{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.787 visninger | Oprettet:

Salgsannoncer, vægt og hk {{forumTopicSubject}}

Jeg er begyndt at se efter en ”sjov” maskine (har dog ikke råd lige nu, og har en Suzuki burgman 400...som er fin, men man sidder lidt vel meget i læ).

Når jeg så ser på brugte herinde, så skal jeg trykke rundt, for jeg ved ikke lige hvor mange Hk en Honda CBR 600 har. Så skal man trykke på brugere og nogle har den kun til salg, men det er ikke deres egen mc de engang har oprettet. Hvorfor er der ikke noget link mellem data. Det kunne være lidt smart med vægt, Hk, 0-100km/t og måske 402 meter, sådan så man har en idé om hvad maskine man ser på. Evt også 60-120km/t så de momentstærke maskiner også kan være med.

Er det mig der er dum fordi jeg ikke kan alle data på alle maskiner af alle mærker eller er disse data for meget for langt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salgsannoncer, vægt og hk
  • #1   14. jul 2011 De data bør du søge hos producenten, de bliver forvansket på vejen til websider som her, Bikez etc smiley

  • #2   14. jul 2011 Hvor mange tror du kender en 400m eller en 60-120 tid på deres mc?
    De basale data er ret let tilgængelig, bla på www.sydfynmc.dk
    Har man interesse i en model tager det ikke mange klik med musen at lære mere om den.


  • #3   14. jul 2011 Det er jo det man køber MC revyen i dyre domme for hver år !

  • #4   14. jul 2011 Bruger selv bikez.dk til at søge den slags data.


  • #5   14. jul 2011 tja du kan jo skrive en pb om det du ønsker at vide... jeg har selv kørt cbr600 f2, en cykel jeg dengang var utrolig glad for, den var ændret i forhold til original v. at være sænket en anelse foran, have komplet udst. system fra shark, med store forrør, jeg mont. så kn-filter og fik den rullet... den endte med små 93 hk på hjul hvilket vist var ganske fint for sådan en fætter. Hvis du kommer fra en burgman 400 er det jo en helt anden verden du begiver dig ind i, ud og prøv lidt forskelligt, se hvad du føler dig godt tilpas på. en 600 er ganske fin og rigeligt til landevejen. Er du ikke så glad for gearskift så må det blive noget 750 eller 900 eller 1000. Men en anden ting, hvad ønsker du og bruge den til?
    søndagsture, - daglig transport, trackdays, dragrace, - køreteknik kurser? - tja, skal konen med bagpå? For skal lille mor med, så vil jeg anb. noget sport touring, - rækkemotor, så noget zx9r, cbr1000f, - v-motor så er der kun vfr750-800.

    men ja du ved det bedst selv.


  • #6   14. jul 2011 Glemte helt topfart smiley

    Det er korrekt at tallene bliver lettere forvaskede og jeg har mc revyen...men så skal jeg jo hen i skuffen. Jeg så lidt efter alle mærker...måske ikke lige kineser, men ellers alt. Og så skal jeg slå rigtig meget op hele tiden. (det skulle være fuldkåbe, række 4 (eller 6 hæhæ) og der skal kunne være en bagpå bare lige 2 min af gangen). Min burgman er jo praktisk gris, så maskine nr 2 skal jo være præcis det modsatte. Hvis det ikke lige var fordi de ikke holder, måtte det også gerne være 2 takt der kunne tage 18-20.000rpm.

    Sydfyns mc er en rigtig god hjemmeside...de må godt nok få mange hits, men det var mere så man vidste hvor man var henne (i hk), måske en lille udstikker af den anden diskussion med ham som ville have delt cyklerne ind i typer. Så kunne man måske have klasser 0-34hk lille kort, 35-60hk, 62-100hk og 100+. Måske bare i salgsannoncen, sådan at man vidste lille kørtkort, standart maskine, racer...ved ikke lige om grænsen skulle være 100, kan man ikke få en powercruser med 102?


  • #7   15. jul 2011 Eftersom at du går efter en "sjov" mc, og du har en burgman nu, så skal du nok regne med at lige meget hvad bliver den sjovere smiley

  • #8   15. jul 2011 Det er klart at du som kunde må finde ud af hvad du vil ha, dernæst finder du data og vurderer dem, så finder du de annoncer med de bikes du har udvalgt, og så er det bare ud og prutte om prisen!
    Hk og topfart er jo som sådan ikke relevante, det er moment ved et givet antal omdrejninger der er interessant.
    PS! Jeg kan godt li topfart og hk:)


  • #9   15. jul 2011 - Casper (midtsjælland) L
    (link fjernet)
    Den side har, hvad du søger. Der er alle testresultater fra de store mc-magasiner samlet, så man kan se "real life" ydelse.
    F.eks en '05 CBR600F (link fjernet)

    Der er generelt flest måledata på de nyere modeller.
    F.eks '09 CBR600RR ABS: (link fjernet)


  • #10   15. jul 2011 Men pisse præcise er de da ikke
    f. eks (link fjernet)

    Der står at den ku har kickstarter.. e'et tilsidst i modellen er netop fordi den har el-start :-S


  • #11   15. jul 2011 - Thore J
    Sådan er det vil med alle blade - der sker fejl med tekniske data. Men testresultaterne skulle være gode nok - det er i hvert fald ikke optimistiske producentopgivelser.


  • #12   15. jul 2011 Alexander>
    Hæhæ...yep. Derfor er jeg også lidt bange for at blive alt for imponeret og så efter 1-2 mdr tænker, ah, den måtte godt lige have lidt flere Hk.

    Allan>
    Moment er godt, men det er lidt derfor jeg gerne også vil have 0-100 60-140 tiden, for selv om en maskine har mange Hk, kan deres kurve i både moment og hk have store huller, eller hk kommer meget sent og over et meget lille omdrejningsområde, og det er svært at skjule i 60-140km/t test (nu kan det så stadig snyde lidt hvis den er lavt/højt gearet)

    Jeppe>
    Rigtig god liste. Det er muligt den ikke er 100% korrekt, men så har man et rigtig godt fingerpeg. Uendelige mange gange bedre end salgsannoncer ”monteret diodeblink”


  • #13   15. jul 2011 ja men sådan noget som vægt kan også snyde... ikke, der er jo forskel om trillebøren vejer 300 kg køreklar eller 190 kg smiley Der er mange ting der spiller ind, forstår ikke hvorfor man ikke bare sætter sig ned og undersøger f.eks. de fire store japser mærker, også går ud fra hvad man synes man kan leve med sådan rent designmæssigt... (for der er folk sku følsomme)... når du så har udvalgt dig en håndfuld, lad os sige en 5-6 stykker, så kigger man lidt annoncer, danner sig et prisbillede og kan sige for og imod. - så tager du nogle prøve ture, som gerne gør dig klogere.
    jeg har selv i mine år som mc-ist og da jeg var upcumming prøve kørt en del cykler, - det har jeg været glad for, - i særdeleshed en oplevelse jeg havde hos en forhandler, hvor jeg kom for at se og prøve en gammel gsxr750 fra 91. Han kiggede på mig og vi fik en snak om hvad jeg ville bruge den til, - dengang var det ren transport, også måske 25 procent fornøjelseskørsel. - så sagde han, du må gerne prøvekøre den en tur, men jeg er ret sikker på det ikke er sagen for dig. Men værsgod, jeg tog en tur, og blev noget så skuffet... nok så den rap ud, men hold da kæft hvor styrede den ringe. Da jeg så kom retur, snakkede vi lidt, - hvorefter manden siger: jeg tror du skal prøve den der står derovre i hjørnet... det var så en noget iøjnefaldende gammel cbr600f1... som jeg hverken synes så særlig inspirerende ud, eller vild eller noget af det jeg gerne ville have, men jeg tog dog en tur, og tænkte bare: det var lige godt, den styrede jo direkte og kørte bare som man bad den om. Senere endte jeg dog på en f2'er af samme mærke... som jeg havde 2 vidunderlige sæsoner på med gode ture, og den udviklede mig også. Jeg vil sige hvis du er nervøs for om du bliver træt af en cbr600 f model, så tror jeg jeg vil sige,- tværtimod, den er så alsidig en maskine, synes du den mangler lidt optræk, så gearer du den bare, - og ja det er den billigste tuning der findes. - så er det sagt.

    ellers vil jeg ønske dig rigtig god fornøjelse, - er der noget du vil have uddybet om aprilia leonardo, honda cbr600 f2, suzuki hayabusa, eller en yamaha r1, så svarer jeg gerne på en pb.

    mvh Klaus "Offslow"


Kommentér på:
Salgsannoncer, vægt og hk

Annonce