1.693 visninger
|
Oprettet:
MC hvordan og hvorledes fungere det? {{forumTopicSubject}}
Hej MC galleri..
Jeg håber du vil bruge 2 min på at hjælpe mig med mine spørgsmål ang det at have en mc...
for lidt tid siden var jeg til et show hvor der var en masse mcere udstillet, og jeg blev 100% solgt til det!
jeg har nu besluttet at skifte bilen ud med en..
dette vil betyde lidt mere besvær i forhold til arb i vinter halvåret, men det går nok...
men kort sagt ved jeg ikke særlig meget om det her, så jeg søger lidt info omkring det at være ejer af mc?
håber du/i vil belyse det lidt for mig..
på forhånd tak
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 132
jun 2008
jan 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
hvad koster sådan noget i vedligeholdelse, sammenlignet med bil? er godt klar over det er svært at sige, for det jo afhænger af hvilken cykel der er tale om!
-men kan intet lave selv, så det bliver værksted hver gang!
hvor tit skal der laves service? Syn?
hvor vil være et godt sted at starte, jeg er 29, 192 høj, vejer 85 kg.
havde regnet med at bruge 30-40000 på det.
jan 2012
ja det er drastisk at skifte helt, men har ikke råd til begge dele, og er sgu bare blevet hooked på det her, så det skal altså prøves
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.028
jan 2012
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
Havde du udfyldt din alder i din profil, så ville vi bedre kunne gætte dine ønsker
Stor forskel på om man er 18 eller 58 - især forskningsmæssig.
apr 2007
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 113 Svar: 1.035
jun 2008
jan 2012
ALTID både og! Aldrig enten eller.
Så må det blive skod bil og lille mc.....
okt 2011
I udstyr kan du starte med at sætte omkring 10.000 kr. af
en racer uden anciennitet koster vel dig mellem 2 og 9000 kr. alt efter forsikringsselvskab og om du vil have kasko eller ej
Kører du 5000 km om året skal den ikke så tit til service, have skiftet dæk, bremser osv. som hvis du kører 30.000 km.
alt efter hvad model du vælger, og hvor mange km du vil køre vil det vel så koste mellem 3000 til +12000 kr.
motorcyklister kører tit en tur hvor formålet med turen, er at køre en tur - ser man sjældent ved biler, så hvis sommeren bliver nogenlunde kommer du sikkert til at køre flere km end du forventer.
så mit gæt er et sted mellem 6000 kr. til 30.000 kr.
jan 2012
forsikringen er ok der hvor jeg har bilen, meget fordelagtigt til min side!
men det jeg mente med forsikring var, at når man jo kun kører et halvt år, og den så står stille resten af tiden?betaler man så også forsikring i den periode, eller hvordan?
hmmm..ja kan godt se hvad du mener brian s, men for betyder det ingenting at bruge det offentlige i vinterhalvåret, hvis det skulle være, 35 min hver vej til arb er ikke så slemt!
kenneth h, super skrevet
det er lige præcis det jeg vil bruge den til, kører bare for turen og hygge med det i sommer halvåret!
men kan næsten forstå at vedligeholdelses/drift priserne er noget lavere end på biler, igen afhængig af model...
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
Mcen koster hos GF ca 2500,- om året så længe du er under 30 og det kun er ansvar.
Jeg har aldrig haft en mc mere end en sæsson så kender ikke til vedligeholdse andet end hver gang jeg har købt en ny, skifter jeg olien filter tjekker kæde og dæk.. = olie + filter kan klares for under 500 hvis man ikke er oliefreak..
Du kan sagtens have en MC til helårs kørsel.. Der vil være dage hvor det er skide træls (regn/koldt/sne) men det kan klares med påklædning og en anelse mindre aggresivitet med gashåndtaget.
- Og som du selv skriver kan du tage offentlig transport de rigtig slemme dage..
Nøjes du bare med en mc, og se om du gider det, ellers må du jo have dig en lille bil igen..
Jeg kan helt klart 100% anbefale det, jeg kommer aldrig til ikke at køre MC.
dec 2003
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 79 Svar: 1.092
maj 2010
Følger: 14 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 556
En sv650 er billig i forsikring, og tilpas sporty til at starte med. De holder godt, og man kan nemt finde en billig brugt.
jan 2012
men er som sagt ikke intre. i helårs kørsel, kun til forår sommer brug..
udover den sv650 der er blevett anbefalet, er der så andre der kan anbefales at kigge efter?
vil godt have det der sporty look, og der skal være plads til en bagpå, ikke noget der skal skrues for meget på...
og hav lige med jeg ikke har den store erfaring på sådan en , så det skal ikke været noget vildt jeg slår mig selv eller andre ihjel på...
altså noget jeg kan styre
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 573
sæt dig op start og smil på turen
jun 2008
okt 2011
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 25 Emner: 26 Svar: 1.325
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 573
mellem 8 og 12 tusind til kort, en hjelm fra 1000 og opefter, så MÅ du køre den første km
meget stor forskel
og hjelmen kan lånes
dec 2003
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 79 Svar: 1.092
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.342
sep 2011
Emner: 17 Svar: 454
Har købt noget meget fint (og pisse dyrt) Rukka tøj, rygbeskytter og Schubert hjelm. Det kostede 15k, men regner så med at jeg har tøj til mange år. Min erfaring fra andre ting jeg har rodet med gennem tiden er at det godt kan betale sig at købe kvalitet fra starten, også økonomisk hvis man ser på det over flere år. Hvis du er i gennemsnitshøjde/drøjde kan du finde noget rigtigt fedt næsten ikke brugt tøj til en god god pris. Samme dag jeg havde shoppet Rukka tøj for 8k (inkl. rabat) fandt jeg et tilsvarende sæt på dba til 800kr til fruen som kun er 181cm. Et par år gammelt og ikke nyeste model, men bare i orden.
Det kan også være en idé at overveje om du får brug for sidetasker, topboks eller andet udstyr, det kan du mange gange få med til MC'en når du køber den, som en del af rabatten. Det løber op i mere end man egner med.
MC var en del billigere end jeg forestillede mig da jeg startede med at søge, til gengæld har alt det andet været meget dyrere en min fantasi rakte til
apr 2009
Følger: 1 MC-er: 4 Emner: 2 Svar: 31
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 66 Svar: 144
jeg har kørt to sæsoner på min og havde nogenlunde de samme kriterier og erfaring som det lyder til at du har. Jeg er ikke blevet skuffet over min! efter to sæsonner er jeg dog kommet frem til at mc er noget for mig og nu vil jeg gerne avancere.
sådan en kan du sagtens få billigere end hvad dit budget lyder på og jeg lagde ud med at betale 1500 i forsikring som nybegynder. Prisen er selvfølgelig kun ansvar men jeg mener ikke at kasko kan betale sig i denne prisklasse
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 862
Det er min erfaring at man efterhånden får skrabet en del udstyr sammen, såsom både goratex og læder, sommerudstyr og så noget til de lidt koldere dage. At køre mc er ikke billigt:-)
Noget jeg selv var glad for at få på min mc, var varme i håndtagene, især forår og efterår var det genialt.
forsikringmæssigt er der mange der holder sig til en ansvarsforsikring alt efter hvor dyr cyklen er. Service intervallet er forskelligt fra mærke til mærke, men ca. hver 6000 km er meget normalt.
Skift af olie og oliefilter til sæsonstart, så skulle man gerne være kørende. Så længe du holder dig til maskiner som er nævnt længere oppe, så er benzinforbruget bedre end de fleste biler. Jeg kører selv ca. 20 km/l på en kawasaki ER-6F
Har du nogle spørgsmål, så bare kom med dem - der er masser af flinke mennesker herinde med en masse erfaring. Der er ingen dumme spørgsmål - kun dumme svar:-)
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 102 MC-er: 4 Emner: 225 Svar: 2.695
Husk også at reservere midler til bekældning, og her er www.louis.de værd at kigge på. Iøvrigt billig (237 kr.) at komme til en butik med Skanrejsers en-dagstur til Lübeck fra Kbh.
Vedligehold bliver meget billigere i længden, hvis du beror dig på udenlandske netbutikker.
Dæk: Mynetmoto giver gode priser på dem og find en montør på dmcn.dk -- Alverdens links. På den side finder du også lister over forhandlere og netbutikker i ind og udland.
Alternativ til SV, kig til venstre. :-), Hvis det var Scandinavian Custom Show du var ude til, så var det den der holdt uden for indgangen.
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.745
Når du har fundet en mc du kan lide så ring for Guds skyld til sit forsikringsselskab og hør hvad den koster. Ender du med en R model og snakker vi kasko forsikring så lander prisen hurtigt på den forkerte side af 10000kr og sikkert også mere.
Kan du nøjes med ansvar så er Gf det billigste, regn med 2500kr.
Når du skal ud og se på en kværn så vær opmærksom på om der er ting som bremser, kædekit etc som trænger til udstigning da det ligger i den dyre ende af reservedelene.
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 25 Emner: 26 Svar: 1.325
Hvis grejet skal være i orden, så rammer man let 10k. Det gør mange, i hvert fald.
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 102 MC-er: 4 Emner: 225 Svar: 2.695
Bukser 600
Jakke 600
Støvler 600
Rygbeskytter: 300
Handsker: Mellem 150 og 300
Hjelm: cirka 500
Og Louis er billigere end Thansen, så hvis du er ligeglad med hvad der står på jakken eller hjelm, så kig på Louis.de
jan 2012
Jeg har købt tøj til ungerne i t-Hansen og det er udemærket til de få ture hvor de har været med, men jeg ville ikke selv bruge det dagligt, til det er det simpelthen for discount agtig.
//Brian
MC hvordan og hvorledes fungere det?