{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.514 visninger | Oprettet:

Regnvejr og læder - hvad gør i? {{forumTopicSubject}}

Hvordan gør du mht. dit lædertøj hvis du ryger ud i et regnvejr?

Pt. har jeg selv prøvet to løsninger, som jeg ikke syntes fungerede optimalt Derfor vil jeg gerne høre hvad andre gør smiley De to løsninger jeg har prøvet:

1) Regndragt som heldragt. Mit problem med denne var, at den var for kort i ryggen. Det resulterede i, at den trak i ryggen hvilket betød at jeg blev træt i ryggen af, at køre med den. Jeg prøvede i går et helt andet mærke, og der oplevede jeg præcis samme problem.

2) To-delt regndragt. I går købte jeg, efter at have prøvet en anden heldragt et to-delt regnsæt. Mit problem med det er, at det blafrer så meget at jeg bliver sindsyg af det i løbet af ti minutter. Umiddelbart synes jeg dog bedre om det end hel-dragten.

Man kan selvfølgelig også bare lade være med, at køre ud i regnvejr… Den mulighed har jeg dog desværre ikke altid smiley

Jeg håber der er nogle der vil dele ud af deres erfaringer med regntøj + læderdragt.

Hygge

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regnvejr og læder - hvad gør i?
  • #1   7. jul 2011 regnsæt, har en fra dainese som er rigtig god

• #2   7. jul 2011 spidi laver en regnoverdel som næsten er klisteret til overkroppen

• #3   7. jul 2011 Et godt alternativ er textiltøj. Det kan holde en del vand ude.

Læder og regn er noget skid. Har man givet det godt med fedt/olie kan det godt holde en lille byge ude. Men ellers må du bare igennem så meget regntøj som muligt eller acceptere du bliver våd.

• #4   7. jul 2011 Jeg købte en heldragt fra Triumph som man tager på som en jakke og så lyner den oppefra og ned, den er nem at bruge og sidder perfekt

• #5   7. jul 2011 Hvis regndragten var for kort er en mulig løsning vel at prøve én der er lidt større...?

• #6   7. jul 2011 Tak for input!

Dækmanden: Altså en heldragt?

Lars: Er det en du selv kører med? Og skal man have læderjakken af for at få den på? Og hvad med benene? smiley

Jesper: Jeg har et tekstilsæt, men jeg hader at køre med det - især når man er vandt til at køre med læder. Det er desuden et halv-gammelt sæt der ikke er specielt tæt længere, og pengene er ikke rigtigt til et nyt pt smiley

Glenn: Kan du tage den på, imens du har lædersættet på, eller skal den monteres når lædersættet er afmonteret?

Mathias: Det blev prøvet, men den blev ALT for stor på alle andre leder og kanter.

Hygge

• #7   7. jul 2011 jeg købte et sæt regntøj fra t-hansen, som passede ud over mit lædertøj, godtnok lidt stort, men jeg var 100% tør da jeg tog det af igen.
    købte det da jeg skulle til Italien sidste år for ca 400 kr. og kan KUN anbefale det.

• #8   7. jul 2011 Min heldragt er også fra Thansen og det passer ganske enkelt ikke min kropsbygning (som, hvis jeg selv skal sige det, ellers er ret normal :D).

Hygge

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #9   7. jul 2011 Generelt har jeg det sådan, at læder kun bruges hvis jeg er 100% sikker på at køre i tørvejr både ud- og hjem! På ferieture og hvis læder skal bruges, så har jeg min HELD heldragt (regndragt) med... den sidder godt og holder mig tør. Den blafrer ikke...

Jeg bruger denne her:
    http://www.sydfynmc.dk/universal/mcisten/Held/6510.html
    Held Splash til kr. 398,-

Alternativet til sommer-touring, så vælger jeg faktisk mit tekstiltøj, som holder regn ude på fornem vis... hvis man kører med læder, så er det altid en overvejelse af hvornår regndragt skal monteres... og så chancer man fra tid til anden... med tekstiltøj tager man bare bygen når/hvis den kommer. Jeg har så altid mit for pillet ud... men dog med... hvis man lige napper et eller flere bjergpas hvor kulden sætter ind...

Det er forøvrigt min erfaring at tekstiltøjet er bedre når varmen sætter ind - jeg har et HELD sæt, hvor der er mulighed for at lyne op med ventilation i bukser og flere steder i jakken. Det yder fortsat god beskyttelse og god "luftning" når man kører med temperaturer over 25 gr. varme. Min halsvarmer er altid med - også om sommeren... og så har jeg gerne to sæt handsker med... et sommersæt der giver luft - og så det vandtætte når/hvis man rammer en solid kørsel i regnvejr og man bare skal frem....

Alternativt... hæver jeg frontglas op i yderste stilling... slår teltsiderne ud og lukker mig inde... smiley

• #10   7. jul 2011 læder og regn betyder ikke noget jeg kører bare, det var noget før vandet kommer igennem. og det for blot læderet til at sidde bedre bagefter.

• #11   7. jul 2011 Hans M: Tak for svaret. Din regndragt ligner min en del - det kan da godt ske jeg bare skal ud og prøve nogle forskellige for, at finde lige præcis den der passer mig... Regndragten har jo den klare fordel at den ikke blafrer - til gengæld er den så det mere besværlig at tage på.. Åh, alle de valg og kompromisser - det er ikke nemt at være mc-ist smiley

Hygge

• #12   7. jul 2011 fc-moto.de har nogle forskellige modeller.
    Har kigget lidt på denne, er selv på udkig efter noget regntøj efter min Held-dragt afgik ved døden på den tyske autobahn sidste år.

• #13   7. jul 2011 En komplet latex dragt smiley

• #14   7. jul 2011 jeg køre ikke selv med det, jeg køre generelt ikke når det regner. men spidis overdelt er beregnet til dem der køre race og er udviklet meget inden for race. jeg ved ikke om der også er noget bukse noget,

• #15   7. jul 2011 Jeg har en dragt fra Louis, som sidder fint. Men har endnu tilgode at teste den i regnvejr. Jeg vil faktisk helst undgå det. Hvis vejret ser lumsk ud, så hiver jeg tekstilen frem, selvom je hellere vil køre i ko-uniformen

• #16   8. jul 2011 jeg tager altid kondom på det holden den tør og varm smiley
    els helt ned under kåben og fuld gas, brugte min regndragt en gang på bane, den sad fint fast, men blaffrede lidt, sku os ha et nr større pga pukkel på ryggen af læderdragten.

Kommentér på:
Regnvejr og læder - hvad gør i?

Annonce