{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pilot power 2CT
  • #1   25. jan 2012 Ups, mener 2008

  • #2   25. jan 2012 Mange taler rigtigt pænt om dem.
    - Personligt bryder jeg mig ikke om dem. De har siddet på 2 af mine cykler da jeg købte dem. De holder forholdsvis få km, og står ok fast. I regn skuffer de dog lidt, synes jeg. Jeg synes dog de er utroligt retningsfølsome, og styrer meget efter atsfalt-lapninger og hvide striber på vejen.

    Men igen, nogle vil ikke have andet smiley

    Mvh. Emil


  • #3   25. jan 2012 Du vil ikke søg længere. Det har jeg benytte selv. Nice tires smiley

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #4   25. jan 2012 Måske du skulle overveje PR3 ? Så får du lidt bedre holdbarhed, langt bedre handling ift. vådt føre / regn - og hvad angår det typiske "brug" på off. vej, så kan du nok ikke køre PR3 ud over kanten på en sådan måde, at "power" versionen skulle være nødvendig.

  • #5   25. jan 2012 Hvis du ikke bruger dækket mere end dine billeder viser, så vil et sporttouringdæk som f.eks Pilot Road 3 være et langt bedre valg. Deres optimale arbejdstemperatur passer langt bedre almindelig frisk kørsel i det danske klima. Man bør først overveje et sportsdæk, hvis ens sporttouringdæk begynder at flosse.
    Det gør mine (se eventuelt billede under Banditten), men kun når jeg kører på bane - på landevej er jeg milevidt fra dækkets grænser.


  • #6   25. jan 2012 jeg vil også anbefale pilot road 3... der er mange km i den (8000 km på min gixxer) hvor pilot sport kun holdte 3500 km..

    og så holder de også fint ved, selv da jeg var på bane med dem..

    og i regnvejr skulle de være noget af det bedre der er i øjeblikket..


  • #7   25. jan 2012 Jeg har lige p.t pilot power 2ct på min kawa og har kørt 2 sæt pp 2ct op.
    Jeg syntes det er et fantastisk dæk og jeg har aldrig mistet eller haft følelsen af at ha mistet grebet.
    Dog har jeg aldrig været på trackday så det er kun på alm vej jeg har brugt dem, som de andre siger slides de meget hurtigt flade hvis du ikke kører sving ofte.
    Sådan et bagdæk holder ca 5000km for mig og jeg syntes ikke jeg kører vildt, jeg vil prøve bt023 i år da det skulle være rigtig godt på landevejen og kan klare en trackday.(dette er kun noget jeg har læst mig til, ikke egen erfaring)
    Jeg er begyndt at bruge min mc til lidt flere hverdags ting a la transport på arbejde og så, det jeg har fået læst mig til er at, som de andre siger, der er bedre vejgreb i et sæt sport/touringdæk, hvis du ikke kan holde god varme i sportsdæk, samt de holder den runde form længere tid.


  • #8   25. jan 2012 Jeg har et par tusind på mine 2CT og har haft dem en tur på Knutten også.

    Havde tre pas i regnvejr, og de var ikke ustabile overhovedet. Og vi snakker 1cm+ af vand på 2/3 af banen. Jeg var absolut overrasket over det niveau de holdte på banen!

    Jeg har læst samme blandede anmeldelser af dækket på 1000rr.net hvor også Pilot Road 3 anbefales som alternativ til 2CT'en. Jeg er overrasket over at nogle kun får 3500km på deres 2CT'ere, men sådan vil det være med et hvert dæk tror jeg.

    Ud fra min begrænsede erfaring vil jeg godt anbefale dem. Men anbefale dem over andre typer dæk kan jeg ikke sige, da jeg ellers kun kører med street slicks.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #9   25. jan 2012 @Simon: Når du nu har prøvet bt23, så tag en "omgang" på PR3. Bliver spændende at høre din holdning og erfaring på forskellen. Jeg tager en tur på bt23gt i foråret som erstatning for PR3. Så må tiden vise om PR3 kommer retur på cyklen eller ej...... Jeg har mine tvivl mht. bt23gt og hvad angår kulde/vådt føre, men måske bliver min tvivl gjort til Ahá... nu ser vi!

  • #10   25. jan 2012 Hans GTR: Jeg skal først vende mig til tanken om at jeg udskifter et sportsdæk med et sportstouringdæk, jeg er stadig meget i tvivl om det er det rette at gøre, men jer herinde og det jeg har læst mig til siger at der skulle være rigeligt vejgreb til at svinge min racer rundt på snoede landeveje.
    Så jeg er også spændt på om jeg bliver skuffet eller aldrig kommer til at kører på andet end sportstouringdæk.
    Den eneste grund til at jeg valgte bt023 over pr2/3 er at bridgestone også anbefaler de dæk til sportsmaskiner og siger de kan kører trackday, så det må jo være det mest sportspræget af de 3?


  • #11   25. jan 2012 Dækvalg er "religion";.)

    Ingen har endnu nævt dækkenes profil, hvilket undrer mig.

    Der er himmelvid forskel på specielt fordækkets profil. Og nogle mc'er bliver direkte træge i styringen hvis man skifter til f.eks. Pilot Road 2ct eller BT23, Metzler Roadtec mf.

    Mig bekendt er Honda'en født med Pilot Power 2ct og måske er det netop fordi det iflg Honda er det bedste kompromi.

    Personligt ville jeg ikke være bange for at køre med Pilot Road 2ct på baghjulet og så Pilot Power 2ct på forhjulet.

    Specielt hvis du kører som dine billeder røber. Mest ligeud og på baghjulet;-) Denne kombination giver mange kilometer og fortsat skarpe/hurtige styreegenskaber.


  • #12   25. jan 2012 Skal du kun køre banekørsel? Hvis det er til landevejskørsel, så tag Pilot Road 3.

  • #13   25. jan 2012 PR3 blev kørt med knæet i asfalten af journalisterne - i regnvejr altså. Og BT023 var der vist noget med at tyske Motorrad stillede op i et superbikeløb med - og fik en pæn placering. Så vi skal vist vænne os til, at sportstouring har været i en rivende udvikling de senere år. Når der hertil lægges bedre økonomi og bedre grip i vådt føre, så må det være et oplagt valg til sportslig landevejskørsel.

  • #14   25. jan 2012 Jeg skal ikke køre banekørsel nej, max et enkelt svingkursus smiley og Hans T ja der er stadig en fin kyllingestribe på mine dæk smiley hehe... Derfor må de også gerne holde langt på midten. Pilot Road 3 lyder ganske tiltalende

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #15   25. jan 2012 @Rasmus b: Hellere kyllingestriber på dæksiden end "out of talent" mærker på asfalten. smiley

  • #16   25. jan 2012 Jeg kører nu med michelin BT023. SUPER fede dæk! Holder længe, og står bedre fast end jeg kan køre dem til. smiley

  • Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    mar 2011

    Følgere: 1 Svar: 122
    #17   25. jan 2012 Jeg prøvede "Hårnet"'en i Spanien på pressepræsentation af BT-023 hvor vi kørte fra Malaga til Ronda på svingende veje. Cyklen var meget liniær og forudsigelig med disse dæk. Jeg syntes personligt at Hornet'en mangler lidt kant og derfor vil vælge sportsdæk til den.

    Men det afhænger jo af køremåde og hvordan du bruger motorcyklen.

    Du skal også være opmærksom på, at Honda'en kommer på standard Pilot Power (måske endda i en OEM version som er speciallavet til Honda med anderledes opbygning/gummiblanding) og Power 2CT er helt anderledes end den gamle Power - til det bedre.

    Der findes glimrende tidligere tråde hvor emnet har været belyst.

    Go' tur derude!


  • #18   26. jan 2012 Emil H - ka' du ik' uploade nogle billeder til album'et af de dæk du kører på ;o)
    De er så frygtelig sjældent vi får lov til at være de første med ret meget her i DK - så at Mich. har lavet et dæk der hedder BT023 lyder sq.. lovende ;o)


  • #19   26. jan 2012 Det må være et fusions dæk.

  • #20   26. jan 2012
    Ahr, fuck. smiley Det gik lidt hurtigt. smiley Mente selvfølgeligt Bridgestone smiley


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #21   26. jan 2012 @Emil: fair nok.. og hvad så med alt det andet? Holder de så stadig længe og står godt fast - eller er det også en skrivefejl? smiley

  • #22   26. jan 2012 Nej, det var også bare noget jeg skrev fordi jeg ikke havde andet at få tiden til at gå med.

    Jo, min erfaring med Bridgestone BT023 er at de holder super, og står kanont godt fast. Både i tørt og vådt vejr. smiley Men jeg var dog kun kørt én sæson på dem, og glæder mig til næste for rigtigt at teste dem igennem. smiley


  • #23   26. jan 2012 Jg har kørt 4-5000 km på et BT023 bagdæk nu, og der er stadig MASSERE af mønster. Det Pilot Power der sad derpå var færdigt efter 4000 km.

  • #24   26. jan 2012 Jeg kører selv på Pilot Road 2, og har nu kørt 13000 km på dem, og der er til 3-4000 km endnu. Dette inkluderer 3 banedage og en tur til Harzen med masser af svingkørsel i bjergene. De har ikke sluppet en eneste gang, og min maskine vejer mere end din og smider også noget mere moment og heste end din.

  • #25   26. jan 2012 Jeg kører på en Honda CB1000R nu. Og har stadig ikke slidt et BT023 ned.
    Dog har Don T herinde kørt 16000 på et bagdæk på en cykel magen til min. Med banedage osv


  • #26   26. jan 2012 Smed ! - ikke for at drage dine ord i tvivl, men det lyder helt vildt, 13000 km og efter eget skøn 3 - 4000 km i dem endnu, inkl 3 banedage og Harzen............ kan vi blive enige om, at trods banedage og ture i Harzen, så er du ikke manden der kører med knæet hamret i asfalten, den slags kilometer "ydelse", den kommer kun med en "moden" køre stil .. flot flot, men jeg tror næppe der er mange herinde, der kan gøre sig håb om den slags kilometer, og det uanset hva dækket hedder og hvilket sprog det taler.

  • #27   26. jan 2012 Sad lige og studsede over hvorfor ingen nævner Pirelli. Er der en særlig grund til det, eller er det bare fordi tråden handler om Michelin? smiley

  • #28   26. jan 2012 OY05: Jeg er ikke den der kører med knæet i asfalten hele tiden på offentlig vej. Det syntes jeg ikke de danske veje og bilister er til. Men kyllingestriber har jeg ikke på mine dæk.

    Men når indlægstarter selv skriver et enkelt svingerkursus og ellers alm. landevejskørsel, og at han stadig har flotte kyllingemærker på sine nuværende dæk, så tror jeg hans behov bliver fint dækket ind med mine erfaringer.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #29   26. jan 2012 Måske! Men tag endelig ikke fejl, Pirelli har nogle fantastiske skønne og gode dæk - og bestemt på niveau med BT's. Kender flere som har voldsomme sport-tourer (Hayabusa), som er yderst tilfredse og glade for dem. Eneste negative - hvis man kan kalde det negativt - er, at de ikke følger med PR2 eller 3 hvad angår kørsel i regn - hvilket jo er en parameter der er uden betydning for de fleste (med mindre man bevidst vælger at køre i regn eller kører langtur hvor regn kan forekomme).

    Se f.eks. denne video - langtidstest - hvor en Hayabusa og GTR1400 kværner rundt i hhv. 12 og 24 timer og tester Angel ST.

    http://www.youtube.com/watch?v=UOXbZ3XCrlg

    At GTR'en går død efter ca. 12. timer med spåner i motoren, tja, det er jo blot en mindre detalje (må helt klart være en mandags-MC), men den havde dog den højeste gnst. fart (endda højere end Busa'en) førend festen stoppede! smiley

    Touring Nyt havde også en artikel om emnet... forøvrigt en sjov og meget anderledes test end vi normalt ser... så hvis du er til høj-fart touring ad Autobahn, så var Angel ST måske et bud?

    smiley


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #30   26. jan 2012 @Smed: Nemlig... Og det kan faktisk godt lade sig gøre - mindes stadig de gamle PR2 monteret på en VFR800 - hvor der bestemt ikke blev sparet på noget som helst... og de holdt ikke mindre end 22.500km - endda med T.Hansen dækskum i bagdæk efter blot 4000km pga. et lorte listesøm!!

  • #31   26. jan 2012 -OY05
    +10.000 km på et sporttouringdæk er slet ikke urealistisk ved blandet kørsel.
    Jeg mener ikke selv, at jeg kører morfar-stilen og mine PR3 holdt 15.000 km, men de burde dog have været skiftet et par tusind kilometer tidligere, da lamellerne i fordækket havde rejst sig.
    Jeg har lige fået monteret Dunlop Roadsmart, da jeg ikke var helt tilfreds med PR3.


  • #32   26. jan 2012 Her er en oversigt, som måske kan hjælpe lidt med overblik over markedet: http://www.motorcykelgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=17516


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #33   26. jan 2012 @Per J: Med din Barcelona-hotel-fart, så smelter du jo alle dæk ned til det rene trådnet, ikke? Og du gir' jo ikke ved døren, hvis en MC-try-to-follow dukker op.... :o)

  • #34   26. jan 2012 Per Post;-)

    Ka' et ik' skylds at der var for lidt luft i dine PR3 med fuld læs og i rejsetempo?


  • #35   26. jan 2012 Per J: Vil du mene der er bedre grib i sving med pr 3 end bt023? og angel st?

    MVH Simon J


Kommentér på:
Pilot power 2CT

Annonce