1.258 visninger
|
Oprettet:
Pilot power 2CT {{forumTopicSubject}}
Hej mcg.
Ville lige høre folks gode/dårlige erfaringer eller rygter med Michelins pilot power 2CT, da der snart skal nye dæk på dyret (CB600FA 2009).
Mvh. Rasmus
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 24 Svar: 28
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.021
- Personligt bryder jeg mig ikke om dem. De har siddet på 2 af mine cykler da jeg købte dem. De holder forholdsvis få km, og står ok fast. I regn skuffer de dog lidt, synes jeg. Jeg synes dog de er utroligt retningsfølsome, og styrer meget efter atsfalt-lapninger og hvide striber på vejen.
Men igen, nogle vil ikke have andet
Mvh. Emil
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 45 Svar: 198
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
Det gør mine (se eventuelt billede under Banditten), men kun når jeg kører på bane - på landevej er jeg milevidt fra dækkets grænser.
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 226 Svar: 3.253
og så holder de også fint ved, selv da jeg var på bane med dem..
og i regnvejr skulle de være noget af det bedre der er i øjeblikket..
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 601
Jeg syntes det er et fantastisk dæk og jeg har aldrig mistet eller haft følelsen af at ha mistet grebet.
Dog har jeg aldrig været på trackday så det er kun på alm vej jeg har brugt dem, som de andre siger slides de meget hurtigt flade hvis du ikke kører sving ofte.
Sådan et bagdæk holder ca 5000km for mig og jeg syntes ikke jeg kører vildt, jeg vil prøve bt023 i år da det skulle være rigtig godt på landevejen og kan klare en trackday.(dette er kun noget jeg har læst mig til, ikke egen erfaring)
Jeg er begyndt at bruge min mc til lidt flere hverdags ting a la transport på arbejde og så, det jeg har fået læst mig til er at, som de andre siger, der er bedre vejgreb i et sæt sport/touringdæk, hvis du ikke kan holde god varme i sportsdæk, samt de holder den runde form længere tid.
jun 2010
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 606
Havde tre pas i regnvejr, og de var ikke ustabile overhovedet. Og vi snakker 1cm+ af vand på 2/3 af banen. Jeg var absolut overrasket over det niveau de holdte på banen!
Jeg har læst samme blandede anmeldelser af dækket på 1000rr.net hvor også Pilot Road 3 anbefales som alternativ til 2CT'en. Jeg er overrasket over at nogle kun får 3500km på deres 2CT'ere, men sådan vil det være med et hvert dæk tror jeg.
Ud fra min begrænsede erfaring vil jeg godt anbefale dem. Men anbefale dem over andre typer dæk kan jeg ikke sige, da jeg ellers kun kører med street slicks.
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 601
Så jeg er også spændt på om jeg bliver skuffet eller aldrig kommer til at kører på andet end sportstouringdæk.
Den eneste grund til at jeg valgte bt023 over pr2/3 er at bridgestone også anbefaler de dæk til sportsmaskiner og siger de kan kører trackday, så det må jo være det mest sportspræget af de 3?
feb 2011
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 137
Ingen har endnu nævt dækkenes profil, hvilket undrer mig.
Der er himmelvid forskel på specielt fordækkets profil. Og nogle mc'er bliver direkte træge i styringen hvis man skifter til f.eks. Pilot Road 2ct eller BT23, Metzler Roadtec mf.
Mig bekendt er Honda'en født med Pilot Power 2ct og måske er det netop fordi det iflg Honda er det bedste kompromi.
Personligt ville jeg ikke være bange for at køre med Pilot Road 2ct på baghjulet og så Pilot Power 2ct på forhjulet.
Specielt hvis du kører som dine billeder røber. Mest ligeud og på baghjulet;-) Denne kombination giver mange kilometer og fortsat skarpe/hurtige styreegenskaber.
mar 2006
Følger: 41 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.092
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.796
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 24 Svar: 28
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.021
mar 2011
Følgere: 1 Svar: 122
Men det afhænger jo af køremåde og hvordan du bruger motorcyklen.
Du skal også være opmærksom på, at Honda'en kommer på standard Pilot Power (måske endda i en OEM version som er speciallavet til Honda med anderledes opbygning/gummiblanding) og Power 2CT er helt anderledes end den gamle Power - til det bedre.
Der findes glimrende tidligere tråde hvor emnet har været belyst.
Go' tur derude!
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 774
De er så frygtelig sjældent vi får lov til at være de første med ret meget her i DK - så at Mich. har lavet et dæk der hedder BT023 lyder sq.. lovende ;o)
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 1.557
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.021
Ahr, fuck. Det gik lidt hurtigt. Mente selvfølgeligt Bridgestone
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.021
Jo, min erfaring med Bridgestone BT023 er at de holder super, og står kanont godt fast. Både i tørt og vådt vejr. Men jeg var dog kun kørt én sæson på dem, og glæder mig til næste for rigtigt at teste dem igennem.
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.021
mar 2006
Følger: 41 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.092
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.021
Dog har Don T herinde kørt 16000 på et bagdæk på en cykel magen til min. Med banedage osv
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 774
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 24 Svar: 28
mar 2006
Følger: 41 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.092
Men når indlægstarter selv skriver et enkelt svingerkursus og ellers alm. landevejskørsel, og at han stadig har flotte kyllingemærker på sine nuværende dæk, så tror jeg hans behov bliver fint dækket ind med mine erfaringer.
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
Se f.eks. denne video - langtidstest - hvor en Hayabusa og GTR1400 kværner rundt i hhv. 12 og 24 timer og tester Angel ST.
http://www.youtube.com/watch?v=UOXbZ3XCrlg
At GTR'en går død efter ca. 12. timer med spåner i motoren, tja, det er jo blot en mindre detalje (må helt klart være en mandags-MC), men den havde dog den højeste gnst. fart (endda højere end Busa'en) førend festen stoppede!
Touring Nyt havde også en artikel om emnet... forøvrigt en sjov og meget anderledes test end vi normalt ser... så hvis du er til høj-fart touring ad Autobahn, så var Angel ST måske et bud?
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
+10.000 km på et sporttouringdæk er slet ikke urealistisk ved blandet kørsel.
Jeg mener ikke selv, at jeg kører morfar-stilen og mine PR3 holdt 15.000 km, men de burde dog have været skiftet et par tusind kilometer tidligere, da lamellerne i fordækket havde rejst sig.
Jeg har lige fået monteret Dunlop Roadsmart, da jeg ikke var helt tilfreds med PR3.
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.796
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
feb 2011
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 137
Ka' et ik' skylds at der var for lidt luft i dine PR3 med fuld læs og i rejsetempo?
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 601
MVH Simon J
Pilot power 2CT