4.668 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

hjælp til mc import fra England ?? hjælp til mc import fra England ??

Hej jeg er ved at købe en mc fra england. sælger siger at de skal beholde en del af reg attesten og indsende den til dvla sammen med et export bevis. jeg har ringet til skat og de siger man skal have hele reg attesten udleveret er der nogen der har erfaring med dette ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til mc import fra England ??
  • #1   2. aug 2011 Jeg er blevet stoppet i tolden flere gange og hver gang her en de behold den del ang export.

• #2   2. aug 2011 han skriver sådan her:

It is a legal obligation when we sell bikes or frames outside the UK for us to send part of the original registration document to the English DVLA along with proof of export. We can send you the rest of the document which hopefully, should be enough for you to register it in Denmark

• #3   2. aug 2011 Det har han også helt ret i, det er nemlig ham der har problemet. HVIS den ikke bliver indsendt, Skat er ret ligeglade. Bare de få fat i flere af danskernes surt tjænte penge.

• #4   2. aug 2011 jeg ringede til skat for at høre og hun sagde at jeg skulle have hele reg attesten for at kunne få den indreg. det var derfor jeg lige ville høre om nogen havde prøvet det før

• #6   2. aug 2011 det er også en forhandler af klassiske mc'er i England og det er ikke 1. gang han skal sende til dk men jeg ringede til skat for at sikre mig og de sagde som altid at man skulle have hele reg attesten. men jeg gider bare ikke købe noget jeg ikke kan registere.
    men du vil ikke mene der er noget i det bombe ?

• #7   2. aug 2011 Bombe har ret, det er sådan set bare en slip i deres reg. attest kaldet V5C, som de udfylder, afriver og indsender til deres motorkontor = DVLA for at notificere dem om en permanent export og du får så resten, som bruges på sædvanlig måde ved ind.reg i DK - omhandlet i punkt 4 her -

(link fjernet)

Har jeg selv gjort, og det var intet problem med SKAT ved ind.reg.

• #8   2. aug 2011 tak for det har lige skervet til ham igen tror sku snart han er ved at være træt af alle mine mails med dumme spørgsmål ;O)

• #9   2. aug 2011 nu skriver han sådan her:

The whole document is called a V5C.

We have to send in section 11 (V5C/4) – “Notification of permanent export”.

Section 9 (V5C/3) – “Selling or transferring your vehicle to a motor trader, insurer or dismantler” is also missing as this was sent to the DVLA by the previous owner when he sold the bike to us.

• #10   2. aug 2011 1 del (V5C's del 11 indsendes ved eksport) er som du allerede har fået svar på- Mht del 9, så bør det vel heller ikke give problemer i forhold til SKAT, se indholdet af de enkelte dele (sections) af V5C her -

http://www.plates4less.co.uk/number-plates-FAQ/vehicle-registration-documents/forms/v5c.asp#

• #11   2. aug 2011 Jeg har indregisstrede en UK-bike i maj måned..

Der har havde kun de 2 første sider af det dokument Michael S linker til, det er nok..

• #12   6. aug 2011 Hvor søger i på motor cykler der over,,, `den blå avis i england ?

Kommentér på:
hjælp til mc import fra England ??

Annonce