1.237 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Herhjemme kører vi faktisk pænt.. Herhjemme kører vi faktisk pænt..

Vi har nu snart været en uge hernede i Sydfrankrig, nærmere Antibes. Vi har været i og omkring Cannes, Antibes, Nice og Monaco. Og hold'da kæft hvor gi'r de den gazz overalt. Scootere ink. Maxi scootere, MC'er og biler. Det er Bare Fremad, indenom, udenom, over sildeben og fuldt optrukne. De kører snildt 100-120 ned af hovedgaden her i Antibes på Scooter, MC, iført sandalos og en petit pilot hjelm.
Jeg føler mig som komplet pensionist hernede, og deres evne til at parkere en svinedyr Mercer el. BMW, hvor jeg ikke turde smide en Fiat Punto, er imponerende.
Men well, jeg er så smårt begyndt at køre som dem selv, så massiv trafik eller ej, man kommer fremad hernede, bare man KUN tænker på sig selv smiley
Så selv Scooter "Bøllerne" knæjterne hjemme i lille DK kører som bly violer og vi MC'ister kører overhovedet ikke med hovedet under armen til sammenligning med de Kamikaze rytterere hernede.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Herhjemme kører vi faktisk pænt..
  • #1   4. aug 2011 sådan kører de sgu generalt i sydeuropa... har aldrig forstået dem der mener at dk er et uland med hensyn til trafik.

• #2   4. aug 2011 Sån kører de oz i Italien hehe.

• #3   4. aug 2011 Jeg tænker det samme hver gang jeg er udenfor Danmark..

Det er ligemeget om man er i sydeuropa, mellemøsten, asien, eller amerika, alle steder flyder trafikken bedre, folk giver plads mm.. Her i danmark kører vi som om det er en stor parkeringsplads..!!

• #4   4. aug 2011 Mirza A

Enig, herhjemme på en 10 km landevejsstrækning møder man ofte folk der kører 60 og der er så sat fine skilte op med en rød bil på den ene og en sort på den anden side op på nærmest alle 10 km og så er der tilmed et par fine fuldt optrukkede linier på vejbanen. Det er ikke noget der indbyder til at man skal kunne komme frem i hvert fald.
    Generalt er forståelsen for trafikken herhjemme jo ufattelig lav.

• #5   4. aug 2011 Det forstår jeg ikke. Var i Cannes i foråert og skal derned igen om to uger. Jeg er kommet der mange gange i årenes løb, og jeg synes de er kommet til at køre langt pænere og mindre anarkistisk end tidligere - men de er kanongode til at komme omkring i den tætte trafik.

• #6   4. aug 2011 "der er så sat fine skilte op med en rød bil på den ene og en sort på den anden side op på nærmest alle 10 km"

haha epic..

• #7   4. aug 2011 Man vender sig hurtigt til hvordan de kører. Jeg nød at køre rundt på Maxi scooter dernede i det halve år jeg boede der (Sainte Maxime) Jeg har endda set en stor firhjulstrækker blive parkeret på et helleanlæg midt i et kryds - men katastrofeblinket var tændt, og så er det jo okay at hente sine børn inde på skolen ved siden af smiley

• #8   4. aug 2011 I Provence synes jeg særligt det er i bjergene de kører som sindsyge. Ja, de kan køre hurtigt rundt i svingene, fordi de er lokale, og kender dem godt, flot, men der er altså også mange uheld dernede, og de har i hvert fald ikke hørt om vores teknik med forsvindingspunktet osv.

• #9   5. aug 2011 De køre faktisk pænt i Belgien og Holland (lige været der) Det eneste man skal passe på er wannabe ghostridere og cykelister

Kommentér på:
Herhjemme kører vi faktisk pænt..

Annonce