{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.006 visninger | Oprettet:

Pilot Power eller Power 2CT. {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have nyt bagdæk på Duc'en. Der sidder Pilot Power foran og der sidder et nu nedslidt Pilot Road bagpå.

Jeg tænker at sætte et Pilot Power eller Power 2CT bagpå. Spørgsmålet er så. Hvad er fordelen ved det ene fremfor det andet. Her tænker jeg på grip ligeud og i sving. Holdbarhed ligeud og i sving. Hvad med temperaturen i begge typer dæk. Landevej kontra bane.

Jeg har gerne Duc'en med på banedage.

Lad mig høre Jeres erfaringer. Det er ikke vigtigt at I foretrækker det ene fremfor det andet uden at kunne underbygge det, men nøgternt fortæller om Jeres erfaringer. På forhånd tak.

PS. Jeg ved godt at disse dækspørgsmål kommer op i tide og utide, men jeg fandt ikke noget interessant eller relevant ved at bruge søge funktionen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pilot Power eller Power 2CT.
  • #1   10. jun 2008 Er du kun interesseret i grib eller tæller holdbarhed også ind i ligningen?

    Jeg er gået over til et sporttouring dæk bagpå. 4000+ flere km i dækket og kan ikke mærke forskel i grib i forhold til mine gamle pilot power. Det er et Metzler Roadtech Z6.

    Dog har jeg race-dæk på foran. Fronten skal satme klistre til vejen!

    Hvilket mærke er sku lidt religion. Dunlop, Michelin, Pirelli, Metzler osv laver alle gode dæk og har du ikke kørt over evne og været nede og ligge, så skifter de fleste næppe mærke.


  • #2   10. jun 2008 jeg sybnes at når du kører banedage på den så tag et PP-2ct for det er jo kun den sidste 1,5cm på skulderen der er blød compund, og på gaden har man ikke en skid at bruge det til

  • #3   10. jun 2008 Memdmindre du er hardcore proff vil du ikke kunne mærke forskel på de to dæk... smiley


  • #4   10. jun 2008 køb en Brigdestone BT-016. De køre helt kanon i forhold til Pilot Power, efter min mening.

  • #5   10. jun 2008 Jeg er ikke hardcore pro. Så hvis jeg ikke ville kunne mærke forskel i grip, ja så må et spørgmål omkring holdbarhed være mere relevant.

    Som jeg har forstået det, så er Power og Power 2CT nogenlunde lige hårde på midten, mens 2CT er noget blødere på siderne. Dvs. at holdbarheden vil være nogenlunde den samme på landevej hvor man ikke bruger dæksiderne lige så meget som på bane. Derimod vil holdbarheden være kortere med 2CT på bane, hvor der køres meget mere på dæksiderne.


  • #6   10. jun 2008 Tommi J: "Helt kanon" skriver du. Kan du ikke underbygge det lidt. Jeg kan jo ikke gå ned til min lokale pusher og sige at jeg skal købe et BT-016 fordi det er helt kanon.

  • #8   10. jun 2008 Hvis km tæller - så prøv at læse nogle anmeldser på pilot road 2 - den er også bløder på skulderne til dine bane dage.

  • #9   10. jun 2008 Jeg har været godt tilfreds med Pilot Road til landevej, hvorimod på banen synes jeg ikke at det stod rigtig godt fast. Bl.a. derfor denne tråd.

    Som de fleste vil jeg jo gerne have det hele. Super grip på banen, men også holdbarhed. Jeg ved at det er et kompromis, så derfor vil jeg gerne høre hvad andre har af erfaringer. Eksempelvis med mc'er som kører både på landevej, men også bruges til banedage.


  • #10   10. jun 2008 Jeg kan også klart anbefale pilot road 2 - 2ct.. det er et sport/touring dæk.. Lidt hårdere på midten (lang holdbarhed) og bløde i siderne.. Har kørt på bane med det dæk, og selv ved slid til kanten manglede det ikke grip.. Foran har jeg pilot power, som heller ikke syntes at give op..

Kommentér på:
Pilot Power eller Power 2CT.

Annonce