{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.078 visninger | Oprettet:

Yams R6. 99-01. dårlig motor ? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens.

Har kigget meget på R6'ere 99-01, MEN .
Jeg har fundet et par stykker herinde der skriver deres første motor havde spist af cylindervæggen.
og har læst flere steder på nettet at cylindrene er af dårlig kval.

er det et meget udbredt problem eller skal man bare hoppe med på Yamaha vognen ?

Ellers godt / dårligt om dem ?

på forhånd tak

/ Andreas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yams R6. 99-01. dårlig motor ?
  • #1   19. dec 2009 Kammeratens brugte en del olie...
    Og så er der vist noget med 2. gear. Men prøv at søge i forum...

• #2   19. dec 2009 Jeg hører af og til om olieforbrug på dem, men når man så går brugerne lidt på klingen handler det oftest om en halv liter pr 1000-1500 km. Det er ikke så alarmerende. Det er undertiden højere, hvis maskinerne får prygl, men det er jo heller ikke så underligt

• #3   19. dec 2009 olie forbrug er der mange maskiner der har syntes jeg. tit R modeller, men man køber vel heller ikke en R model uden at gå lidt til stålet, hehe. så som du siger Knud, er det ikke så underligt.
    Søren jeg har godt hørt en enkelt historie med 2. gearet. nu er jeg ikke den helt store "wheelie king" smiley men når man skifter fra første til andet gear på hjul, så er det vel uden brug af kobling? det er vel heller ikke helse kost for en gearkasse. ret mig hvis jeg tager fejl.

• #4   19. dec 2009 det med brug af olie der må de bruge op til 800 ml på 1500 km uden at de enlig fejler noget og når de har spist at cylinder vægen har det ofte noget med brugeren af motorcyklen der har mishandlet motoren og det samme med 2 gear

jeg ville springe på vis det var mig der havde råd smiley

• #5   19. dec 2009 eas [København] K
    Du kan købe min R6'er den har ingen af de problemer du skriver. ;D

Men Har godt hørt de rygter som du spørg til men som Knud også skriver så når man får spurgt ordenlig ind til det så er det alligevel ik så slemt som de tit får det til at lyde.

Held og lykke med at finde dig en R6'er

• #6   19. dec 2009 Gearskiftet uden kobling er ikke i sig selv noget problem, men jeg kan nu snildt forestille mig at gearkassen får gok, når cyklen er på hjul - gearkassen skal jo hest falde i hak i trit med maskinens omdrejninger:-)

• #7   19. dec 2009 Knud (Vestegnen) J : ved hvad du mener, havde en gammel vento jeg øvede mig lidt i forsjov,og til sidst bliver man jo god, og så brokker den sig OVERHOVED ikke når man skifter uden kobling, men det kræver jo motor og gearkasse omdr. passer. og det har jeg stor tvivl om at de altid gør ved lidt baghjuls blær smiley

Kristian P : hvad skulle din pris da være ?

Bent C : ja, det er bare svært at se hvordan den har været brugt før jo, hehe. det var nu også mere om 1 ud af 20 gjorde eller det var meget få og uheldigt. fordi så tager man vel bare chancen.

• #8   19. dec 2009 Andreas [København] K
    Jamen jeg er efterhånden åben for bud. Men selvfølgelig realistiske bud.

• #9   19. dec 2009 Sidst jeg hørte yamaha ad, sætter de faktisk ikke nogen officiel grænse for olieforbruget, ihvertfald ikke på R1'teren

• #10   19. dec 2009 har selv den r6 som du snakker om... min bruger slet ingen olie, og har ingen problemer haft med motoren... 2 gear kan godt have problemer på de årgange her, men der vil det værer skiftet hvis der har været problemer med det... det er jo snart en 10 år gammel cykel smiley det eneste du skal tænke på er at en r6 skal op i de høje omdrejninger før der sker noget... den er rimelig død ved lidt lavere omdrejninger, så prøv også cbr, gsxr og zxr før du bestemmer dig smiley jeg vælgte min fordi det var den jeg sad bedst på, og følte mig bedsr tilpads på smiley
    p.s. det er ikke fordi jeg vil prøve at sælge min da jeg næsten lige har fået den, ville bare fortælle om min erfaring med den smiley

Kommentér på:
Yams R6. 99-01. dårlig motor ?

Annonce