2.178 visninger
|
Oprettet:
Dårlig motor på hyosung? {{forumTopicSubject}}
Hej! Jeg har søgt lidt i forum, uden at finde det svar jeg søgte...
Hørte engang at der var en eller flere hyosung årgange man skulle holde sig fra, da motoren ofte stod af. Om det var børnesygdomme ved jeg ikke - men er der nogen der her hørt sammen historie?
I så fald hvilken årgang?
Og hvilken type motor?
Er de blevet bedre, eller er der stadig problemer?
På forhånd tak
nov 2010
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 262
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Alt muligt forskelligt. Både mekanisk og elektrisk, og motor, fælge og hjul irrede helt vanvittigt, så efter 1½ år så den ud som noget der var 20 år ældre end den var.
Dertil kommer at der absolut ingen forhandler-hjælp var.
Men jeg har også hørt at de nyere skulle være bedre.
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.174
Det er rigtigt at der var problemer med topstykket på modellerne frem til -06, men vil tro de fleste er skiftet. Hvis du går efter sådan en årgang bør du sikre dig at de er skiftet.
Jeg har kørt 12k på min -08 det sidste år og har ikke haft nogen problemer. Har heller ikke problemer med rust og ir og det på trods af at den står ude året rundt.
Jeg synes jeg har fået rigtig meget mc får 45k for en ny.
Jeg fortryder bestemt ikke mit valg da jeg skiftede og har fået positive tilkendegivelser fra en del der er mærke "præget"
aug 2005
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 5 Emner: 106 Svar: 576
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.957
Man skal være inkarneret fanatiker eller have en til salg for at man kan se sig selv i øjnene mens man siger "Hoysung er en velkørende og moderne problemfri MC"
Der er ikke mange forhandlere tilbage, de de er er primært bilforhandlere eller plæneklipper-/scootercentre. Flere seriøse forhandlere har takket nej tak til at få forhandlingen - der er ikke forretning i garanti reprationer, samt bestemt ikke forretning i kunder der ikke er glade.
Måske er der meget MC for pengene, men den skal dæleme købes brugt til en meget lav pris - afskrivningen er lige så stor som på en kold fadbamse i en sauna.
aug 2006
Følger: 26 Følgere: 25 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 319
jeg havde en kamp, den er vundet.. min cykel virker igen
tag og prøv en eller tal med en som ejer en..
aug 2007
Nu er det tilfældigvis sådan at jeg køre med en flok der også har haft den ignorantiske holdning men som alle har måtte erkende at Hyo holder og følger fint med på trods af at de køre anerkendte mærker.
Jeg har kørt 12k km på min -08 uden en eneste fejl. Jeg kender både til BMW, Suzuki, Yamaha og Honda der ikke kan prale af det?
Så pak dine fordomme sammen og sæt dig ind i tingene før du udtaler dig!
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 65
dec 2003
Denne sommer stod jeg ved en forhandler og oplevede en dialog mellem forhandler og en kunde med en 3 år Gammel Hoyo der ikke virkede, kunden havde fået cyklen til en god pris men kunne nu vælge mellem pest, kolera, ny motor samt et overslag på at få udbedret en lang række defekter.
Måske er min kritiske holdning ikke bare snopperi eller hvad man får skyld for. Ja bevars der er heldigvis også positive historier ind i mellem.
Men fakta er at de ikke lider af børnesygdomme længere - kun sygdomme. De har været på markedet længe nok til at det burde være rettet.
At jeg finder Hoyo noget tarveligt skrammel behøves ikke at modsvares med et angreb om snopperi og hvad ved jeg.
okt 2005
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
men selvfølgelig kan den opgraderes med suzukidele på det tunge men stadig halvslatne stel
men vil hellere købe brugt japaner eller andet , end en halvgennemført halvhjertet forsøg af en koreaner , kineser ol.
aug 2007
Men der er bare stadig mange med fordomme, eller efaringer fra andre, som ikke står mål med virkeligheden.
Og her er et eksempel hvor man ikke engang er opdateret på at det er mc forhandlere der sælger nu og ikke bilforhandlere som det var ved den tidligere importør!
Men vi kan da håbe på at trådstarteren lytter mere til de mange med gode erfaringer end den ene der på en uge har skabt alle sine fordomme!
dec 2003
Trådstarter spørger: Er de blevet bedre, eller er der stadig problemer?
okt 2005
ps: hvorfor spørge trådstarter om det er blevet bedre ? du lyder jo til at have erfaring på det område, ellers ville du vel ikke (mis)vejlede ham?
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 774
Garanti sagerne hobede sig op, og skaden var stort set altid den samme - en tabt udstødningsventil, normalvis på den bagerste cylinder, og ventil'en den tabte var og er altid den, der sidder lige hvor SLS systemet "blæser" kold luft ind, den termiske belastning blev dermed for stor på denne ventil.
Forskellen på en med "de gamle topstykker" og en med de nye, er rimelig let at få øje på, på de cykler med det "nye" modificerede topstykke, er der en lille knop (mener det sidder i den venstre side) ud for udstødningsknasten.
Så langt så godt - om man vil kalde det en sygdom, børnesygdom eller hvad, det er nok mest af alt en konstruktionsfejl (går udfra rust osv. er løst nu)
Men - for der et kæmpe MEN
I Danmark ville ingen af de to imp. mærket har haft, vedkende sig dette problem, ja endsige det bliver benægtet hårdnakket, at der nogensinde har været nogen fejl på Hyo Mc'er, trods udenlanske fora flyder over med beretninger om netop dette emne, trods den tyske imp. helt "åbentlyst" indkaldte alle solgte Hyo 650'ere, med henblik på at skifte topstykker / blænde SLS system af - så nægter den Danske imp. overhovedet problemet's eksistens !
Derfor - mærket er dødsdømt ! beretningerne er for mange og for dårlige, det Danske forhandler net er nu så tyndt som en politikers troværdighed dagen før et valg, en lovet Hyo RR Cup der blev blæst stort op - men forsøgt nødlandet i tavshed...osv.. mærket vil altid være en paria, og ja ja jeg ved den er billig og man taber ikke så meget osv.. men man vil som nybagt, erfaren, ja hvadsomhelst mc'ist - være mange gange bedre betjent på en CBR600F, SV650 med 8 - 15 år på bagen !
Sorry - og kom så med hvor meget jeg tager fejl osv., men klik engang ind på Hyo gruppen, og check hvor mange (af de meget få medlemmer her) der fks. kender den med ventil'en, og ikke mindst hvor absurd dyrt det er at finde en "ny" motor, eller at få "godkendt" reklamationer hos den Danske Hyo imp...l
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 774
Den solidaritet møder man sq.. ik' ligefrem som kører på andre mærker..!
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
Dårlig motor på hyosung?