1.811 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

kæde nitteled kæde nitteled

Hej Mcg

Jeg har et kædeled jeg skal ha nittet på min 530 kæde..
Men jeg har lige et spørgsmål ang. det at presse den yderste plade på, inden man nitter..

Er det ikke meningen at denne "plade", skal gå på med modstand, og derfor presse den ind på plads? Jeg har nemlig det problem, at når jeg har presset den på med fingrene, som jeg kan da den ikke går på med modstand, så glider den udad igen, og det er derfor ikke muligt at få den til at sidde så 1mm ca. af nitterne stikker ud så de kan nittes..

Det er en o-ring kæde af mærket Snell, det skulle være en kvalitets kæde..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kæde nitteled
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.910
    #1   5. apr 2015 Den skal have god modstand når du presser den på.

Kan du presse den helt ind så nitterne stikker ca 1mm igennem den, med fingrene?

• #2   5. apr 2015 Jeg var lige ude og kigge på det igen.. Ja jeg kan få den et godt stykke over nitterne uden modstand, så der ca. rager en millimeter af nitterne ud, men derefter mangler den ca. en halv millimeter mere for at komme helt ind, og der går den tilsyneladende stramt for der kan jeg ikke presse den ind med fingrene..

der fulgte også et led med som har solide nitter, og på det kan jeg slet ikke få den på med fingerkraft..

• #3   5. apr 2015 Det ser ud til at jeg tog fejl, den skal presses ca. en millimeter for at komme helt på plads, så det er måske godt nok.. I mit forsørg på at presse pladen på med mit nye kædeværktøj, endte det med at jeg pressede nitterne længere ud på bagsiden, da rillen på værktøjet som nitterne ligger i, ikke var dyb nok, og det begyndte derfor at presse på nitterne istedet for pladen..

Det er et kædeværktøj af mærket Proworks købt hos xlmoto.dk, det er identisk med biltemas, samme brugsanvisning, men bare anden embalage.. Jeg troede det var et godt stykke værktøj, men vil ikke anbefale det..

Den del af værktøjet som skal lave selve nitte krave låsen, er også noget være blik metal, som vil kvadres inden nitten er lavet..

Sajmon, kan du anbefale et godt værktøj som er lavet af noget ordentligt hærdet stål?
    Jeg overvejer at købe et fra kellerman hos louis.de, men de har også et fra noget der hedder craftmeyer men som kun skulle virke med DID kæder.. Mon ikke det duer på andre mærker også..?

• #4   5. apr 2015 2 stk hamre kan gøre det smiley

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#5   5. apr 2015 Jeg købte en craftmeyer dims, og må sige at jeg er glad for den.

Den har indtil videre, virket til alle de kæder jeg har nittet med den. Både DID, RK, Regina og noget kina lort...

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#7   5. apr 2015 Jeps.

Kommentér på:
kæde nitteled

Annonce