1.482 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Råd ang. køb af bil? Råd ang. køb af bil?

Lang historie kort...

Lillemor er gravid, vi køre pt. i en gulplade 1.9 TDI Touran... En bil jeg ellers er glad for, men vi skal jo bruge nogle flere sæder nu.

Jeg er FULDSTÆNDIG ligeglad med mærke/model. Min potensforlænger holder i værkstedet og er på to hjul smiley så bilen er udelukkende til transport.

Det vigtigste for mig er at den er nogenlunde pålidelig og en motorkonstruktion der ikke skal postes penge i, i tide og utide.

Prismæssigt skal den ligge omkring værdien på Touran'en da denne sælges (ca. 30.000kr +/-)

...Og så er det lille men at vi for et pr år siden købte en bette hund på små 80kg, så vi bliver nød til at have lidt plads bag i også smiley derfor er jeg bla. glad for vores nuværende Touran smiley

Hvad skal man gå efter? Jeg går overhovedet ikke op i biler.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råd ang. køb af bil?
  • #1   12. dec 2016 betal afgift og sæt sæder i den...så har du en bil du kender og som du er glad for smiley

• #3   12. dec 2016 IKKE PEUGEOT smiley

• #4   12. dec 2016 få evt lavet et midtersæde , det har jeg i min rav4 ,de 2 almindelige er rykket lidt ud til siden ,, der kan man snildt sidde 2 voksne og en barnestol , vores 16 årige datter kan også sidde der med os forældre , på kortere ture. og så Tillykke med det smiley

• #5   12. dec 2016 få evt lavet et midtersæde , det har jeg i min rav4 ,de 2 almindelige er rykket lidt ud til siden ,, der kan man snildt sidde 2 voksne og en barnestol , vores 16 årige datter kan også sidde der med os forældre , på kortere ture. og så Tillykke med det smiley

• #6   12. dec 2016 Du skal købe en octavia 1.9 Tdi stationcar, du får snildt en til ca. 30 kg og kilometerstanden behøver du ikke at frygte , hvis ellers den er passet med tandrems skift o.s.v smiley Hammer stabil øse og går ca 17-18 km/l ..

• #8   12. dec 2016 Der kan være en rottweiler bag i en VW up.... Men så skal varerne fra Brugsen være på bagsædet...

Ville nok overveje en lidt dyrere mindre bil som koster langt mindre at eje. Både i faste udgifter og i vedligehold.

• #9   12. dec 2016 Jeg har bare ikke en 30-40.000 liggende til at smide sæder i den desværre.

Pengene til anden bil skal primært komme fra salg af nuværende.

• #10   12. dec 2016 Tillykke med det! smiley
    Som skrevet i #6 ville jeg finde en octavia stc som er fornuftig at se på og har en pæn servicehistorik, der får man bare noget for pengene, vil dog lige tilføje at km stand har lidt betydning, mange (selvfølgelig ikke alle) 1,9tdi´er trænger til at få renoveret turbo og topstykke omkring 400.000 smiley

• #12   12. dec 2016 En Fabia Combi har fint plads bagi til en vovse (eller barnevogn) vi har vores
    på 6 år (3 børn - 2 voksne). Vores løber 24km/l.
    Omend skal de voksne den fragter ikke være 2m med lange stænger

• #14   13. dec 2016 Vi har kørt 150.000 i vores fabia, det har kun kostet et par skiftede pære + alm service, billigste og mest driftsikre bil vi har haft.

Opel Zafira står også på vores ønskeliste, dog den nyeste smiley dejlig øse...(også de ældre)

• #15   13. dec 2016 Nu brokker folk sig nok, men en Berlingo er faktisk verdens bedste bil. Billig og pålidelig. Og så er den skabt til barnevogn og børn. Har desværre ikke en selv men kender et par stykker der har og kigger med misundelse efter dem.

• #16   13. dec 2016 Hva har du drukket jacob smiley

• #17   13. dec 2016 Jeg er fuldstændig enig med jakob!
    Hvis du er ligeglad med det omdømme den har fået så er det klart den bedste bil til pengene!
    Køb den nyere model(den med de store forlygter smiley ) i en 2,0 hdi 90hk diesel det er noget af det bedste diesel motor der er lavet! med 2 skydedøre og en god siddehøjde er den bare perfekt både til børn og barnevogn!!!!
    Det der er super vigtigt er at få et velplejet eksemplar med overholdt service!!! Mange af dem er udpint og bulet undgå dem!
    Vi har selv haft en herhjemme og det er nok den bedste børnebil vi har haft!!!
    Kig efter en clim med glastag og a/c. de kan findes til de 30000kr.
    vores havde kørt 380xxxkm og kørte som ny!!! så frygt ikke km tallet på den motor.

• #18   13. dec 2016 Opel Zafira er et godt bud til både hund og barn.. Jeg er selv på jagt efter en Astra H stationcar, da jeg også skal være far til marts. pt har jeg en Astra H 5dørs hatch, hvor der er plads nok i min bil til barnevogn, men den ekstra plads er altid rar smiley

• #20   13. dec 2016 Den ultimative børne-container, der også har kvalitet er en Toyota Yaris Verso.
    Den rummer det umulige og du finder ikke en mere praktisk bil end den.
    Motoren er uopslidelig og karossen er stabil.

Kommentér på:
Råd ang. køb af bil?

Annonce