{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.830 visninger | Oprettet:

Maskinmester praktikant, Århus 1/4-12-året ud {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg går på maskinemesteruddannelsen i Århus og skal i virksomhedspraktik, fra foråret 2012 og året ud.

Jeg vil gerne ud til en elektriker, evt. en smede virksomhed, som laver meget forskelligt, da vi ikke må producere i vores praktik, men kun hjælpe til og lære.

Løn: aftales mellem praktikant/skolen og praktik stedet. Det kan være løn og ingen SU, kun SU, eller som mange gør det, SU og lidt løn ved siden af.

Hvis nogen kender et sted nær århus, som er gode til en praktik periode som denne, må i meget gerne skrive herinde:)

MVH

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maskinmester praktikant, Århus 1/4-12-året ud
  • #1   9. nov 2011 Hej. Går også selv dernede. Jeg er i praktik på Strudstrupværket, og her ingen el i forløbet, kun sådan noget med pumper og ventiler osv. Det er lidt trist, da det kunne være et godt basis for at starte på uddannelsen, hvis der var noget mere el.
    En fra min klasse er så på Lisbjerg forbrænding, og der er der meget mere el.

Måske er de ikke helt tæt på Århus, men det var da to muligheder smiley

• #2   9. nov 2011 Jeg vil anbefale dig at finde en virksomhed, hvor du har mulighed for at komme til at arbejde med automation. Det kunne både være på et kraftværk, eller i en større produktionsvirksomhed. Herved får du også brugt dine kundskaber i forhold til el, samtidig med at du får en god basisplatform at viderebygge resten af dit studie på.

Ikke for at forklejne en el eller smedevirksomhed, men jeg syntes helt godt at du kan tillade dig at sigte højere, som kommende maskinmester.

• #3   9. nov 2011 Få dig en kontrakt hos et rederi og tag ud og sejl.. Hehe så får du noget af alt det du søger efter smiley

• #4   9. nov 2011 jeg har selv været på Studstrupværket for mange år siden, man laver mange forskellige ting og der sker meget på værket... mht røgrensning... også deres kære halm-anlæg som også giver udfordringer. Desuden var jeg i min tid både med til at overhale gasturbine på Silkeborg kraftvarmeværk, samt modificere fluidbedkedel i Grenå... Så for mig var det fint, Selvom jeg må give Altmann ret i at el og automation er en guldgrube og komme til at rode med for en kommende maskinmester...

min egen bror er lige blevet færdig, han var ude og sejle under hans maskinmesteraspirant periode, og var meget godt tilpas med det... selvom han i dag er blevet landkrabbe.

• #5   9. nov 2011 dit lokale kraft-varmeværk er kanon til den slags. du lære både automation, at sidde vagt, rep og vedligeholdelse, alt.

eller tag ud og sejle. fx Torm. de betaler dine bøger... det er ca 25ooo sparet og så er det et godt rederi

• #6   10. nov 2011 Hej

Tusinde tak for alle de gode indlæg, denne side er sgu fantastisk, selvom folk kan spamme annoncer og andet dumt, er der altid mangle klar til at dele ud af deres erfaring, godt!

MVH

• #7   10. nov 2011 Du skal huske det ikke er en håndværker uddannelse du er igang med, så sigt en smule højere og få noget bred erfaring at arbejde videre med.

God vind med det. Det er en fed uddannelse, den kan bare godt være lidt hård at komme igennem smiley

• #8   10. nov 2011 Det er sq også mit råd, tag ud og sejl.... Med mindre du skal have hurtigkneppersko på og sejle skrivebord. Det er noget af den bedste måde at få indblik i størstedelen af uddannelsens elementer smiley

Prøv Torm eller Lauritsen

• #9   10. nov 2011 jeg mener ik at Lauritsen tager aspiranter ind mere.

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

Emner: 17 Svar: 454
    #10   10. nov 2011 Jeg er maskinmester og har været en del rundt.
    Jeg er uddannet som aspirant i A.P.Møller. Jeg har været både på skibe og et halvt år på boreplatform. Platformen var ikke specielt spændende, men det år jeg sejlede under uddannelsen har været det suverænt mest alsidige og spændende job jeg har haft - rent fagligt. Til gengæld skal man så slås med en del mærkelige mennesker og følelsen af at være spærret inde på skibet. Men det er helt sikkert en oplevelse jeg ikke vil have været foruden.

Dengang jeg gik på maskinmesterskole var den generelle opfattelse at kraftværkssektoren var sidste stop inden man skal puttes i kisten som maskinmester. Den opfattelse har jeg dog ændret radikalt efter at have været ansat i et par år på et kraftværk i hovedstadsområdet. Der er alt det at rive i som man overhovedet lyster.

Og til de der siger at man skal stræbe højere end praktik som f.eks. elektriker. Jeg er lodret uenig. El- og automatik er grundlag for rigtigt rigtigt meget maskinmesterarbejde. Selvfølgeligt er det sjælden man som maskinmester bygger en tavle, men jo mere man ved om opbygningen jo nemmere er det at fejlsøge. Det er der ihvertfald rigtigt meget af også i mit nuværende job.

• #11   10. nov 2011 hehe ja ikke kimse af de praktiske egenskaber man bør tage med i karrierekufferten som mm. Jeg kan sige så meget jeg har ihvertfald ikke fortrudt jeg blev praktikeren frem for ingeniøren. Og jeg er end ikke maskinmester den dag i dag. Men det jeg tog med mig dengang har jeg da haft stor glæde af siden.

• #12   13. jan 2013 Praktik ? er det for dem som ikke er håndværker uddannet ?

• #13   13. jan 2013 Allan:

Ja, men studenterbaggrund:)

• #14   13. jan 2013 Derudover er der ofte sidst i uddannelsen 10 ugers afsluttende praktik, forud for det afsluttende bachelorprojekt. Dette gælder normalt alle studerende.

• #15   13. jan 2013 Jeps.

• #16   14. jan 2013 smiley

Kommentér på:
Maskinmester praktikant, Århus 1/4-12-året ud

Annonce