1.535 visninger
|
Oprettet:
At handle på EBAY {{forumTopicSubject}}
Jeg har aldrig handlet på Ebay, men vil gerne prøve det, da jeg har fundet mange dine ting og dele. Men kan se, at der både findes ebay.uk.com ebay.com og ebay.de.
Er det de samme ting soms sælges og kun sproget til forskel ?!
Er det sikkert - andre med erfaringer ?
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
.de er tyskland, sweiz, mv,
.uk er England.
.Com er usa + asien.
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 766
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 42 Svar: 466
Husk at du skal betale told og moms hvis du handler med et IKKE EU land.. Mere at du ikke sidder og forelsker dig i billige stumper, som så skal tillægges told og moms.
jeg plejer at bruge www.ebay.co.uk og så sætter jeg søgningen op til kun at vise produkter fra eu.
vh
René
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 118 Svar: 787
Ellers har jeg været godt tilfreds med eBay. Det har så også mest været forhandlere jeg har købt fra på eBay.
Men finder du noget interessant, så kan du altid kigge på ham der har tingen til salg. Der er et bedømmelsessystem.
mar 2006
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 6 Emner: 54 Svar: 542
Husk inden du byder på en vare at sikre dig hvad portoen er, enten står det i annoncen eller også skal du maile/ ringe til afsenderen. Hvis du går ind på Ebay.dk er der som regel kun varer hvor sælger oplyser porto pris. Men det giver som regel for lille et udvalg og du ender alligevel på ...co.uk eller .de eller .nl
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 641
Sørg for at få lavet et paypal-konto, så er det verdens nemmeste. Jeg har overhovedet ingen negative ting at sige om det, kun at man skal huske at det i tyskland er lovligt for dem du køber af at trække pengene først, inden de sender. Det har jeg prøvet et par gange, men alle i den sammenhæng at de ikke havde delene hjemme.
Delene er altid kommet. Eneste negative oplevelse med handel på Ebay.de er ikke ebays skyld, men en stæreblind GLS-chauffør
Skal lige siges at jeg altid har købt nye dele/ting.
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 166
angående told og moms ved jeg alt om det da jeg flere gange har fået toldbrev.
grænserne ligger sådan:
alt under 80kr = ingen told eller moms
alt over 80kr = 160kr toldgebyr + 25% moms af varen.
har aldrig købt dyre ting men over 2500ca kommer der told oveni.
er pakken markeret som gave ligger grænsen ikke på 80kr længere men på 240kr.
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 42 Svar: 466
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
Hav altid styr på forsendelse og omkostninger samt betalingsmetode inden du byder.
apr 2005
Følger: 81 Følgere: 79 MC-er: 3 Emner: 194 Svar: 938
At handle på EBAY