{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste dæk?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #1   20. sep 2011 Pilot Road 3

• #2   20. sep 2011 dur brigdestone ikke?

• #3   20. sep 2011 pirelli angel

• Sajmon ™

#4   20. sep 2011 Hvad er dit argument for at det skal være bridgestone?

Dog kan jeg se at størrelsen måske kan blive et problem...

• #5   20. sep 2011 jeg får rigtige gode priser på brigdestone og den køre på brigdestone nu og det går rigtig godt men kunne det komme til at gå bedre gjorde det ingenting

• Sajmon ™

#6   20. sep 2011 Internettet giver dig lige så gode priser på alt muligt andet. smiley

• #7   20. sep 2011 ja det gor det nok men jeger sparet for bøvl og bliver der noget får jeg et nyt dæk uden ævl deter også meget værd ik

• #8   20. sep 2011 jamen så er det jo afgjort : på med nogle bridgestone .............

• #9   20. sep 2011 Har selv en zx 10 jeg skifter mine inden længe til pilot road 3

• #10   20. sep 2011 kan sagtens følge dine argumenter, - men hvad bruger du din cykel til, - sportsture, touring, lyskrydsrace eller? - kun du ved bedst hvad du søger. Jeg har selv kørt på touring dæk i starten af min gade-kariere på mc, jeg gik så trinvis eftersom jeg fik cykler med mere effekt over i noget mere og mere blødt, for at få bid i sving... men det er sgu v. at være et par år siden. Mht de sidste par år hvor jeg har leget lidt med dragrace, - så har jeg haft god erfaring ja med "gamle youkohama" dæk... I dag produceret på licens af Shinko. De er mega billige og gode til dragrace, - deres 003 stealth soft eller ultra soft...
    Pirelli laver et godt dæk har jeg hørt, der holder til utrolig meget belastning på racerbanerne... uden at de overopheder som visse andre mærker har tendens til, - når chaufførerne holder hanen stram smiley

• #11   20. sep 2011 den skal køre hele sommeren og skal gelst kunne gå helt ned i sving men det ender nok med perelli angel eller brigdestone bt 021 eller pilot road 3

• #12   20. sep 2011 har været godt tilfreds med mine bt016 som fås i de størrelser du skal bruge..ved ikk om bt016pro også fås i de størrelser, men det er i hvert fald mere sportsligt orienterede bridgestone dæk...og da det er multicompound dæk er holdbarheden stadig rimelig i mine øjne...jeg kører ca. 8-10kkm på et sæt hvis der ikke er trackdays på programmet...

• #14   20. sep 2011 bt021 er ikke i samme liga som road 3 og pirelli angel ..........

• #15   20. sep 2011 dur de i regn vejr?

• #16   20. sep 2011 altså det er selvmodsigende , de skal holde længe og alligevel gå helt ned i sving smiley
    og stå godt ved i regnvejr ...
    ville smide nogle dunloper på D208 hvis de fåes endnu !

• #17   20. sep 2011 Bridgestone BT023R vandt en test for ikke længe siden som bedste touringdæk med sportsegenskaber. De sidder på min efter BT056 og er væsentlig bedre
    Jeg skal helt sikkert have BT023R igen

• #18   20. sep 2011 jeg mener ikke jeg har skrevet noget med hensyn til holbarheden

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #19   20. sep 2011 Team Liltorp Racing: Har du ikke svært ved at holde varme i dem? Og virker de ikke meget urolige ift. kørsel på våd vej eller regnvejr?

• #20   20. sep 2011 Skrevet: 20-09-2011 22:21:36

den skal køre hele sommeren og skal gelst kunne gå helt ned i sving

• #21   20. sep 2011 ja det skal den da om så det skal koste 2 sæt dæk det er der ikke noget at gøre ved smiley

• #23   20. sep 2011 Maxxis diamond

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#24   20. sep 2011 Birk S: Er det ikke sådan at Michelin har lavet en udgave specielt til tungere cykler? Er ikke sikker, men mener de kaldes R-udgave???

• #28   21. sep 2011 tja jeg ved jo da at man i sin tid udviklede var det bt57 til suzuki hayabusa... fordelen v. disse dæk var at selve dækket ikke rejste sig så meget v. hastigheder over 280 km/t... at dækket så var noget skod til alt andet end at køre lige ud på... er en anden sag... smiley Men ja, samme dæktyper kan faktisk findes i forskellige udgaver, lige som man kan købe en 520 kæde der er til 125-500 ccm crossere og en til maskiner med effekt fra 120 hk og op... med andre ord r4 1000 ccm racere...

• #29   21. sep 2011 urbanviking: dunlop 208 er helt klart det ringeste dæk jeg nogensinde har kørt på ......sammen med dunlop 218 ..... direkte livsfarlige i regnvejr
    .....
    den gamle road2 kunne fåes til tunge cykler, om også road 3 kan ved jeg ikke .....

• #30   21. sep 2011 jeg køre på BT23 på en NY ZX6 og de bliver slidt hele ud til kanten, de hænger fint fast, og de er også gode i regnvejr, køre 15000 km om året.
    Til din kan du få BT23GT som er til lidt tungere cykler, men ved ikke om det er nødvendigt med GT model til din

BT23 er bløde i siderne og hårder i midten.
    Jeg vil ikke vælge andet

• #31   21. sep 2011 Dunlop d207 og senere 208 passede fint på min gamle zx10 , har aldrig sidenhen prøvet et dæk der kunne køre en kontrolleret sideways i regnvejr smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#32   21. sep 2011 Birk S: Så kunne du jo have sparet dig selv for indlæg, ikke? Men fair nok, du syns' (personligt) ikke at Michelin kan sidde på tunge cykler fordi "noget" har voblet - udtalt af "nogen" for "noget" tid siden? :o)

Det er jo netop disse ammestuehistorier som er skyld i at folk bliver mere forvirret end hvad godt er... og desværre er MC-pressen ikke med til at gøre situationen bedre, idet mange tests udføres under forhold der end ikke rammer 5% i nærheden af det den normale MC'ist ville benytte MC og/eller dæk under! Dæktest til bane/ræs hvor brugen er til samme - yes - det gir' mening... ligeså med "landevejstest" hvor man f.eks. møder kulde, regn, grus/støv osv. - det gir' mening! Men at smide f.eks. et typisk sport/touring dæk på en given MC - og ind på en bane og lade det vurdere "som bedste MC-dæk til sport/touring"... der hopper kæden IMHO solidt af....

Just my 2 cent

• #33   21. sep 2011 Jeg har skiftet til Bridgestone Bt 023 fra Dunlop 205, og er blevet meget overrasket at man faktisk kan køre i vådt føre uden at lave blokeringer med forhjul ved opbremsninger , og uden hjulspind, når man accelerere fra 50-60 km/t
    Så vil absolut anbefale Bt 023.
    Det gode ved Dunlop dækkene er at jeg virkelig har lært at køre i regnvejr smiley

• #34   21. sep 2011 men med dunloppen føltes det alligevel ikke vildt underligt ? syntes det var hyleskægt smiley

• #35   21. sep 2011 Michelin Pilot 2CT.

Et 2 compound dæk der har lidt hårdere midte end sider. Efter 4000km holder det fint op efter trackdays også.

Havde den på Knutstorp i silene regn og selv med ok vinkel i svingene og hurtig på gassen sadte den sig bare og accellererede. Absolut et fantastisk allround dæk til gadecykler.

Havde Bridgestone Battlax BT0003R på inden. Trackday dæk til track/gade. Det er lige blødt nok til regnvejrdage, og slides for hurtigt på motorvej.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#36   21. sep 2011 Christian D: Bliver spændende at høre din holdning med 3CT - når du har prøvet det.

• #37   21. sep 2011 Men som tillæg vil jeg sige jeg ikke har hørt andet end godt om BT023R også.
    Men har ikke prøvet det. Skulle dog være sammenligneligt med 2CT.

• #38   21. sep 2011 Det må jeg se til den side. Skifter jeg til slicks på en af de næste trackdays er jeg nok nærmere på brugte dæk end nye, da jeg givetvis ikke kan mærke forskellen. Men havde faktisk ikke noteret mig at Michelin også havde et 3CT trackday dæk....

• #39   21. sep 2011 Nu hedder Michelin'erne retvis Pilot Road 2 og 3 - de bruger begge 2CT, altså tokomponent gummi.
    Jeg har selv lige slidt et sæt Road 3 op og har været godt tilfreds. De har været gode til både gade og bane. Dog skrubbede de rigeligt over fordækkene, når der blev givet ordentligt gas på bane - men det er jo heller ikke spotsdæk og min støbejernsraket er hård ved dækkene.
    Dækkene blev skiftet ved 16.000 km, men var reelt færdige efter 12-13k, da især fordækkene begyndte at få kanter på lamellerne i siderne, hvilket gjorde det lige lovligt interessant ved svingkørsel.
    Jeg afprøver nu Dunlop Roadsmart.

• #40   21. sep 2011 Og så ser jeg at Christian D sandsynligvis snakker om Pilot Power 2CT, der rent faktisk hedder 2CT.

• #41   21. sep 2011 igen, hvorfor går du ikke hen til din lokal mc mekker også forklarer ham hvad du ønsker at bruge din gamle zx10'er til... også få en kvalificeret snak med ham... langt det nemmeste... henad vejen...

• #42   21. sep 2011 Ja eller skriv til ham her, hvis det kun er Bridgestone du vil ha på.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=70958

Jeg tror han ved en del om lige de dæk smiley

• #43   21. sep 2011 Bridgestone BT 023 - Michelin Pilot road 2 -3 - pirelli angel er alle sport touring dæk og de har alle fået gode evalueringer både til gadebrug og og til bane (til en hvis grad)..

Men dæk spørgsmål er et religions spørgsmål, så du vil nok få mange forskellige svar hehe..

Mvh KP

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#44   21. sep 2011 K P: Religion - dæk? Næppe... Nu har jeg haft- og prøvet SÅ mange forskellige Mc'er... og uagtet hvordan jeg vender og drejer, så er det sjovt nok altid Michelin der er kommet bedst ud! Såhhh.... religion og overtro, det må du længere ud på landet med!! smiley

• #45   21. sep 2011 offslow : ved den lokale mc pusher, får du da ikke råd om hvad der er bedst, du får de dæk han har på hylden ......
    Jeg er også mest til michelin dæk , dog kan jeg ikke finde noget rigtig træls at sige om de pirelli angel jeg kører på nu ........
    Men der kommer road 3 på når pirellierne bliver trætte ...

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#46   21. sep 2011 michael L: Enig! Hvad angår både Busa og touring-cykler, så har jeg hørt flere udsagn fra denne gruppe, at Pirelli faktisk gør det godt. Enkelte melder dog om, at "styringen" er en anelse bedre på 2CT/3CT fra Michelin - og at regnvejr fortsat er en "lille anelse" bedre.... Holdbarheden (stress-test & langtur) skulle jo være ganske flot - hvilket vi jo også så i Pirelli's test, hvor en ZZR1400 & GTR'en gav dem klø... at GTR'en sugede metalspåner efter 12 timer er så mindre vigtigt.. det må have været en mandag-samlet udgave! smiley

• #47   21. sep 2011 # Hans GTR1400 !

Du besvarer selv det jeg mener med religion med det du skriver så tak :-D..

Ikke sikker på vi mener religion på samme måde til gengæld hehe

/Hygge

• #48   21. sep 2011 hans gtr : det er ligenøjagtigt derfor jeg vil have michelin på , angel gør banditten en anelse sløv i styringen

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#49   21. sep 2011 K P: Måske var der indlejret en smule selv/ironi - hvilket jo ikke kan skade i en religiøs dæk-tråd! smiley

michael L: Jeg har ikke selv haft fornøjelsen at prøve Angel på hverken Hayabusa'en eller super-toureren..... men kunne bestemt godt fristes til at prøve!

• #50   21. sep 2011 ja så får du det bedste han har på hylden og er fri for mere bøvl... og bliver en erfaring rigere som os andre hvis vi ikke gider købe mc-blade og læse dæktest... smiley nogen gange synes jeg bare lige at folk spørger for at spørge... ja undskyld mig lige...

• #51   21. sep 2011 offslow: jamen hvis nu du skulle bygge et hus så vil da ha heller ikke spørge ham i byggemarkedet vel? nej man spørger sku dem der ved noget og har erfaring med de forskellige dæk ik? men jeg er super gald for at der er så mange der har reageret på mit spørgsmål

• #52   22. sep 2011 offslow : jamen du har jo ret langht hen af vejen, derfor købte jeg også bridgestone bt 023 til banditten i foråret,kører nu på pirelli angel ,så er der jo mulighed for at sammenligne dækkene ,og danne sit eget indtryk .
    næste dæk bliver road3.......

• #53   22. sep 2011 nu skal jeg heldigvis ikke bygge hus smiley Men nej vil heller ikke spørge i byggemarked... så ville jeg selv tegne det og lave det som jeg skulle, - eller købe et fornuftigt typehus hvis det skal være billy. og jeg er helt med på man selv skal finde det rette dæk, også derfor jeg ikke forstår hvorfor folk spørger hele tiden, for ingen af os ved hvordan andre kører? - og hvad de sætter pris på... Jeg selv er nået dertil at jeg er glad for racedæk... men også i kraft af hvad jeg har brugt mine cykler til, jo... noget der skaber tillid, gode dæk og bremser og sund fornuft er nu engang den bedste forsikring man kan have. Og ja jeg ved intet om moderne dæk anyway... Jeg lytter bare til hvad min mekker siger, og ham stoler jeg på... da han ved noget mere om sagerne end jeg nogensinde kommer til.

Kommentér på:
Bedste dæk?

Annonce