F2 vs F3 F2 vs F3
Jeg har førhen haft et inlæg der hed "honda cbr 600 f1 vs honda cbr 600 f2",efter at have læst de gode indlæg jeg fik der, og derefter selv, at have undersøgt markedet, har jeg fundet ud af at f1 ikke lige er mig...
Nu har jeg istedet et andet dilemma, f2 eller f3 ?
men hvad er forskellen så på F2 og F3 både rent kosmetisk og teknisk? hvilke årgange blev de forskelle cykler produceret!
Er en honda cbr 6000 f3 en af de cykler der er gode penge at spare ved at hente fra tyskland?
Hvis alternativet er en f2 fra 1993 med 26.000 på tælleren eller en f3 fra 1996 med 38.000 på tælleren, til næsten samme pris og stand, hvilke ville i så vælge?
- Anders
jun 2005
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 18 Svar: 263
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 221 Svar: 2.307
en mc med 26 k på tælleren fra 93 ?? den vil jeg ikke tro på (ved godt det ikke er det du spørger om )
jan 2006
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 69
F2 er fra 91 frem til 94 F3 95 til 98
Du må ikke hænge mig op på det, men jeg mener ikke motoren er den samme da F2 hedder PC25 og F3 hedder PC31.. men fronten er anderledes eks. er luft indtag rykket..
jan 2005
Følger: 44 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 136 Svar: 1.174
/Jan
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
/
Jesper
apr 2005
Følger: 94 Følgere: 99 MC-er: 1 Annoncer: 1 Svar: 2.833
Fandt ud af det da jeg havde kåben af min den anden dag.
nov 2005
Følger: 17 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 24 Svar: 64
mar 2005
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 279
Så skal du i hvert fald køre ned, og gå rundt og kigge i butikken - ellers er de bare solgt.....
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 61 Svar: 307
Hvad angår udseende så vil jeg foreslå du kigger i MC-revy, MCG m.m. da der ikke er den stor forskel ud over de ovenfor nævnte.
Teknisk set er der dog et par forskelle: citat vedr. F2: ” Der er tre store ting der skiller denne model fra F3'eren. F3 har bedre gearkasse, bedre træk mellem 6000 og 8000rpm, samt 20km/t højere topfart p.g.a. ram air som blev introduceret til modellen”. (Lånt fra: (link fjernet) Ydelsesmæssigt er forskellen altså i bund og grund RamAir = ”lufttrykt” i stedet for sug som på F2. Hvad betyder dette egentlig når man står og skal vælge? Til, skal vi kalde daglig kørsel, landevej, by m.m. hvor cyklen ikke motormæssigt skal yde i top, vil forskellen være minimal. Jeg fik sat JetKit og omdysset min, som i dette tilfælde skal betragtes som en F2 (grundet den noget ældre karburator), og det gav en ufatteligt jævn kurve, et for en R4 præsentabelt moment og lige omkring 90 HK på baghjulet. Kort sagt blev cyklen (om muligt) endnu mere anvendelig, og de par forhandler jeg havde kontakt til, frarådede mig at investerer i en anden karburator med tilhørende RAM AIR luftfilterkasse. Eksperterne mente ikke at det var pengene værd, for at få lidt højere top hastighed, når cyklen kørte stort set som en F3 med F2 opsætningen. Ligeledes har F3 også lidt større skiver til bremserne.
Personligt ville jeg i dag nok vælge F3 i det eksempel du nævner, men jeg er enig med Jesper i at man ikke nødvendigvis skal vælge en F3, hvis man kan gøre en god handel på en F2. Håber det var til hjælp ellers skriv igen, så skal jeg gerne forsøge at uddybe yderligere. En ting er dog sikkert – du går ikke galt i byen med en CBR 600 om det så er en F2 eller en F3!
Held og lykke.
(min gl. cykel kan ses på min profil eller på den tidligere – tidligere ejers endnu ikke slettede profil: (link fjernet)
F2 vs F3