CBX 1000 i Spondon stel. Afgift ??? {{forumTopicSubject}}
Hejsa. Jeg har ofte siddet og kigget på ombyggede Honda CBX 1000, og engelske Spondon lavede jo i sin tid et fedt stel til denne fantastiske motor, hvor folk så selv fandt hjul, affjedring, tanksæt osv. Ligeledes lavede franske MotoMartin også nogle fede stel til CBX 1000.
Men hvad nu, hvis man en dag fik en blodsprlngning og købte sådan en maskine evt. Et stel. Ja så melder problemet sig jo, da man er Dansker
Mange af de cykler, CBX Spondon og MotoMartin kører jo og er indreg. I et EU land. Så mht. Til en godkendelse herhjemme, tror jeg ikke vil blive et større problem. Men hvordan vil skat derimod tackle sådan en maskine.
Jeg ved at det kan lade sig gøre at få indreg. Kitcars herhjemme. Der er flere som feks. har købt AC Cobra's byggekit fra UK, selv fundet undervogn, motor osv. Og på disse køretøjer skulle der være en fast afgift uanset hvad den koster at bygge. En stykafgift hedder det vist. Mon det vil gøre sig gældende i samme tilfælde med sådan en Spondon CBX..
Mvh Lars.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
Den forenklede praksis ved import af køretøj fra andet EU-land til DK kan kun komme på tale hvis køretøjer opfylder:
"Køretøjet skal være masseproduceret og seriefremstillet. Modellen skal
være fremstillet i mindst 1.000 eksemplarer (dog 250 for påhængskøretøjer) inden for et år, som kan være et vilkårligt år, hvor den pågældende model er blevet produceret (kan evt. dokumenteres ved fabriksmateriale eller opslagsbøger)."
Så sådan en specialcykel vil kræve en dataerklæring for at kunne godkendes til syn i DK.
Det kan tilføjes at cykler som er fra 1-7-2004 eller nyere desuden skal være EF-typegodkendt for at den forenklede praksis må anvendes.
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 746
maj 2006
Jeg fortæller bare st der har været en officiel importør/forhandler.
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 195 Svar: 2.056
Tror da lige du skal pudse brillerne og kigge tråden igennem en gang til
maj 2009
Lauge Jensens er lidt speciel for han har fået typegodkendelse på en lang række af kombinationer af dele som han så kan sammensætte efter kundernes ønsker. Men cyklerne opfylder stadig den typegodkendelse han har.
maj 2009
De første EF-typegodkendte cykler kom omkring 1999-2000
maj 2009
Der kan være stor forskel på at skal have et fabriksnyt typegodkendt køretøj på plader, og så et ombygget brugtimporteret køretøj, hvor det eneste papir der følger med er den udenlandske reg. attest !
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
De er Nico bakker importør !
Nico bakker laver tüv godkendte stel
Det du gør er at motorcykel bliver genopbyget som trafikskade !
Men forgaffel og hjul skal være standard. så slipper du fra afgift.
hilsen Kenneth.
mar 2008
Nu var det jo Spondon og ikke et Nico Bakker stel, som Lars D vil bygge op omkring. Men det er da en mulighed med Nico Bakker hvis det er nemmere at få synet osv..! Personligt synes jeg bare at Spondon laver nogle federe stel.
mar 2008
okt 2004
de må jo have nogle data erklæring som tyske Tüv
hvis papir er i orden kan man få den indregistret i dk.
Men der kommer nok noget mere afgift
Eller find cbx i udlandet med spondon ramme ! hvis den er godkendt i et andet EU-land kan den ikke afvises i dk.
hilsen Kenneth.
okt 2004
http://www.spondonengineering.co.uk/prices.htm
Hilsen Kenneth.
maj 2006
CBX 1000 i Spondon stel. Afgift ???