1.319 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Stille ventiler Stille ventiler

Godaften i stuen, jeg har en gs 500 som jeg gerne vil have stillet ventiler på, bør det være et større problem, hvis man har en ved sin hånd der kan gøre det uden problemer med justerskruer?
For den er jo med shims, men hvis man kan med skruer burde det vel være en smal sag? Har Haynes manualen til hjælp også.
Umiddelbart virker det sådan lidt ligefrem, men kan være jeg tager fejl?
Mvh. Simon.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stille ventiler
  • #2   18. sep 2011 Jeps det specielværktøj kan købes på ebay, så værktøjet er intet problem, mere om der er noget der kan volde besvær når det er med shims?

• #3   18. sep 2011 Mnjaeh, man skal have en ordentlig røvfuld shims liggende for at ramme den korrekte tolerance!

• #5   18. sep 2011 Kasper

Jeg måler vel bare tolerancen og bytter dem der skal byttes ?

Henrik, okay den med knasterne skulle jeg ikke gerne have bøvl med på min.

• #6   18. sep 2011 det er dejligt nemt på en gs500 det tager 10 min når ventildæksel er af:) det er lige til

• #7   18. sep 2011 og nej du skal ikke have en røvfuld shims liggende bare mål ordenligt og bestil dem du skal bruge

• #8   18. sep 2011 Bare gå igang, lydder til du har styr på det...
    Hvis du ikke gidder skaffe det stykke værktøj, så kan man også bruge en flad sktuetrækker, hvis man har lidt forskellige, kan man finde en der passer, når den står på højkant mellem skålen og knasten. Men værktøjet er dog klart at foretrække, jeg filede selv sådan en ud af en gammel oplukker, da jeg skulle stille ventiler på min gamle GS 750 smiley

• #9   18. sep 2011 Hvis man skal til at købe special værktøj, så havde jeg nok hevet knasterne ud af den, det skal man aligevælge på min cykel, og det er sq nemt smiley
    Man starter med at måle dem, skriver ned hvor meget de er på, også af med knasterne, og bytte shims, også samler man lortet også kigger om de står rigtigt, også låget på, tager vel en 30min når man først har fået ventildækslet af.

• #10   19. sep 2011 Tak for svarene alle sammen, men tror bare jeg bestiller det stykke værktøj koster kun 150 kr.

Kommentér på:
Stille ventiler

Annonce