1.738 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

F2 vs F3 F2 vs F3

Jeg har førhen haft et inlæg der hed "honda cbr 600 f1 vs honda cbr 600 f2",efter at have læst de gode indlæg jeg fik der, og derefter selv, at have undersøgt markedet, har jeg fundet ud af at f1 ikke lige er mig...

Nu har jeg istedet et andet dilemma, f2 eller f3 ?
men hvad er forskellen så på F2 og F3 både rent kosmetisk og teknisk? hvilke årgange blev de forskelle cykler produceret!

Er en honda cbr 6000 f3 en af de cykler der er gode penge at spare ved at hente fra tyskland?

Hvis alternativet er en f2 fra 1993 med 26.000 på tælleren eller en f3 fra 1996 med 38.000 på tælleren, til næsten samme pris og stand, hvilke ville i så vælge?

- Anders

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  F2 vs F3
  • #1   29. maj 2006 helt klart f3......

• #2   29. maj 2006 F3

en mc med 26 k på tælleren fra 93 ?? den vil jeg ikke tro på (ved godt det ikke er det du spørger om )

• #3   29. maj 2006 Vælg F3..

F2 er fra 91 frem til 94 F3 95 til 98

Du må ikke hænge mig op på det, men jeg mener ikke motoren er den samme da F2 hedder PC25 og F3 hedder PC31.. men fronten er anderledes eks. er luft indtag rykket..

• #4   29. maj 2006 www.bikez.dk

/Jan

• #5   29. maj 2006 F2 modellen har slet ikke luftindtag i fronten. F3 har flere HK oppe i fart, men til dagligdags kørsel er der ikke megen forskel. Hvis F2'eren står i bedre stand, så ville jeg vælge den. Motorne er gode for 200.000Km med alm service, så det er ikke KM standen du skal kigge mest efter.

/
    Jesper

• #6   29. maj 2006 Rettelse: F2'eren HAR faktisk luftindtag i fronten ("Direct Intake Cooling", som det så smart står skrevet), det fører bare ud i ingenting smiley
    Fandt ud af det da jeg havde kåben af min den anden dag.

• #7   29. maj 2006 okay... for har været inde på dba.dk de sidste par timer, og må indrømme at jeg jo nok skal smide små 10.000 kr mere for en f3 end en f2, hvis jeg sammenligner dem jeg gerne vil have.. så er spørsmålet bare om forskellen er så stor at det kan betale sig at låne de ekstra 10.000, men håbet er jo selvfølgelig at den holder dne pris til når den skal sælges.... Bdr.jensens har virkelig mange f2'er og f3'er stående, men det var der man ikke skulle handle cykel ik?

• #8   29. maj 2006 Jeg har også kigget på F2´ere hos Brd Jensen. Men hver gang jeg fandt én jeg var int. i, ringede jeg derned (kommer fra Skive, så kører ikke bare lige en smuttur til Horsens) og fik samme svar: den har vi desværre lige solgt... Da det havde gentaget sig 5 gange !!!! holdt jeg op med at kigge på mc fra Brd Jensen.
    Så skal du i hvert fald køre ned, og gå rundt og kigge i butikken - ellers er de bare solgt.....

• #9   30. maj 2006 Havde tidligere en F2, der dog var face lifted og motor skiftet til F3. Først vil jeg lige slå fast, at jeg var rigtig glad for min cykel, også efter at jeg fandt ud af at jeg var blevet snydt en smule da jeg købte den. Det viste sig at karburatoren var den originale fra en F2 men mere om det senere.
    Hvad angår udseende så vil jeg foreslå du kigger i MC-revy, MCG m.m. da der ikke er den stor forskel ud over de ovenfor nævnte.
    Teknisk set er der dog et par forskelle: citat vedr. F2: ” Der er tre store ting der skiller denne model fra F3'eren. F3 har bedre gearkasse, bedre træk mellem 6000 og 8000rpm, samt 20km/t højere topfart p.g.a. ram air som blev introduceret til modellen”. (Lånt fra: (link fjernet) Ydelsesmæssigt er forskellen altså i bund og grund RamAir = ”lufttrykt” i stedet for sug som på F2. Hvad betyder dette egentlig når man står og skal vælge? Til, skal vi kalde daglig kørsel, landevej, by m.m. hvor cyklen ikke motormæssigt skal yde i top, vil forskellen være minimal. Jeg fik sat JetKit og omdysset min, som i dette tilfælde skal betragtes som en F2 (grundet den noget ældre karburator), og det gav en ufatteligt jævn kurve, et for en R4 præsentabelt moment og lige omkring 90 HK på baghjulet. Kort sagt blev cyklen (om muligt) endnu mere anvendelig, og de par forhandler jeg havde kontakt til, frarådede mig at investerer i en anden karburator med tilhørende RAM AIR luftfilterkasse. Eksperterne mente ikke at det var pengene værd, for at få lidt højere top hastighed, når cyklen kørte stort set som en F3 med F2 opsætningen. Ligeledes har F3 også lidt større skiver til bremserne.
    Personligt ville jeg i dag nok vælge F3 i det eksempel du nævner, men jeg er enig med Jesper i at man ikke nødvendigvis skal vælge en F3, hvis man kan gøre en god handel på en F2. Håber det var til hjælp ellers skriv igen, så skal jeg gerne forsøge at uddybe yderligere. En ting er dog sikkert – du går ikke galt i byen med en CBR 600 om det så er en F2 eller en F3!
    Held og lykke.
    (min gl. cykel kan ses på min profil eller på den tidligere – tidligere ejers endnu ikke slettede profil: (link fjernet)

Kommentér på:
F2 vs F3

Annonce