{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.464 visninger | Oprettet:

mc batteri {{forumTopicSubject}}

Hej gutter.. lige et spørgsmål jeg håber I kan svare på... Jeg ejer en kawasaki zxr400 fra 91. Da jeg skulle købe nyt batteri til cykelen (hos t-hansen) opdagede jeg at der var et batteri på 11 ah der var 100 kr. billigere end det batteri kawasaki anbefaler til cyklen på kun 8 ah... Har altså nu købt det på 11ah, kan dette give problemer af nogen art, og i så fald hvilke ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mc batteri
  • #1   19. sep 2011 Så længe det kan være der, er der ingen problemer smiley

  • #2   19. sep 2011 Gør jeg også. Kigger altid om der er et batteri der har flere ampere end det de anbefaler, det er lig med større kapacitet, og det er helt fint.

  • #4   19. sep 2011 Sker der ikke noget ved... men køber man et alt for stort batteri, er det ikke sikkert ens generator kan følge med, så det aldrig bliver ladet fuldt op, også holder det ikke så længe.

    Købte også et støre batteri til min første bil, fordi generatoren ikke ladede ordentligt, så fik den laderen på hver nat, også var der massere af strøm om morgenen smiley


  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #5   19. sep 2011 Nej Morten, et større batteri bruger jo ikke mere strøm, hvis generatoren ikke kan følge med, kan den ikke følge med..

  • #6   19. sep 2011 Intet problem. Vær dog opmærksom hvis batteriet ikke skal stå op.
    Har købt et i T-Hansen der hed det samme som yuasu (staves det ikke sådan) og der røg vand ud af. Ham der har købt motorcykelen siger dog det virker, men...det bliver det nok ikke ved med (han fik kvittering med så han kunne bytte)

    Batteriet kan aldrig blive for stort (måske hvis det er 3-4 gange for stort og opefter). Nu har du købt, ellers går jeg selv efter vedligeholdelsesfri, for nogle af dem holder 80% af strømmen efter 1 år og så behøver man i teorien aldrig at lade (syntes dog der forsvinder lidt på cyklen)

    Det eneste jeg har læst er at de på næsten alle motorcykler anbefaler engang i mellem at lade batteriet helt op, for det skulle mc'en aldrig gøre selv og så skulle de holde længere....men min erfaring er at når jeg sætter lader på, så taget det ca. 1 min at lade op....så....


  • #7   19. sep 2011 Men tror altså at Morten har fat i noget af det rigtige, for mit problem er netop at mit batteri dør for hurtigt, det kan naturligvis også være grundet de korte ture jeg kører, men vil da ik gøre det værre ved at købe et batteri hvor laderen ik når at følge med

  • #8   19. sep 2011 Uanset hvor mange amperetimer dit batteri er på er dit strømforbug det samme, derfor kan din gennerator sagens følge med selvom batteriet bliver større.
    Hvis dit batteri taber stømmen er det enten fordi dit ladeanlæg ikke fungerer, du har en permanent forbruger (en alarm eller en kortslutning) eller du udelukkende kører meget korte ture.


  • #9   19. sep 2011 Ok Lars o. har nemlig kørt meget korte ture. men hvorfor er det batteri til 8ah som hører til cykelen er dyrere end det til 11ah. de er begge vedligeholdelsesfrie

  • #10   19. sep 2011 det har jo nok noget med efterspørgsel at gøre, får dem jo til en anden indkøbspris hvis man kan købe 500 af gangen end hvis man køber 50..

Kommentér på:
mc batteri

Annonce