{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

Endnu et dækspørgsmål {{forumTopicSubject}}

Efter en forhjulspunktering fik jeg skiftet dæk til et Bridgestone BT 016, så langt,så godt! Mit bagdæk er et Bridgestone BT057. Dette dæk er jeg bestemt ikke tryg ved på våde veje. Skal fordæk og bagdæk være modelvis ens? Altså skal jeg skifte både for og bagdæk, hvis jeg gerne vil have noget bedre grip i dækkene? På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu et dækspørgsmål
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #1   25. sep 2011 Jeps.

    Fordæk og bagdæk er altid beregnet til at give cyklen nogle bestemte styreegenskaber, så hvis man blander dem, KAN der opstå nogle mærkelige ting. Fordækkets mønster skal dræne en vis mængde vand, som er afstemt efter den mængde som bagdækket så skal kunne håndtere efterfølgende - det kan sagtens være årsagen til du ikke er tryg ved cyklen i vådt vejr.


  • #2   25. sep 2011 Jeg har kun gode erfaringer med BT016, har virkelig været et dæk jeg har kunne stole 100% på i alt slags vejr, og jeg kører meget friskt på Yams´en !
    Fik lidt over 6000km i det bagdæk


  • #3   25. sep 2011 Der skal altså noget seriøst dækslid til, hvis det lortebagdæk "kun" skal holde 6000 km. Pt har jeg og cbf'eren kørt 4800 km, og det kan knapt ses på bagdækket. Mistænker det for at have en meget hård compound, med deraf følgende laaaaang opvarmningstid smiley

  • #4   25. sep 2011 I kører slet ikke hårdt nok - Kørt 3500 km på mit bagdæk og det var slidt HELT ned ! 1 trackday på det og ingen burnout ! BUM

  • #5   25. sep 2011 Jaae, altså jeg har mange motorvejs km hver dag, det er også derfor jeg måtte skifte.. men det er simpelthen for lækkert at lege på det dæk, jeg har ikke kunne få det til at skride efter det er blevet lunt (bliver det lynhurtigt!)
    Jeg føler virkelig at jeg kan kaste rundt med R6´eren helt uden tøven eller usikkerhed..


  • #6   25. sep 2011 Lasse P, nu var mit spørgsmål vedr 2 forskellige typer dæk på for og bagdæk. Kørestilene er sikkert meget forskellige fra bruger til bruger. Tror sku heller ikke at min mc eller mi e kørefærdigheder egner sig til en trackday, selvom det kunne være fedt at prøve engang( skrevet med et smil)

  • #7   25. sep 2011 Det gør min cykel sig absolute hellere ikke - Det her var bare sådan et dags arrangement på jyllandsringen - Rigtig sjovt at prøve at få godt med nuller på dæksiderne smiley

  • #8   25. sep 2011 kasper J. Det lyder fint. Vil skifte til et BT 16 bagdæk, til næste sæson, og så forsøge at slide det nuværende bagdæk med lidt mere "sjov" kørsel i denne sæson. Så må tøzen min bare tude lidt over , at hun ikke kommer med hver gang. Tak for informativ læsning i denne og Mirzas tråd!

  • #9   26. sep 2011 Bt 16 er mere sportslig end bt 23, men næppe noget du vil mærke til på din cbf600. Du vil ikke opleve mere greb i vejen, og det har ikke samme bredde i temperaturen hvor der er optimale forhold.

  • Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    mar 2011

    Følgere: 1 Svar: 122
    #10   26. sep 2011 Hej John,
    Lovgivningsmæssigt er det tilladt i DK at blande fabrikater og mønstre så længe dækkene overholder motorcyklens krav til vægt og hastighed.

    Du får selvfølgelig de bedste egenskaber ved ens montering både for og bag. Dels pga dræningsegenskaber men også rundingen på dækket er forskellig fra sportsdæk til sport/touringdæk. Det betyder i praksis at fordækket vil styre og bagdækket ikke er så styrevilligt.

    Hvis du har det nye BT-016 PRO på vil kilometerydelsen være væsentligt højere end det gamle og vådegenskaberne er i top (bedst i Motorrad våd-bremsetest af sportsdæk). Selvfølgelig vil du have flere kilometer i et BT-023 eller tilsvarende sport/touringdæk, men det kommer an på hvordan du kører.

    Der kommer et nyt BT-016 til 2012 som afløser BT-016/PRO - bliver præsenteret på EICMA messen i november i Milano.


Kommentér på:
Endnu et dækspørgsmål

Annonce