{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.797 visninger | Oprettet:

Endnu et "er det okay" emne. {{forumTopicSubject}}

På vej hjem fra arbejde, ser jeg på Søborg Hovedgade en gul/sort lidt ældre sportsmaskine med passager, som vil overhale to biler i et lysreguleret venstresving (altså motorcyklen skulle også til venstre, selvfølgelig). Føreren blir så nød til at bremse hårdt op, fordi den første bil laver en u-vending, og så overhaler han den anden bil midt i krydset.

Altså hvis han havde gjordt det alene, ville jeg ikke tænke lige så meget over hvor dumt det var, men når han har passager? Altså tænker folk sig ikke om eller er det for at være "sej" nogle kører sådan, fordi de kan?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu et "er det okay" emne.
  • #1   6. okt 2011 www.bliv-betjent.dk !

• #2   6. okt 2011 Ja det ville jeg faktisk godt blive, men egner mig ikke som betjent smiley Der er sgu op til 10-20 gange hver dag, jeg ville ønske jeg var politi.
    Men hvis du ikke har noget fornuftigt at sige, så lad være med at sig noget.

• #3   6. okt 2011 Og??!! Er vel hans egen sag og ikke din

• #4   6. okt 2011 okay

• #5   6. okt 2011 anger management er vejen frem , eller æd lykkepiller , det er så moderne smiley

• #7   6. okt 2011 anger management - arh nu overdriver du smiley
    Ja det hans sag (og/eller passager) - eller den billist der ikke regner med han kommer der fra, og måske smasker ind i ham/dem - det er trodsalt ikke sjovt for en billist at kører nogle ned - uanset skyldsbyrden.
    Det lyder næsten som om de fleste her inde enten selv gør det eller ikke kan se det forkerte i det.. eller den tredje som bare skal komme med en kommentar - for at komme med den.
    Men tak for i aften, sgu dejligt med voksne mennesker.

• #8   6. okt 2011 Er der 2-sporet venstresvingsbaner?..... ellers er det ulovligt at overhale i kryds

• #9   6. okt 2011 og det er så ikke rigtigt

• #10   6. okt 2011 naaa , vi tager bare ikke folks /uvedkommendes sager så tungt , man skal tage ansvar for egen rolle i trafikken !
    men ja det var forkert af ham , især med en passager men han skulle vel spille smart overfor vennen eller veninden og det koster ham måske dyrt en dag .

• #11   6. okt 2011 Hvis der kun er 1 vognbane, så må der ikke overhales

• #12   6. okt 2011 Don T - Jeg blander mig ikke, jeg kommentere hans kørsel, for at høre om det er standard for motorcykelister - det første gang jeg ser en kører sådan. Hvis jeg skulle kommentere alle de motorcykelister, der kører over for rødt, kører ligeud fra venstresvingsbane, eller andre ting folk kan finde på, kunne jeg jo ikke passe mit arbejde.

- ligeudskørsel fra venstre/højeresving er jeg helt ligeglade med, for det er ikke til gene for andre, eftersom de starter hurtigt op, og derfor kommer de der 5-10 sek hurtigere frem (medmindre man også kører for hurtigt) - Dog som billist ser jeg der som en åndsvag måde at komme hurtigere frem på i byen - men whatever.

Så også en rocker her for noget tid tiden der kører til højere for rødt, jaja, det jeg også ligeglad med, så han bremsede godt op og så sig for, så der er det også kun princippet i det.

• #13   6. okt 2011 damn en rocker

• #14   6. okt 2011 Selvfølgelig kun en venstresvings bane - hvis nogle er fra området er det, det lille kryds der sætter Dyssegårdsvej sammen med Søborg Hovedgade smiley

grauballemanden * - Hvad er ikke rigtigt?

urban - normalt tar jeg det heller ikke så tungt når folk kører sådan, det mest pga at han har passager og at den ene bil skulle lave uvending. Hvis det var en taxi (siges kun fordi de plejer at skulle skynde sig) og motorcykelisten ikke lige nåede at bremse, så ville det ikke se så godt ud igen.

• #15   6. okt 2011 Ja sådan en med rygmærke, uden hjelm og på en harley der larmer som, ja en harley..

• #16   6. okt 2011 Nej, det er ikke okay, men se nu lige det store billede: http://ekstrabladet.dk/112/article1259323.ece

Er det virkelig værd at bruge sin aften på at spekulere på om en overhaling var okay...?

• #17   6. okt 2011 Fik han kun 3½ år for at ødelægge 3 børn, giver det ikke 8år at vifte med en kniv og råbe røveri. Jeg fatter ikke en brik, han skulle have lemmet skåret af og fodres til en flok sultne svin

• #18   6. okt 2011 Frederik - al den slags der, det kan jeg jo ikke engang være i tvivl om andre synes er okay - det kunne jeg med dette smiley
    Og hvis jeg skulle vælge hvem der skulle straffes hvis jeg havde mulighed for at vælge en motorbølle - eller en voldtægtsmand - eller værre voldtægtsforældre - så der jo ingen tvivl.
    Voldtægt og drab/terrorisme (staves?) er uden tvivl det jeg hader mest.

• #19   6. okt 2011 Og ja, de danske straffer er jo helt i vejret til at grine af - selvom det ikke er spor sjovt.

• #20   6. okt 2011 Kan godt forstå du ikke kan blive betjent når du kan trække en så lille lort så lang.

Må jeg foreslå hjemmeværnet? Her kan du med lidt held komme til at diagere lidt færdsel.

• #21   6. okt 2011 Nej det nu ikke af den grund jeg ikke kan blive betjent, det nok nærmere min størrelse + man skal også have en videregående uddannelse - skal man ikke?
    Hjemmeværnet - det nok heller ikke lige mig.
    Det eneste jeg vil have, er at alle mennesker opfører sig ordentligt - men jeg kan jo ikke trylle eller gøre det umulige til muligt.

• #22   6. okt 2011 (link fjernet)

• #23   6. okt 2011 Dennis B - den ville nok være sjovere hvis den kom med flere end det samme svar hver gang smiley

• #24   6. okt 2011 ¤©º ° Jan ¤©º ° aka Kænguro Stylte'en¤©º: Nice one smiley

Mikkel B: kom dog videre , tænk hvis vi alle skulle skrive herinde hvergang vi ser noget ulovligt..

ps. Der var en dame som kørt 81km på landenvejen lidt udenfor herning her til eftermiddag, totalt uforsvarligt...

• #25   6. okt 2011 7400 - læs nu før du skriver, tak

• #26   6. okt 2011 Jeg er nu heller ikke i tvivl om hvad du finder mest modbydeligt (det er i øvrigt en gammel artikel), det var for at sætte tingene i perspektiv. Selvfølgelig er det ikke okay at overhale folk i en venstresvings-bane, men i det store billede er det sgu lidt ligegyldigt.

Brug hellere din tid på hvordan vi redder miljøet, får integreret vores indvandrere, redder isbjørnene og uddanner ungdommen. Det andet kan vi alligevel ikke gøre noget ved smiley

• #27   6. okt 2011 Godt skrevet Frederik smiley - og ja, så godt den fra fra 2009 - men de der sager har der jo været mange af, altså sexmisbrugte børn, det helt forfærdeligt det kan ske overhovedet.
    Men hvis jeg vidste hvordan vi skulle redde hele verden, så ville jeg ikke sidde her og spilde min tid, der skal nok lidt magi til at løse alle vores problemer i danmark og hele verden smiley

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #28   7. okt 2011 Alle disse "få et liv" kommentarer er patetiske,hvis I var så store, ville I jo ikke skrive. Det Mikkel gør, er jo det, som alle intilligente folk gør, nemlig udveksler erfaringer, observerer, og lærer af den virkelige verden, apropos; det bliver snart os indfødte, som skal intergreres..

• #29   7. okt 2011 Mikkel : indrøm at hvis din baby kunne trække en overhaling ... smiley du er bare misundelig smiley heheh

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #30   7. okt 2011 Iøvrigt var mc forfatter, og rr.kører. Andrew Trevitt udsat for en U vending sidste år, han er nu lænket til rullestolen. Så del dine oplevelser.

• #31   7. okt 2011 Niels B - Tak for din støtte, nu føler jeg mig ikke så dum længere, som jeg gjorde ved de første kommentare, og ja, det er kun for at hører hvordan andre har det med det og hvad folk synes er okay for en motorcykelist - som bilist synes jeg ikke om motorcykler som snoede sig igennem kø på motorvej (jeg gav dem plads til at komme forbi alligevel), men nu når jeg har hørt her inde, hvor forsigtige i alligevel er når i gør det, så kan jeg godt se, at det egentligt er meget godt at i bare kommer igennem køen

Urban - Jeg er misundelig på alle med større maskiner, ja, det irriterende at den er så langsom i optrækket, det jo det sjoveste!

Max - Både bilen og motorcyklen skulle til venstre, i samme enkeltsporet venstresving, og der overhaler han så venstre om, så lovligt var det slet ikke, men det er da kun godt der ikke skete noget.

Kommentér på:
Endnu et "er det okay" emne.

Annonce