Salgsannoncer, vægt og hk {{forumTopicSubject}}
Jeg er begyndt at se efter en ”sjov” maskine (har dog ikke råd lige nu, og har en Suzuki burgman 400...som er fin, men man sidder lidt vel meget i læ).
Når jeg så ser på brugte herinde, så skal jeg trykke rundt, for jeg ved ikke lige hvor mange Hk en Honda CBR 600 har. Så skal man trykke på brugere og nogle har den kun til salg, men det er ikke deres egen mc de engang har oprettet. Hvorfor er der ikke noget link mellem data. Det kunne være lidt smart med vægt, Hk, 0-100km/t og måske 402 meter, sådan så man har en idé om hvad maskine man ser på. Evt også 60-120km/t så de momentstærke maskiner også kan være med.
Er det mig der er dum fordi jeg ikke kan alle data på alle maskiner af alle mærker eller er disse data for meget for langt?
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.125
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
De basale data er ret let tilgængelig, bla på www.sydfynmc.dk
Har man interesse i en model tager det ikke mange klik med musen at lære mere om den.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
jul 2006
Følger: 21 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 104 Svar: 842
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
søndagsture, - daglig transport, trackdays, dragrace, - køreteknik kurser? - tja, skal konen med bagpå? For skal lille mor med, så vil jeg anb. noget sport touring, - rækkemotor, så noget zx9r, cbr1000f, - v-motor så er der kun vfr750-800.
men ja du ved det bedst selv.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 392
Det er korrekt at tallene bliver lettere forvaskede og jeg har mc revyen...men så skal jeg jo hen i skuffen. Jeg så lidt efter alle mærker...måske ikke lige kineser, men ellers alt. Og så skal jeg slå rigtig meget op hele tiden. (det skulle være fuldkåbe, række 4 (eller 6 hæhæ) og der skal kunne være en bagpå bare lige 2 min af gangen). Min burgman er jo praktisk gris, så maskine nr 2 skal jo være præcis det modsatte. Hvis det ikke lige var fordi de ikke holder, måtte det også gerne være 2 takt der kunne tage 18-20.000rpm.
Sydfyns mc er en rigtig god hjemmeside...de må godt nok få mange hits, men det var mere så man vidste hvor man var henne (i hk), måske en lille udstikker af den anden diskussion med ham som ville have delt cyklerne ind i typer. Så kunne man måske have klasser 0-34hk lille kort, 35-60hk, 62-100hk og 100+. Måske bare i salgsannoncen, sådan at man vidste lille kørtkort, standart maskine, racer...ved ikke lige om grænsen skulle være 100, kan man ikke få en powercruser med 102?
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 259 Svar: 2.258
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Hk og topfart er jo som sådan ikke relevante, det er moment ved et givet antal omdrejninger der er interessant.
PS! Jeg kan godt li topfart og hk:)
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
(link fjernet)
Den side har, hvad du søger. Der er alle testresultater fra de store mc-magasiner samlet, så man kan se "real life" ydelse.
F.eks en '05 CBR600F (link fjernet)
Der er generelt flest måledata på de nyere modeller.
F.eks '09 CBR600RR ABS: (link fjernet)
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
f. eks (link fjernet)
Der står at den ku har kickstarter.. e'et tilsidst i modellen er netop fordi den har el-start :-S
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
Sådan er det vil med alle blade - der sker fejl med tekniske data. Men testresultaterne skulle være gode nok - det er i hvert fald ikke optimistiske producentopgivelser.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 392
Hæhæ...yep. Derfor er jeg også lidt bange for at blive alt for imponeret og så efter 1-2 mdr tænker, ah, den måtte godt lige have lidt flere Hk.
Allan>
Moment er godt, men det er lidt derfor jeg gerne også vil have 0-100 60-140 tiden, for selv om en maskine har mange Hk, kan deres kurve i både moment og hk have store huller, eller hk kommer meget sent og over et meget lille omdrejningsområde, og det er svært at skjule i 60-140km/t test (nu kan det så stadig snyde lidt hvis den er lavt/højt gearet)
Jeppe>
Rigtig god liste. Det er muligt den ikke er 100% korrekt, men så har man et rigtig godt fingerpeg. Uendelige mange gange bedre end salgsannoncer ”monteret diodeblink”
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
jeg har selv i mine år som mc-ist og da jeg var upcumming prøve kørt en del cykler, - det har jeg været glad for, - i særdeleshed en oplevelse jeg havde hos en forhandler, hvor jeg kom for at se og prøve en gammel gsxr750 fra 91. Han kiggede på mig og vi fik en snak om hvad jeg ville bruge den til, - dengang var det ren transport, også måske 25 procent fornøjelseskørsel. - så sagde han, du må gerne prøvekøre den en tur, men jeg er ret sikker på det ikke er sagen for dig. Men værsgod, jeg tog en tur, og blev noget så skuffet... nok så den rap ud, men hold da kæft hvor styrede den ringe. Da jeg så kom retur, snakkede vi lidt, - hvorefter manden siger: jeg tror du skal prøve den der står derovre i hjørnet... det var så en noget iøjnefaldende gammel cbr600f1... som jeg hverken synes så særlig inspirerende ud, eller vild eller noget af det jeg gerne ville have, men jeg tog dog en tur, og tænkte bare: det var lige godt, den styrede jo direkte og kørte bare som man bad den om. Senere endte jeg dog på en f2'er af samme mærke... som jeg havde 2 vidunderlige sæsoner på med gode ture, og den udviklede mig også. Jeg vil sige hvis du er nervøs for om du bliver træt af en cbr600 f model, så tror jeg jeg vil sige,- tværtimod, den er så alsidig en maskine, synes du den mangler lidt optræk, så gearer du den bare, - og ja det er den billigste tuning der findes. - så er det sagt.
ellers vil jeg ønske dig rigtig god fornøjelse, - er der noget du vil have uddybet om aprilia leonardo, honda cbr600 f2, suzuki hayabusa, eller en yamaha r1, så svarer jeg gerne på en pb.
mvh Klaus "Offslow"
Salgsannoncer, vægt og hk