{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.714 visninger | Oprettet:

Oversvømmet MC - forsikring, reparation {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg havde oversvømmelse i min garage og fik oversvømmet min Aprilia Shiver til op over tanken samt min PGO T-rex 110 lige så.
Apriliaen bliver først hentet om en uge, og går ud fra den i mellemtiden bliver i endnu ringere stand. Den har vand i gearkassen etc.
Hvis den, som mekanikeren anslår bliver totalskadet, kan det så potentielt betale sig at ordne den selv? Ved ikke hvordan sådan en mc takseres, og heller ikke hvor slemt det er at den har været dækket med vand. Har en selvrisiko på 10.000 kr som vel også trækkes fra den takserede værdi. Jeg gav 110.000 for den som 2008 model i år 2009...

Mht PGO'en. Burde det ikke bare være at få vandet ud af krumtaphus, udstødning og karburator - evt ny starter på? Overser jeg noget? Har ikke forsikring på den. Behøver ikke en gang lade batteriet, for det står med spænding på stadigvæk smiley

Mvh enlettere deprimeret mc'ist


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Oversvømmet MC - forsikring, reparation
  • #1   6. jul 2011 uden at være sikker. Burde det ikke være din indbo der går ind og dækker begge cykler?

  • #2   6. jul 2011 Martin... det tror jeg vist ikke du har ret i...

    ang pgo ville jeg tømme og så ny olie på.. få den kørt godt varm og så skifte olien igen... evt igen efter nogle dage


  • #3   6. jul 2011 Langemand. Nu spørger jeg lige dumt. Er der nogen måde vandet kan komme ind i gearkassen på når der er to-takt? Er der udluftning på den? (har jo nok svaret mig selv allerede...)

  • #4   6. jul 2011 Anders... vil mene der er en form for udluftning...
    men du kan vel være heldig at intet er røget ind i gearkassen...

    måske lidt smørelse til stempel vil være godt


  • #5   6. jul 2011 Ang 2 takteren, så ville jeg tjekke "gearkassen" i bag ja, hvor der er en overløbs/udluftnings slange på.
    Ellers er det "bare" at få at vand ud af krumtapshuset, og få tjekket at den kan gniste med et tændrør på stellet smiley

    Så er det ellers bare derud af på 2-takteren...

    Held og lykke !


  • #6   6. jul 2011 Hvis du havde startet den, så var den måske blevet totalskadet smiley Tror sgu ikke den er det nu..

  • #7   6. jul 2011 jeg har lige tømt 2 stk. R6 for 4 liter vand. og har fået liv i dem igen.
    Det eneste der ikke virker mere er speedometeret.



  • #8   6. jul 2011 OK - lød også sært for mig at de skulle være totalskadede, men optimnalt skulle man vel prøve at udbedre lidt eller hvad? Nu kommer den jo bare til at stå der med vand i gear og cylindre... Men er vel bedst ikke at røre noget når der skal valuar på!? Der sidder en del elektronik i speedometeret, og det var ikke under!

    Svend - var det noget du har gjort for en kunde som mekaniker? Hvad løb det op i?


  • #9   6. jul 2011 jeg havde nok tømt den for vand, vandet kan ikk skade den, er ikke havvand ol. men kunne ikke gå rundt og tænke på at der er van i min motor hehe

  • #10   6. jul 2011 Jeg havde også gået gang med at dræne dem for alt vand. Ud med olien, filtret, luftfilter og tændrørene. Tøm tanken for vand/benzin. Frisk olie på af den billigste samt nyt filter og tørn motoren godt og grundigt rundt uden tændrør. Monter evt et bilbatteri, så du ikke render tør for strøm med det samme. Når motoren har været tørnet godt og grundigt rundt, skifter du olien og filtret igen og monterer et nyt luftfilter og frisk benzin.
    Så kan du prøve at starte cyklen igen.
    Husk at skrive op, hvor megen tid du bruger og gem kvitteringer for alt du køber!


  • #11   6. jul 2011 Dækker forsikringen force majeure?

  • #12   6. jul 2011 Går ikke under force majeure - i givet fald ville alle folk med oversvømmet kælder være fucked.

  • #13   6. jul 2011 Det var da altid noget, jeg tror altid det værste om forsikringsselskaberne smiley

  • #14   6. jul 2011 Har QBE, så trods behagelig telefonsamtale og ingen bemærkninger om skadens art, tænker jeg også at der nok skal komme et eller andet, men nogen gange bliver man jo glædeligt overrasket smiley

  • #15   6. jul 2011 Selv om man får gang i cyklen nu, så kan der over tid komme rigtig mange problemer med alle el-dele. Starter, generator, relæer, kontakter o.s.v.
    Hvis man kan få cyklen totalskadet og opnå en rimelig erstatning, så ville jeg nok foretrække det.


  • #16   6. jul 2011 Nu er der jo ikke tale om saltvand, så alt andet end lige, ville jeg ikke være bekymret efter en ordentlig overhaling af mc'en!

  • #17   6. jul 2011 Jeg gjorde præcis det som Kasper K beskrev.

    Jeg havde dog en masse gammel spildolie så har kørt dem igennem 6 gange med "frisk" olie. Som der også bliver nævnt så er der dog flere af de elektriske stumper jeg er nødt til at skifte.


  • #18   7. jul 2011 Så du kørte den rundt med starter-motoren? Jeg tør ikke rigtig trykke knappen. Tænker det er bedre at værkstedet brænder den af. Batteriet var desuden afladet, så kan da være der har været overgang i noget elektronik. Så løber det jo hurtigt op.
    Tømte 6 liter vand ud, samt skød det resterende ud af cylinderen ved at køre hjulet rundt uden tændrør i. Mekanikeren mente bare jeg skulle lad den stå og tørre uden prop i, så gav den ikke ny olie. Sprøjtede dog noget ACF50 ned cylindrer og indsugningstragte. Spændende hvad det ender med, og tak for input alle sammen.


Kommentér på:
Oversvømmet MC - forsikring, reparation

Annonce