{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.372 visninger | Oprettet:

hvor blev kineserne af? {{forumTopicSubject}}

Jeg synes nu ikke det er så længe siden, at man ikke kunne komme uden om en reklame for en "jungzong-wung chong" eller hvad de nu hed "mc" ... fandt folk endelig ud af hvor ringe cykler det egentlig var, så forhandlerne gik konkurs eller hvad skete der? brugt markedet var også oversvømmet af dem, men er de rustet væk? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor blev kineserne af?
  • #1   13. nov 2011 Der er da stadig masser i brugtmarkedet, og Bikedanmark og Lifan4you har stadig åben. Markedet er gået i stå, fordi kineserne ikke udviklede sig og importøerne ikke har hævet nogle modeller hjem over 400 cc. selvom de findes.

  • #2   13. nov 2011 Forsvandt de fleste ikke ved den sidste opdatering af reglerne til norm3? Mener ikke de kunne overholde reglere for hvor meget skidt der kom ud af udstødningen pga. De kørte med karburator.

  • #3   13. nov 2011 Gennemsnittet har jo ikke råd til at erhverve sig en Harley, eller topmodel fra Japan med mindre lån gør det muligt. Fred være med at man vil have en kineser og er tilfreds med den, jeg har selv haft én og det blev den sidste. En kinesisk mandags model er slet ikke til at tåle ;O)

    Der ud over tror jeg at krisen er svaret på nedgangstiderne i MC verden for alle forhandlere.


  • #4   13. nov 2011 tror bare at de ikke behøver at reklamere så meget for at få dem solgt.. alle folk kender jo "dingding" maskiner..

  • #5   13. nov 2011 Ang. Euro-normerne, så er vi faktisk nået til 5.

  • #6   13. nov 2011 Ja,så nu kan kinerser haderene sidde og klappe i deres små urinbestænkte børnehænder......JUHU....?

  • #7   13. nov 2011 HOV HOV Hvad er der nu galt med karburator.!!
    men motorcykler har dem fra kina aldrig kunne lave,
    Når en ny kineser koster det samme som to nye dæk til en japaner så skal man nok ikke regne med den helt store kvalitet.:)


  • #9   13. nov 2011 De skal nok være klar igen til foråret.

    og værditabet på en kinøjser maskine er jo væsentligt mindre end på en japser. altså krone for krone. smiley


  • #10   13. nov 2011 Længe leve naiviteten - den er smuk, men......naiv.

    Mon ikke det bare handler om at MC-dillen har lagt sig lidt med krisen???

    Og hvad kinesernes industrielle formåen angår - den har vi slet ikke set det sidste til - heller ikke i MC-verdenen:-)


  • #11   13. nov 2011 Jeg vil da mene at jo mere krise, des mere elsker folk billigt legetøj.

    men de rigtige mc folk, kan jo altid finde penge til en "rigtig" cykel. elelr også vil de hellere undvære.


  • #12   13. nov 2011 Siger ikke der er noget galt med karburator, kun at de så vidt huskes sviner lidt mere end med indsprøjtning og derfor ikke kunne godkendes... til Norm5 (som det åbenbart var i stedet for 3).

    At begynde at bygge dem med sprøjt koster sikkert for meget i forhold til den lave pris til det har kunne betale sig at lave om.

    Men med de brugt priser der er på dem, overvejer jeg faktisk at købe en. Det er alligevel ikke mange hundrede kilometer jeg får trillet på vejen om året. Og da de er nede omkring et par tusind er det jo ikke den store afskrivning,

    Så må de hurtige svingture blive på banegeden. smiley


  • #13   13. nov 2011 Alle de danske importører stoppede, måske fordi der gik for meget tid med reklamationssager, en overgang var hver 5 solgte en kineser og totalt solgte de et år flest mc, men så gik det også bare nedad bakke. Men der er vidst stadig en der hedder mc1.dk mener jeg, billigste 250 omkring 10 kg...........

  • #14   13. nov 2011 bliver de små kavasaki og honda ikke produceret i kina ??


  • #15   14. nov 2011 Håber det er de bedste mærker der er tilbage (ikke at de er fantastiske).

    Vil dog mene at en kineser er en god idé, hvis man lige skal prøve kræfter med mc, eller man som "gammel" skal udleve en drengedrøm. Har hørt flere bruge en del penge på mc og så bruger de den aldrig, så det er penge lige ud vinduet.


  • #16   14. nov 2011 Ja, ja. Peg i bare fingre af kineserne. Men jeg har lige hevet min frem fra skuret og den vil nu fragte mig på arbejde hele vinteren.
    Jeg kører stadig. Hvad gør i?
    Alt skrevet med et lille smil på læben.

    Vi kan sagtens være enige om, at kvaliteten er dårlig, men prisen var også derefter. Den første jeg havde, holdt seks vintre uden nogen problemer. Det kommer den næste nok også til.
    Jeg gør ikke andet end end lige vasker den, når sæsonen er forbi. Ikke noget med at pudse og polere vinteren igennem. smiley


  • #17   14. nov 2011 lad os da se de cykler du omtaler matthias

  • #18   14. nov 2011 Næ kineserne kan jo godt lave Mc'er.. problemet er bare at de bruger så ringe materialer til at bygge dem af, så de kan sælge billigere.. De er jo alligevel igennem hele processen, så mon ikke de snart får øjnene op og begynder at bruge lidt bedre materialer

  • #20   14. nov 2011 Hans Henrik.

    den står sku lækkert. men det er kun samleren der vil have den der kan finde pengene. den almindelige bruger vil hellere købe 4 kinøjsere:)

    du skal jo tage generalt.

    1 automobil fra 1880, i original stand, er steget ca 1 milliard % . men det gør ikke alle gamle biler dyre.


  • #21   14. nov 2011 Det handler vel i sidste ende om ens behov . Altså kina cykler er jo som bekendt kvalitets messigt ikke for godt , men prisen er jo heller ikke høj , så det passer nok mange godt at de dog kan komme ud at trille for en billig penge . Og om kina folket kan lave mc , selvfølgelig kan de det , rigtig meget af de uoriginale reservedele vi bruger til biler og mc herhjemme er jo lavet i kina. Og yamaha for jo også lavet deres små cykler dernede ..
    Men personligt ville jeg hellere bruge 15.000 på en gammel honda cb 400-450 . Eller Suzuki gs 400-450 måske en gs 500 . De er ældre ja . Men god kvalitet . Og er lige det hurtigere . Uden at de en noget raketter .
    Men at rakke kina cyklerne ned nej . Der er låg til enhver skraldespand . Og jeg har lige respekt om du køre hd-honda osv eller lifan.


  • #22   14. nov 2011 Det handler for mig ikke om hvad man køre men at man køre

    Og jeg tror bare der er lidt stilstand for tiden . Jeg tror heller ikke at vi har set det sidste endnu. Måske i 600 ccm og lidt bedre kval og så lidt dyre


  • #23   14. nov 2011 en kineser er rigtig fin til vinterkørsel, den er ikke så hidsig at den smider baghjul rundt, der skal nærmest være blank is før at de hårde nylondæk smutter (bortset i sving der er de livsfarlige) og så der de så lave at man kan have "ski" på det hjælper på stabiliteten når der ligger 5+cm sne.. forrige vinter brugte jeg en 150ccm jinlun hver dag mellem grindsted - billund, batteri afmonteret for starteren kunne ikke slæbe motoren rundt ved -10grader, tændingen var altid på "on" så den blev standset med dødmandsknappen.

    Så når man skulle afsted, fjerne sne fra sædet og speedometer, max 2 hug på kickstarter og afsted.. og værditab, tja købte den brugt for 4500 havde den 3år hvor den altid stod ude og kørte året rundt, solgte den igen for 2500kr, så det er da fair nok.


  • #24   14. nov 2011 Når folk taler om kinesere, tænker man på den første generation, som var magen til hvad kineserne, og andre 3. verdens lande kører på.
    Her er den nye generation:
    http://www.rcholm.dk/shop/mc-108c1.html
    Der er en herinde fra, som har offroaderen, og han har rost kvaliteten.
    Shineray har endda også en El mc i DK:
    http://www.dba.dk/shineray-250-ev-el/id-78808499/

    Og hvis man vil vide, hvad man måske kan vente at se i fremtiden:
    http://motorcykelgalleri.dk/alb_alle.aspx?UserID=8868

    Og den her er i produktion. Desværre blev den for dyr til DK. http://www.fasterandfaster.net/2006/08/jialing-jh600-chinese-bikes-cometh.html


  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #25   14. nov 2011 De har ikke opfundet noget siden krudet, Kina kommer kun fordi alle siger Kina kommer, og investerer derude, vi forærer vor teknologi bort, og tolererer slavearbejde, tyrani, og voldelig, expansiv udenrigspolitik. den sindsyge morder de kaldte Formand, ville være stolt. Og ja, vi sender stadig skattekroner i ulandsbistand. Køb og få blod på fingrene.

  • #26   15. nov 2011 ja og køb benzin og støt terrorister og banditstater i mellemøsten.

Kommentér på:
hvor blev kineserne af?

Annonce