737 visninger
|
Oprettet:
Garanti {{forumTopicSubject}}
Min kammerat har en nyere cykel med 5 årg garanti. Hvor meget må man egentlig selv "bikse" uden at garantien ryger?
Må man installere undertail, anden baglygte, greb osv?
Hvad med at installere K&N-filter og Powercommander??..
Hvor går grænsen??
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.189
Man kan så vælge, at skide på garantien og skrue selv. Det har jeg f.eks selv gjort!
Det er jo klart, at monterer man en hugger eller undertray, burde der ikke ske det store, men får man klemt en ledning, og brænder ledningsnettet af, så forsvinder garantien hurtigere end du kan nå at undre dig over, hvad det var der skete!
Det samme gælder K&N filter og PC, med mindre, at importøren har sagt god for det og det bliver monteret på et af ham udpeget værksted!
Men alt man laver selv er ikke nødvendigvis godt!
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
så alt der ikke har nogen MEKANISK eller elektrisk funktion, det kan du rode med, der snakker jeg undertray hugger forskær, kåbeglas.......... du ved
hvis du skifter blinklys, så kan det være at garantien frafalder på al el
så tænk dig om, på min fz6 der skiftede jeg kun potter som det største, jeg spurgte min yamaha mekker om det ville gå ud over garantien, "måske, måske ikke, det kommer an på importøren og fabrikken" lød svaret
men hvis du nærmest laver det mindste og vi snakker reinhart, så bruger de HVERT påskud for at undgå at lave garantirep, jeg har hørt om et par ganske grumme sager
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.189
Har tit tænkt på, hvordan man er stillet, hvis man har en af deres "specialmodeller" med Yoshi-udstødninger. Om de HAR sagt god for at dække garantisager?
Jeg vurderede i øvrigt, at med deres historik indenfor garantisager, kunne jeg lige så godt gå i gang med min egen mc, så den fik stumper fra første sæson plus at jeg selv lavede service på den.
Garanti