{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.717 visninger | Oprettet:

Ang køb af mc uden papire? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!

Jeg har fundet en mc som er tilsalg, da jeg kontakter ejeren får jeg at hvide at mc'en er købt fra et dødsbo og at den er tysk.. Og at papirene på den er blevet væk.

Hvad gøre man nu? Er der ik noget om det kun er ejer der kan skaffe reg at? Altså den tyske ejer...

Hjælp... Ved sku ik hvad man skal gøre?

Mvh Jonas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang køb af mc uden papire?
  • #1   11. jan 2012 Er det nok hvis nuværende ejer kan finde en kvittering hvor på der står købe af mc'en fra dødsboet?

For Vil jo gerne have betalt afgift og få smidt plader på:)

• #2   11. jan 2012 Aner det ikke, men er den så speciel at du ikke bare kan finde en anden?

Mvh Mathias

• #3   11. jan 2012 Ja:) i tysk land koster den ca 25-30 stykker. Jeg skal give 16.. Men vil kun købe hvis man kan få betalt afgift...

• #4   11. jan 2012 Jeg er bange for, at du roder dig ud i for mange problemer ved at købe den. Jeg gjorde det ikke.

• Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 207
    #5   11. jan 2012 Jeg tror jeg ville ringe/skrive til Skat og høre, hvad man gør i den situation.

Indtil da vil jeg være enig med James B: Det lyder lidt risky, så jeg ville ikke gøre det.

• #6   11. jan 2012 hvis det er første gang du roder med afgift så drop det !
    der er folk der siger det kan lade sig gøre ! hvis denn ikke er stjålet ; hvis man er tålmodig ; hvis man er god til tysk ; men kopier at tysk reg att skal skaffes .

• #7   11. jan 2012 Ja det er første gang jeg ville kaste mig ud i import.. Hmmm der er sku surt! Så må man jo til Tyskland!

Det var en ducati pantah...

Men i må endlige skrive hvis i har stået i samme sted og der er lykkes.

God dag

• #8   11. jan 2012 Mange har dyrtkøbte erfaringer med noget der er meget billig, selvom det passer at den er fra et dødsbo, og de ikke kan finde kvitteringen lugter det langt væk af at den kan være stjålet i tyskland, jeg ville holde mig langt fra den.
    Du kan kontakte de Tyske myndigheder og høre om den er meldt stjålet, er den ikke det kan du sikkert få nye papirer på den ud fra stel nr. Og så er det bare lidt arbejde med told og skat med at få den synet og betale afgift.

• #9   11. jan 2012 Hej du skriver bare til det tyske centralmotorregister og får en ny, og så får du den toldsynet og smider afgift og plader på.

• #10   11. jan 2012 Lyder godt nok lumsk, jeg ville ikke røre den.

• #11   11. jan 2012 Guten tag sehr gute Herren. Ich habe hier in Dänemark ein Duetches motorrad verkauft. Scheize habe ich nicht die papieren, aber konte sie mir helfen, bitte. Der alte bezitzer is tot gevissen, dafür keine papiren. Its das möglich das Sie neuen papieren senden kann ?? Ich schreibe meine adress, dass dei papieren kante mir finden. Vieleich Sie glaube dass der motorrad gestolen ist - aber nein - der mann dass ich der motorrad vekaft ist sehr glaubwürdig und freundlich. So keine plobleme da.
    Viele Grüss
    ........

Sådan.....kan frit kopieres og sendes til Fritz.
    ;O)

• #13   11. jan 2012 Nåååå....Jeg er nok blandt kendere ??
    ;O)

• #16   11. jan 2012 Så du mener, John, at man nærmest skal komme slæbende med kisten i tilfælde af "dødsbo" ??
    ;O)

• #17   11. jan 2012 Det er KUN den sidste der har haft den indregistreret ( eller vedkommendes arvinger) der kan få gensendt reg papire.

Har været igennem møllen uden held overhovedet, reglerne er lavet for at undgå at stjålne enheder pludselig kan have papire (siger myndighederne)

Find en med papirer. ( og pas godt på dem for forsvinder de så er du doomed smiley

• #19   11. jan 2012 Som Brian siger - det er kun den sidst registrerede ejer eller dennes arvinge (via skifteretsattest), der kan ansøge om og få en ny reg.attest i Tyskland! Har også været igennen møllen med en bil og det er satme problematisk..... :o(

• #20   11. jan 2012 Ok takker alle sammen! Tror jeg køber en med papir.

• #21   11. jan 2012 Jeg ville ikke røre den med en fremmed mands tissemand for enden af en tre m lang tang:-)

• #22   11. jan 2012 James B, du har ikke hørt alt for godt efter i skolen, for du skriver "Duetches motorrad verkauft"
    Det betyder at du har solgt. Og det er vel næppe det det drejers sig om? smiley

• #24   11. jan 2012 Hej jonas det er købers marked og de fleste cykler kan købes billiger i danmark med afgift end at købe en uden og så selv betale afgift.
    så hvis det er en special model og der er ikke mange til salg kan du gogl modellen og der måske finde en gammel annonce.
    en jeg kender gjorde det med en w 650 -2005 og dem er der hvis kun solgt 5 stk fra ny i danmark.der var ingen til salg men på gogel var en gammel annonce.og den købte han.
    mvh

• #25   11. jan 2012 Matthias.....vil det sige, at jeg har dummet mig ??
    ;O)

Så var det derfor jeg pludselig stod uden BMW efter en ordentlig brandert.

• #27   13. jan 2012 007:
    Sende hedder schicken og ikke senden. Scheisse hedder det så. Tysk er deutsches, adress er engelsk men hedder på tysk Wohnohrt.
    Gevissen udtales gefissen og er et ord der ikke findes, så det udelader man bare.

Kommentér på:
Ang køb af mc uden papire?

Annonce