1.616 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Christian T
Christian T
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7

Den første motorcykel Den første motorcykel

Hej MotorcykelGalleri

Om meget kort tid er jeg færdig med mit motorcykelkørekort og vil derfor gerne have en MC. Jeg renger dog med at vente til næste år, da vintersæsonen snart er over os.

Jeg håber at i vil hjælpe mig med at udpege en ideel maskine til mig og mine behov, så her kommer de interessante ting:

Relativt ny og <i>sikker</i> maskine
Sportscykel ell. lign. opbygning
Jeg er 180 cm høj, så jeg regner med at kunne passe alle maskiner.
Skal ikke bruges til daglig transport, men til leg og "joyrides"
Skal kunne drosles til lille kørekort uden maskinen tager særlig skade af dette (Kan man lave en drosling der kan slås til og fra efter behov?)
Prisen er ikke så vigtig, maskinen skal bare være pengene værd.
Jeg har ingen særlige præferencer overfor mærker, da jeg forventer en hvis kvalitet fra alle større producenter (Suzuki, Kawasaki, Yamaha, Aprilia etc. etc.)
Nu hvor den alligevel kører langsomt, så må den gerne have lidt lyd i sig smiley

Stil spørgsmål hvis i skal vide mere smiley Glæder mig til at høre jeres forslag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den første motorcykel
  • #1   9. sep 2011 tænke tænke..

Du bliver altså nødt til at indsnævre prisklassen, og eksempelvis komme med et bud på hvilken model MC du normalt kan lide..

Det er sgu svært om man skal rådgive dig til noget til 30.000kr eller 100.000kr

• Christian T
    Christian T Tilmeldt:
    jun 2006

#2   9. sep 2011 Så lad os bare sige under 50k smiley

Drømmemaskinen er en BMW S1000RR eller en Ducati 1198S. Indenfor prisklassen vil jeg sige en Aprilia RS 250 fx (dog er jeg ikke helt vild med 2-takt)

• #3   9. sep 2011 Jeg ville uden tvivl gå efter den her:

http://motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=102868

Alternativ er en 400RR ligesom den jeg har.. Men for 50k er der også en masse 600ccm racere at vælge imellem, spørgsmålet er bare om du får glæde af dem med drosling..

• #4   9. sep 2011 Jeg ville vælge en v2 maskine, for den har stadig momentet selvom den blir droslet, så den vil stadig trække nogenlunde. smiley

• #6   9. sep 2011 CBR 600 F4 så er du kørende og super begyndercykel der godt kan komme op i fart hvis man drejer en hel omgang smiley

• #7   9. sep 2011 hør nu her du bliver nød til at glemme alt under 600 cmm de er ikke til at komme af med igen når du skal sælge til noget støre...
    jeg ville helt klart gå efter noget cbr 600 eller gsxr 600 og give penge for at få den rigtig droslet og så har du en super start maskine når du igen må fjerne droslingen ....og glem alt om noget drosling du kan fjerne og påmontere du kommer helt sikkert i problemer med det....

• #8   9. sep 2011 "hør nu her du bliver nød til at glemme alt under 600 cmm de er ikke til at komme af med igen når du skal sælge til noget støre..."

A hva for noget.. en RVF400 koster ligeså meget som en Fireblade 900RR fra samme årgang..

• #9   9. sep 2011 ok i vil altså påstå at det er ligså nemt at sælge sin 400 som sin 600 af samme mærke.....

• #10   9. sep 2011 mirza..
    måske du ville købe en 400 når du kan få en 900 til samme pris men tro mig så er du en af de få...

• #11   9. sep 2011 "ok i vil altså påstå at det er ligså nemt at sælge sin 400 som sin 600 af samme mærke....."

Det er ligesom at spørge om hvilken motorcykel der er mest holdbar, en 400 eller 600 af samme mærke.. Det kommer da an på mange ting..

men lige præcis en RVF400 kontra 900RR, så handler det om udbud og efterspørgsel, og der er jeg ret sikker på at en RVF400 løber afsted med sejren..! Også om 10år

• #12   9. sep 2011 Den her synes jeg vil være et godt bud på en let kørt mc at starte med

Og oven i købet billigt du ..

smiley

http://www.motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=102852

• #13   9. sep 2011 Dan G, der er helt sikkert flere der hellere vil købe en 900 fremfor en 400.. måske dobbelt så mange eller 3 gange så mange..

men når der er 10 stk 900.. for hver 1 stk 400.. så er vi tilbage til det emd udbud og efterspørgsel..

• #14   9. sep 2011 Cbr 600
    SV 650
    De kan også stille dit behov langt hen af vejen senere

• #15   9. sep 2011 Suzuki SV650 er der masser til salg af. Personligt syntes jeg det er en flot maskine. Men der kører også ret mange af dem på vejene. Så helt speciel er den jo ikke.

Kawasaki ER6 lader også til at være blevet billige.

• #16   9. sep 2011 du ska da købe min gixer for 12000 og så afgiften oven i 22000 og resten gir du en by tur for smiley evt drosling så har jeg lavet mig sådan en ting du dkruer på caburatorne så den kun gir 1/3 gas smiley

• #17   9. sep 2011 ja honda CBR 600 F2 rigtig god maskine til pengene smiley

• Christian T
    Christian T Tilmeldt:
    jun 2006

#18   9. sep 2011 Tak for alle de gode svar i kommer med smiley
    Det er faktisk interessant at i forslår en 600CCM, da jeg havde regnet med at jeg skød for højt ved at vælge en maskine der skulle drosles smiley

Jeg har kig på SV650 K5, ER6F, ER6N (Super sprød i orange!), GSX-R 600 og CBR600RR hvilket jo er en del at vælge imellem smiley
    Jeg har ikke kigget priser endnu, men det bliver nok den af de nævnte der passer mig bedst økonomisk.

Er det ikke et problem at drosle en motorcykel så meget? Der er jo langt fra ~100 hk (CBR600RR) til 34 hk smiley

• #19   9. sep 2011 hva med yamaha R6? de kan også findes til under 50 k.

har dog læst at det er en vild mc at starte på, men det er fed lyd og racerudseende. smiley

...har selv tænkt mig at starte på sådan en her om et par måneder. :-).. medmindre vinteren udelukker alt kørsel overhovedet! smiley

• #20   9. sep 2011 Inden du falder for en cbr600rr eller gsxr600 så kend lige prisen på forsikringen først

• #21   9. sep 2011 Der findes droslings kit's og det er kun autoriseret værksteder der kan montere. Smut ned forbi den lokale honda handler og forhør dig på sådan et kit monteret smiley Jeg blev overrasket over prisen på min..

Jeg startet selv med min CBR 600 F1 - Rigtig dejlig cykel.. Der findes ikke så mange, men prisen er formiddabel ... overvejer selv ny næste år, men kan se du er på jagt efter noget nyere, ligesom mig selv. smiley Men hvis du skulle være fristet i at høre mere om en cykel fra 90 så kan du jo altid skrive...

jeg vil også mene at alt under 600ccm er svært at sælge videre...

• #22   9. sep 2011 enig med Jesper.. Kasko kan du godt droppe alt om ... så man skal jo lige gøre sig op med om du vil eje en cykel til 50k og smide den i svinget, så selv kunne overskue at skulle få den lavet igen.. Jeg ville købe en billigere som starter (Som jeg selv) men der er jo nogen der har flere penge end andre så respekt for det hvis det er smiley ... Men det var det der fraholdte mig for en cykel til 50k eks... så hellere noget billig og lege lidt på i starten smiley

• #23   9. sep 2011 en sv 650 s evt med abs vil helt sikkert være min begyndercykel hvis jeg skulle starte forfra.. smiley den lyder fantastisk, den ligner også "lidt" en racer...det er nok den du mindst mærker en drosling på...

og vigtigst af alt... så kan den kasko forsikres for 8.000 for en på 18 år...

• #24   9. sep 2011 min kami har en sv650. og for satan en flot maskine i mine øjne.. + du har en fin touring. . startede selv med en gxs-r 250´er og nu har jeg en kina honlei 250´er. må siges jeg er mere til touring og chopper end racer (selv om jeg altid har troet omvendt)

• #25   9. sep 2011 Du nævnte Ducati, så hop først på klonen.
    <<--

• #26   9. sep 2011 Yamaha SZR 660 med åbne potter = TORDEN!, så kan du gå ud og skræmme livet af div. Ducatier, støvsugere (alt med 4 cylindre), etc.

Masser af moment, stiv ramme, vejer ikke en sk.., fuld justerbar affjedring, brembo bremser etc.

Den dur stort set kun til sjov, men den kører også nemt om hjørner med de andre når vejen snor sig. Også selv om du ikke er vildt erfaren, da den er super nem at køre.

Kan du ikke lide vibration så vælg noget andet.
    (En rigtig motorcykel vibrerer dog imo smiley

Kommentér på:
Den første motorcykel

Annonce