{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ikke svært at sælge mc hvis prisen er rigtig
  • #1   29. jan 2012 Okay...

• #2   29. jan 2012 Tillykke

• #3   29. jan 2012 Nå..?

• #4   29. jan 2012 Man kan jo altid sælge til den rigtige pris smiley

mentillykke med salget smiley

• #5   29. jan 2012 Der vel forskel på rigtig pris - Og for lav pris ? ?

• #6   29. jan 2012 Johnson:

Lige den der den er sgu svær.

Når alt kommer til alt, er den rette pris vel der hvor sælger vil sælge og køber vil købe.....

..hvis man i det hele taget VIL sælge???

• #7   29. jan 2012 Johnson:

Helt rigtigt smiley Men ta en model som min og samme km/årg så vil nogen altså stadig have 45,000,- for dem, det er jo vildt

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

Emner: 17 Svar: 454
    #8   29. jan 2012 Lige præcist.
    Der er alt alt for mange der ligger en buffer ind når de sætter deres MC til salg og så forventer at blive handlet lidt/noget ned i pris.

Ulempen ved den taktik er bare mange gange at der ikke kommer nogen (eller ihvertfald meget få) at kigger på deres MC fordi de fleste købere tager ud at kigge på de laveste priser først og derefter arbejder sig op i pris til man finder et mix af forventet stand/kvalitet osv. der passer til prisen. (Det gjorde jeg selv i september)
    Og forudsætningen for overhovedet at få solgt sin MC er vel at der kommer nogen og kigger på den??

Min anbefaling vil klart være at sætte sin MC til salg til en realistisk pris og så holde fast i at dét er prisen. Hvis man ligger 10000 over hvad den billigste af en tilsvarende MC i f.eks. 40-50000 kroners lejet får man ihvertfald svært ved at sælge.
    At sætte sin taktik efter at den sidste idiot ikke er født endnu er efter min mening en dårlig taktik.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #9   29. jan 2012 Det er jo en konstant afvejning mellem hvor vild man er efter at sælge, og hvor meget man får for den.

Der ER jo en årsag til man sætter den til salg, så man kan lige så godt være realistisk...

• #10   29. jan 2012 Jeg har haft min cykel tilsalg siden mc sæsonen sluttede. Og der har ikke været en eneste og se på den. Jeg syntes da selv min pris er rimelig i forhold til hva de ældre modeller står til. Og folk har da lov til at byde.
    Men tillykke med dit salg af 2 stk på 14 dage.
    Må man spørge hvilke og hvilken pris du fik?

• #11   29. jan 2012 Kristian P

Jeg solgte min Sorte magen til din for 52.000.- smiley

Og tjente enda penge på den ....

• #12   29. jan 2012 Jeg havde heller ingen problemer med at sælge min 12'er.. Fandt den billigste på nettet og satte den 10000 kr under.. Solgt på en uge... Og tjente da lidt på den..

• #13   29. jan 2012 Kristian, der er så mange R6'ere til salg, så du skal ned i 60 for at sælge tror jeg...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #14   29. jan 2012 Det gør MC folket ofte med scootere...

• #15   29. jan 2012 Hvorfor er det bindegalt? Sælger kan jo bare svare nej hvis vedkommende ikke er interesseret, og iøvrigt lade være med at tage et bud i den lave ende som en personlig fornærmelse, men istedet opfatte det som en start på en dialog om prisen. Det kan jo være at et bud på 50 ender med lidt snak frem og tilbage og en endelig salgspris på 60?

• #17   29. jan 2012 det er da meget normalt med afslag på 20-30.000 i de her tider. købte en bil sidste år for 37.000, den var udbudt til 60.000, sælger tænkte dog lige over det en måneds tid... hvorfor skulle det være anderledes med en mc..? folk kan da bare sætte en realistisk pris fra start.

• #18   29. jan 2012 nu tog jeg udgangspunkt i dit eksempel på prisen 70.000..- hvor folk bød 45-50.000

• #19   29. jan 2012 Og du mener ikke at dem der sælges for 5-10.000kr er blevet handlet for 40.000kr på et tidspunkt?? Hvis du venter længe nok skal det nok komme, spørgsmålet er bare om du vil vente så længe ;o)

• #20   29. jan 2012 min gamle yamaha var 30.000 billigere end de andre til salg, så jeg slap for at gi 30.000 i afslag... du kan jo selv spørge køber, han har den her på galleriet -

• #21   29. jan 2012 Woop:

Du skriver selv:" Jeg gider ikke spilde min tid......"

Hvis du vil sælge noget som helst, så eksisterer den term simpelt hen ikke. Du kan sige nej, hvis en køber giver dig et skambud, men den holdning du der lægger for dagen, komme du absolut ingen vegne med:-)

• #22   29. jan 2012 Hvorfor skulle jeg gå ud og give 45000 for min cykel (samme årg/km) Når jeg kunne få den til under 30000 og sælger selv kontakter mig da jeg skrev købsannonce ?

Det er jo vildt og se så mange cykler i prisklassen 50-60,000 og se hvad folk sætter dem til, der er sku mange tusinde i forskel..

• #23   29. jan 2012 Woop:

Du er sikkert "kold" over for svaret her, men mit forrige indlæg havde en generel karakter. Hvis man som sælger siger, at man på forhånd ikke gider tale emd købere af en eller anden observans, så har man givet sig selv et rigtig skidt udgangspunkt.

Du fik solgt, hvad du skulle, fordi du havde sat en pris, som køber kunne håndtere uden at du blev sur - derfor fik du solgt.

• #24   29. jan 2012 Haha, den her tråd kostede nogle frosne konti... Wow.

Tillykke med salget. Fint at få tyndet ud.

Min CBR står også til salg og der sker ikke rigtig noget. Det eneste der kan sluttes er, at den enten står for dyrt, eller også så er der effektivt så meget pres på resten af kilo maskinerne at prisen skal dumpes/udstyret tages af før der sker noget....

• #25   29. jan 2012 Folk har heller ikke altid et realistisk forhold til markedet når de sætter deres mc til salg.
    Jeg havde kig på en CBR1000 fireblade her på siden, men jeg synes prisen var for høj, så jeg fandt en anden cykel og købte den.
    Nu har sælger af CBR'en sat prisen ned under de 100k og hvis den havde været der for ca to uger siden da jeg skrev på den så havde jeg kørt ud og se på den.
    Så der kunne sælger muligvis have solgt sin cykel, men fordi han ikke havde indset at det er købers marked så går handlen till en der har sat prisen rigtigt fra start.
    Jeg har selv solgt to maskiner her over vintereren, og blev da også selv overrasket over hvor lavt prisen skal sættes.
    Men det gør jo kun ondt hvis man ikke skal have en anden, for hvis du både sælger og køber billigt så går regnestykket jo fint op.

• #26   29. jan 2012 Ja, det er rigtigt.
    Der er rigtig mange fine Blades til salg pt, og alle med forskelligt udstyrsniveau, så jeg syntes det er svært at sætte niveauet hvor det går hen og bliver ren foræring.
    For mit vedkommende er det ikke stress der præger salget, men syntes stadig start prisen er fair. Men bud er der heller ingen af, så det siger ldt om markedet....

• #28   30. jan 2012

Skrevet: 30-01-2012 10:09:02 Slet indlæg

Faktum er at folks forventninger til prisen på deres cykel tit er alt for høj, fordi man har puttet for 30.000 ekstraudstyr på er det ikke ensbetydende med at man tilnærmelsesvis får de penge hjem , den bliver måske nemmere at komme med i forhold til andre cykler i samme prisklasse men med mindre udstyr. Flere "private" cykler koster enten det samme eller mere end de står til hos forhandlere hvor der følger reklamationsret med i handlen............. da jeg købte sidste sommer bød jeg en sælger 15k under den pris hans cykel stod til, sælger afviste pure mit kontante bud .. et halvt år senere står cyklen så stadig til salg men sat ned til den pris jeg bød på den dengang ..........

Kommentér på:
Ikke svært at sælge mc hvis prisen er rigtig

Annonce