at være safe, tror kittet har kørt fra den var ny dvs 17.000 km måske mindre

• #6   27. feb 2012 Som jeg umiddelbart ser det så holder det et bagdæk mere smiley

• #7   27. feb 2012 Det er altid godt at skifte i mens alt holder og virker. det er sikkert..

men...

Hmmmmm..... Nikolai M

hvis du har tænkt dig at gøre det, ( skifte kit ) uanset de svar du får, og uanset om den trænger eller ej..(hvilket du selv bestemmer)men er det så ikke lidt tåbelig at stille dit spørgsmål... ?

mvh

• #8   27. feb 2012 Busa C..

Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar.... *Gnæk Gnæk* c",)

Men som de øvrige har skrevet.. Tag liiige og "riv i dyret" på midten.. Så kan du sikkert vurdere om den er "slap"..

/RasP

• #9   27. feb 2012 Jeg har ikke tænkt mig at skifte den, jeg skal bare have nyt dæk så hvis den trængte til at blive skiftet eller snart kom til det så ville jeg skifte. .. men som sagt kan jeg vel hive 2 mm ud

• #10   27. feb 2012 Hvis du "kun" kan rykke 2mm i kæden.. Så er det bare på med vanten... c",)

• #11   27. feb 2012 Brug istedet pengene på et bedre dæk smiley

• #12   27. feb 2012 Der er mål og tolerancer for hvor meget kæden må måle over et vidst antal led!

• #13   27. feb 2012 Bruger du hjelm, så spænd den!
    men kæden er ok

• #14   27. feb 2012 17000km

så havde jeg fandme skiftet det, hvis jeg var i tvivl

du risikerer at det koster en motor hvis den springer, og den giver INTET forvarsel

en kæde koster 1000-1500 kr for en god DID, hvis du ikke har råd til det, så find dig en anden hobby

hvis din bil står og skal til service, og den lige mangle at køre 3000km inden tandremme SKAL skiftes, vælger du så også at høre de 3000km da du lige kan tanke et par gange inden?????

• #15   27. feb 2012 jeg har set en kæde køre 20.000km (min egen) med smørring så den aldrig blev blank

jeg har set en kæde der havde kørt hvad jeg antager var 50.000km, den var totalt slidt op, og fortandjulet var faktisk uden tænder, alligevel var ejeren i tvivl om det burde skiftes

jeg har set en kvalitets kæde springe efter 5000km uden smørring overhovedet...

skift den nu bare

• #16   27. feb 2012 Arghhhhh dækmand.... Du skifter vel heller ikke plejlstænger fordi du har hørt om en motor der smed en ud gennem siden efter 10000 km... Vel ?

Man skifter ikke et kædekit ( for vi er vel enige om at kæde og kædehjul altid skiftes sammen) før det har et synligt slid.

Der findes mange som køre 30000+km på et sæt.

Og der er stor forskel på hvordan vi køre og hvordan vi smører. Så derfor er udskiftnings intervallerne individuelle.

//Brian

• #17   27. feb 2012 Der er kommet nyt billede, der kan I se hvor meget kæden giver sig når cyklen står på støttefod. . Man kan lige ane "hullet" mellem tænderne i tandhjulet. . .

Tror det er bedst at skifte den

• #18   27. feb 2012 brian, der er sgu foreskel på at skifte en plejlstang og en tandrem............

at skifte en kæde der har gået 20000km, det er totalt ligesom at få en ny cykel

nikolaj SKIFT NU BARE DET KÆDEKIT

• #19   27. feb 2012 hhehe mange tak for hjælpen drenge. . pisse taknemlig for I gider tage jer tid

Kommentér på:
skal denne kæde skiftes ?

Annonce