{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.781 visninger | Oprettet:

Om at handle MC! {{forumTopicSubject}}

For første gang nogensinde tror jeg at jeg har fået en tilnærmelse fra en platugle:-)

Jeg har sat min datters MC til salg på bl.a. dba. I aftes modtog jeg gennem deres mailsystem følgende tekst:

"Besked:
hej med dig er der plader på den , og er det muligt at jeg kan få dit konto nummer og så overføre pengene og tage kvottering med til dig så du kan se de er overført det haster meget da min egen er stjålet og vi står og skal på tur "

hm - det kan jo være rigtigt nok, der er masser af mennesker, der ikke ved, hvordan det her skal gøre rigtigt. Det kunne også være en smartass, der kom med en eller anden dum lap papir, eller pengene kunne være gode nok, men fyren er ikke klart over, at han i så fald skal gøre ansvarshavende for cyklen (eller også er han?)

Jeg skrev følgende svar til ham:

"Det kan vi snildt finde ud af, men vi skal lave noget handelsdokument, og jeg skal med djævelens vold og magt se noget gyldig ID på dig inden jeg udleverer
kontooplysninger:-)

Ligeledes skal jeg bruge det til handelsdokumentet. Det er ikke fordi jeg mistror dig, men når du får cyklen med herfra med nummerplade på og en registreringsattest i
lommen, skal jeg bruge noget slutdokument, for at afmelde forsikring og ejerafgift.

Jeg vil også lige bede dig bekræfte pris. Får vi alt på plads, kan vi lave en overførsel i morgen, den skulle så have valør på min konto tirsdag, og når jeg har set indgået sum, kan du hente cyklen sidst på
dagen.

Alternativt møder du op her iført behørig legitimation og
købesum i kontanter i morgen - dem ken du jo bare hente i banken, og så kører du herfra, når vi har skrevet slutseddel. Det kan for den sags skyld gøres i aften, hvis du har kontanter - kan hæves i automater.

Ring evt - jeg er ikke i seng inden midnat - tlf.nr."

Jeg har INTET hørt siden - men han KAN selvfølgelig have lånt en cykel og være taget på tur:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Om at handle MC!
  • #1   6. sep 2010 hmm virker da mærkeligt at købe en mc man ikke har set.. Ellers skal den da være meget billig i hvert fald...

• #4   6. sep 2010 Mja - jeg tlnker egentlig lige så meget på alle de indlæg man har set her, hvor folk finder sig i klemme med SKAT og forsikring, fordi en solgt cykel ikke er omregistreret og der ikke er udskrevet et handelsdokument.

Cyklen er sat til 20000, og den kunne nok handles en anelse ned, men jeg har mere end en gang set folk, der er desperate nok for en køretur til at kunne købe noget ubeset:-)

• #5   6. sep 2010 Jeg ville ikke stole på sådan en "køber".

• #6   6. sep 2010 Hunter:

Det gjorde jeg jo heller ikke - jeg anviste blot en meget farbar vej:-)

• #7   6. sep 2010 Hahaha, det må være en røver, altså bogstaveligt talt smiley

• #8   7. sep 2010 Man skal vel egenligt ikke være bange for at give sit konto nr ud , hvad skulle der egenligt kunne ske ved det
    Alle må gerne sætte penge ind på min , andet kan det ikke bruges til

Prøv at kikke på alle salgs sider , der står da konto nr derpå smiley alt andet vil vel også være dumt

Det jeg nok vil kikke mere på er afsender info om det er noget hotmail osv

• #9   7. sep 2010 ????
    Hvad er problemet med købers fremgangsmåde...
    Dit kontonr. kan ikke misbruges ..

Eneste problem er at du skal sikre dig at du har fået pengene (dvs. selv kigge på din konto) og få en kvittering for at køber har modtaget MC'en (ellers kan du ikke afmelde den, hvis køber ikke selv omregistrerer - men det har du fat i smiley )

• #10   7. sep 2010 Per E

Jeremy Clarkson sagde som dig på BBC tv, og annoncerede derefter, at alle, der kunnne bruge hans kontooplysnninger til noget var velkomne. ugen efter kunne han - på hans egen noget beskæmmede facon-meddele, at nogen havde lettet ham for ca GBP 50000!!!!

Spørg mig ikke hvordan - siden har jeg kun uddelt numre til nogen jeg ved hvem er, så kan man altid komme efter dem.

• #11   7. sep 2010 Det har du ret i Knud, men jeg tror nu stadig at det er banken der hæfter for det misbrug da der ikke er noget uansvarligt i at vidergive sit konto nr. til en der skal indsætte penge. Firmaer har jo af og til deres konto nr stående på offentlige papirer så man kan betale via netbank (min lokale mekker har bla den mulighed for betaling)

• #12   7. sep 2010 Sådan nogen scams er set før. Folk får indsat xxxx antal kr på deres konto, de kan se pengene står der. 2 dage senere er de trukket tilbage. Mener der var noget med western union for nogen år siden. Kontanter eller krosset check som man hæver sammen virker.

• #13   7. sep 2010 @ Nik, man kan ikke trække penge tilbage fra folks konti. Hvis man "bummer" en overførsel er man nødt at vente på at folk betaler pengene tilbage eller gå rettens vej (og så håbe på at der er noget tilbage som kan betales tilbage!)

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #15   7. sep 2010 Bruger man paypal som modtager af penge kan man kun blive snydt hvis man ikke har sin dokumentation iorden. Kontonumre KAN ikke misbruges i det her land sådan som vores banksystem er bygget op.

• #16   7. sep 2010 apropos konto nr.

Jeg har fået en "dummykonto" d.v.s. en konto der kun bruges til internet.

Der står som regel aldrig penge på kontoen da jeg dræner den ligeså snart der er overført penge til den.

Tror det koster mig 150 kr. om året at have den og det synes jeg er billigt i forhold til risikoen ved at have det "rigtige" konto nr. til at flyve rundt i cyberspace.

Gert

• #17   7. sep 2010 Jeg kan nu heller ikke se problemet i konto oplysningerne, stort set alle firmaer inkl. os selv oplyser konto nr på udsendte faktura etc

• #18   7. sep 2010 Gert (Vejle) det er da også en rigtig god ide, så er der styr på indbakken smiley

• #19   7. sep 2010 der er intet farligt i at udlevere sit kontonummer og regnr., det beder jeg ofte om når jeg køber i DK da det er ganske graits at overføre penge og har man samme bamk så er pemgeme jo inde i løbet af 5 sekunder
    paypal sucks
    DUMMYKONTO til 150 kr om året !! who is the dummy ??? jeg har bare oprettet en ekstra konto i min egen bank til internethandel, ganske gratis iøvrigt

• #20   7. sep 2010 Jeg mente det er en fin ide med en konto til formålet (jeg betaler ikke en krone for min heller)

• #21   7. sep 2010 En dummy konto??? Hvad??
    Du kan kun bruge andres kontonumre til en eneste ting, og der er at indbetale penge på den. Det er vel ikke det værste der kan ske, eller hvad?

Kommentér på:
Om at handle MC!

Annonce