{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.152 visninger | Oprettet:

De små hverdags 125 ccm {{forumTopicSubject}}

Hvorfor er det egentlig at hverdagens små slider er så ugle set her på galleriet ? jeg kører selv en Suzuki Fl 125 Address som gør det den skal og kører fantastisk rundt i byen og en lille hovedevejs tur ind immellem , jeg har haft store 1100 - 650 - 600 ccm , men den fik jeg ikke kørt så mange turer på som den lille da den er ude af garagen på 20 sek.og af sted , jeg har kørt mange turer rundt i Europa på mc og elsker at kører men synes det er lidt mærkelig at alt under 600 ccm er så nedvuderet , jeg kørte før 4000 km på en sommer , 6500 kmt kører jeg bare på den lille nu iløbet af et år ? og den går min 43 km på en liter til bykørsel , jeg har ikke behov de store brøl fra en 1000 ccm motor men en sjov maskine den er praktisk ? bare en lille tanke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De små hverdags 125 ccm
  • #1   2. jul 2011 Det er vel forskellen på "bikere" og dem der bare lige synes det er sejt?

  • #2   2. jul 2011 Fordi alt under 1 liter er for nitter - troede jeg alle vidste


    Nej jeg er faktisk enig med dig langt hen af vejen - jeg har også en normal 45 scooter af go kvalitet som kører kanont i sving osv - og der er et eller andet bildt simpelt og sjovt over sådan en lille maskine som faktisk gir en masser køreglæde


  • #3   2. jul 2011 du kan lige så godt vende dig til at i danmark bliver der set ned på ALT hvad der er under 600 Cm³

    jeg køre selv på en 500 Cm³ og det er jeg mere en tilfreds med. jeg har sågar over vejet at når jeg måske en skal havde en ny kunne jeg godt finde på at købe en der var mindre... det kan godt være der skal arbejtes en lillle bitte smugle mere med de små ( men er det der der gør det kedeligt )

    men der er nok bare mig ( ganske få af jer andre der syntes at småt an være lige sp godt ) jeg har ikke brug for at køre 200 + km/t


  • #4   2. jul 2011 Har selv haft 125cc (11 Hk) og brugt som helårs maskine. For mig var 11Hk for lidt, hvis man kørte op af bakke, og havde en lastbil i røven kunne den ikke rigtig trække fra.

    Har også mødt nogle børn som har sagt, sikke en fin knallert du har (de voksne tænker det nok bare)

    Der hvor jeg tror det skiller er hvordan man bruger dem. De fleste 125cc er vel slidemaskiner eller all weather maskiner. Nu har jeg selv burgman 400cc (ja, morfar mc-scooter) og hvis jeg køre efter kl. 23, i overskydet eller lignede forfærdeligt vejr ser jeg praktisk talt aldrig andre motorcykler.

    Nu ved jeg ikke hvad jer andres MC’er har af hk, men min knallert 45 havde omkring 9Hk, så da jeg fik min 125cc (hvor motoren holder noget bedre end 70cc med lejer til 50cc), så måtte jeg bare lovligt køre det jeg i forvejen kørte.

    For mange herinde er motorcykler kvinder. Dvs glædes maskiner, og kubik er lig bryststørrelse. Jo større jo bedre. Her er alle ikke ens.

    Bare prøv, selv på trods af kubik at skriv du vil have en mc der kører langt pr liter. Så er du ude i samme. Selv syntes jeg det er tåbeligt at en mc bruger meget benzin, hvis den gør det på ingenting. De nye kører forholdsvis langt pr liter, og det er jo ikke fordi de er kedelige (de har jo stadig (lige så) mange Hk).

    Tror måske også kinesere har noget af skylden. Min honda var lavet i indien (mener jeg), så det var godt nok en Honda (CBF125), men det var jo ikke HELT en honda alligevel. Det var mærket som var lavet på noget licens et andet sted end de RIGTIGE Honda maskiner.

    I øvrigt køre min burger 25-30km/l (alt efter hvor pænt man kører) og min CBF kørte 42 km/l når man kørte pænt, men eller 36-38km/l, hvilket jeg syntes er for lidt forskel fra en 125cc 11Hk (125kg) til 400cc 34Hk 230Kg.

    Men det er så min, 125cc, og 20Hk og langt på literen ville nok være en rigtig sjov maskine


  • #5   2. jul 2011 Har også lagt mærke til at har man gul vest på gider folk ikke at hilse....

  • #6   2. jul 2011 Jeg har længe gået og overvejet at "nedgradere" til en 125cc da jeg primært bruger min Bandit 650 til pendler kørsel til og fra arbejde.

    Jeg kører i snit ca. 18km literen og mellem og bruger ca. 2.000 - 4.000kr i snit på service hver 6.000km.

    Så over et år beløber min MC mig op i ca. 2.200kr X 12 = 26.400kr om året med benzin + Forsikring (ingen banklån den er betalt).

    Derfor har jeg overvejet, af flere årsager, at enten skifte til en 125cc eller købe en 125cc til til pendler maskine.

    Det som holder mig fra det er at jeg kører omkring 5-10km på motorvej hver vej samt jeg ikke helt er sikker på om det man spare på benzin og forsikring kan gøre det op med hvor mange penge på service jeg skal bruge. Jeg kører alligevel mellem 12 - 14.000km per sæson alene til og fra arbejde på MC.

    Men som udgangspunkt så hilser jeg da gladeligt lige så meget på 125cc belister som 1800cc belister, også selv om de køre med vest eller på hvide MC'er med reklameskilte på hvor der står "Politi". smiley


  • #7   2. jul 2011 Hmmm....ja det blev vist en off-topic. Men jo jeg er enig med dig i at det er sjovt at der ses ned på 125cc folk her på MCG, men sådan er det vel da der er en hvis snoppethed over folk (generelt) her på forum ang. sådanne ting.

    Men det er vel bare noget man skal tage med hvis man befinder sig her på forum. smiley


  • #8   2. jul 2011 Uanset hvor store patter en kvinde har, kan man blive træt af at røre ved dem.

  • #9   2. jul 2011 nu ved jeg godt at den her tråd er beregnet på 125 Cm³

    men der er jo også nogle på 250 Cm³ som jo er en mellem vej mellem 125 & XXXX

    min overvelselers gik også på et "nedgrader" til en i den størrelse.


  • #10   2. jul 2011 Synes jeg læser det meste herinde, og jeg er da ikke stødt på nedsættende eller hånende bemærkninger til 125-piloter? Er der eksempler udover de sædvanlige skribenter som udviser dårlig stil generelt?

  • #11   2. jul 2011 Less is more..

    Jeg har kørt fra flere 600ccm og liter maskiner end jeg kan tælle på alle mine fingre..

    Men sådan er det når folk går op i udseende og er ligeglade med køreteknik..


  • #12   2. jul 2011 Har prøvet 125cc og motorvej (faktisk i alt 12.000km), så mærkeligt at jeg sidder her endnu.

    Hvis (Peter R) du skal have noget 125cc, så ville jeg nok købe noget nyt med indsprøjtning (har været rigtig glad for min) og har selv kunne stille ventiler, skifte tændrør, og skifte olie. Sådan en cbf125 har intet oliefilter. Alternativt kan du jo få værkstedet til at stille ventiler og gøre resten selv. Nåe ja, stamme kæden. Gav 25.000 for min, ny og med plader, og efter 1 år droppede jeg kasko, men installerede GPS tracker i stedet. Tror du kan spare en del i forsikring og bestemt på benzin, især hvis du kun køre 18km/l. Men undgå motorvej, hvis det overhovedet er muligt. En 15Hk burde kunne få dig op på 110km/t og så er du ved at være der.

    Har været rigtig glad for min 125cc til vinterkørsel, for man kan holde den mens man lægger den ned. Det kan man vidst ikke lige med en 1000cc (ikke uden at ligge helt ned)

    Bortset fra det gad jeg nu godt have en ”rigtig” 125cc 2 taks fra bane. Har læst at de har op til 55Hk. De må godt nok være sjovere end ALT andet i denne verden (og hurtigere) smiley

    Hvad syntes i folk mener om baby Ninja (godt nok 250cc)? Dem er der mange der savler over af nybegyndere. Er den ikke lidt mere respekteret? Eller honda 250cc med ABS, er det samme stive holdning eller ?


  • #13   2. jul 2011 Mirza: ja der findes folk der ikke kan køre mc, uanset hvor stor den er, det er nok dem du er kørt fra på din 400 ;o)

  • #14   2. jul 2011 dont downgrade smiley , har selv prøvet og eneste besparelse var på dæk ogg forsikring , al anden "på papiret" besparelse røg ud af vinduet

    ex kørte til og fra job på en gsxr750 fra 90 , 15-16 på literen ved til og fra jobkørsel , havde så en DT125lc2 der er opgivet til at køre 21 på literen men den gik ikke en meter længere end 12-13 på literen
    med et kørselsbehov på ca 300 km om ugen blev den bare til iritation over man skulle tanke hele tiden ( 9L i tanken) og så at den ikke kunne trække uden om en lastbil der kører 108kmt

    skulle jeg vælge pendlerkøretøj nu havde jeg nok valgt noget større , ex en gs500 E eller en cb500 hvis økonomi også skulle have lidt at skulle have sagt


  • #15   2. jul 2011 MZ MZ MZ MZ

    Billig, pålidelig som bare faaan', dele koster intet, og så kan man få sig et klassisk køretøj, og billig forsikring smiley


  • #16   2. jul 2011 Små maskiner kan nu være sjove nok..

    har da haft en go håndfuld maskiner og syntes alle sammen havde hver deres charme..

    Der er da en i vores "flok" der kører på en lille 125ccm suzuki, han følger da fint med da man jo ikke kører stærkere end de 90 alligevel, han ligger som en af de forreste, eneste "problem" er da at når vi tanker ja så kommer han kun af med det halve som dem på de store maskiner.

    Så om man kører på en 110ccm kineser eller en harley til 500.000 ja så er det jo trods alt den samme vind vi får i håret.


  • #17   2. jul 2011 Niklas D.

    Nu må du langtfra sammenligne en mc scooter med en "normal" scooter lavet af bølgepap og blikdåser fra tyskland, i dag sidder der en god solid opbygget rørstel på dem (i hvertfald på de større)..

    nå det var lige lidt offtopic... ;c)


  • #18   2. jul 2011 Det glæder mig meget de indlæg der er kommet her , jeg har bare down siset til daglig brug og vil nok senerer købe en stører igen ,men tror jeg vil bruge min by smutter i mange år ,
    Til Flemming
    Jeg har lige købt en scotter til konen , en Vesper lx 50 , der du vil den bygge kvalitet , og den kører fantastisk , de sidste 4-5000 kr er rigtig godt givet ud selv om den er dyr ,


  • #19   2. jul 2011 vør du rigtig glad for din 125 ,det er køreglæden det kommer an på ,men der er jo altid nogle der ser ned på små maskiner ,der er sg masser af folk der har mindreværdskomplekser ,har man masser af penge kan man jo også købe sig en bosshoss ,men man kan sg ikke købe sig til glæden ved at køre mc god sommer til dig med masser af km mvh hans

  • #20   2. jul 2011 Ja, idag er alt under 1000cc småt. Da jeg i sin tid (midt-80'erne) tog pappet var en 400-600cc en mellemstor MC. Det har sandelig ændret sig siden ...

    At køre MC handler vel i bund og grund bare om temperament. Hvad kan man nøjes med? En 125cc med 10-12 hk kan ikke præstere meget mere end en tunet 45-knallert. Til gengæld er den meget mere pålidelig i det daglige - og det tæller mere i min optik.

    Motorveje er ikke noget for en 125cc - det finder man hurtigt ud af. Men så er der jo alle de skønne sogneveje ... smiley


  • #21   2. jul 2011 Ja pengene kan jo købe alt ( næsten) nej jeg valgte ikke 125 ccm pga, af penge og drift økonomi , men for den er praktisk og gør et godt stykke arbejde , og som jeg skrev i oplæget den er hurtig ude og rundt i byen , jeg valgte en suzuki fl 125 ( ny) da jeg vil have mange koldstarter , jeg kan godt lide store maskiner men det er nu noget nemmer rundt i byen , jeg har været på små turer på 80 km i streg , og der kommer den nu lidt til kort , men har overvejet bare for sjov af pakke den til en tur til Tourcamp med telt og osv. bare for sjov

  • #22   2. jul 2011 Det kommer jo an på behov, hvorfor du kører mc, og hvad du bruger den til.

    Er det for frisk luft, transport over kortere strækninger og lidt småture på de snoede veje er en 125 vel fin nok.

    Jeg skal bare ikke have en, jeg kører mc for sjov, og fordi jeg kan li et spark i røven som kun 100+ heste kan give..
    Havde jeg pengene kørte jeg bane hver weekend om sommeren, da jeg mener at det er sådan man udnytter de sjove og hurtige mc som de er bygget til..

    Forskelligheden i folks mc behov er jo også illutstreret i segmenteringen af mc typer og størrelser.

    Men at pege fingre af andre på grund af deres valg af mc er ikke ok..


    - jo, kinacykler er noget skrammel ;o)


  • #24   2. jul 2011 Har kun de varmeste minder fra min lille Aprilia RS totakter, den var virkelig sjovt at eje, let at holde, billigt og nemt at køre i byen.
    Den var jeg meget glad for og jeg nød hver dag på den. Den eneste grund til at jeg kom af med den, var fordi den ikke duede til rejser, selvom den klarede det fint mekanisk smiley

    De små maskiner er mere normale i udlandet og folk sagde aldrig noget. Hvis folk i danmark ser ned på 125, er det fordi de ikke er værd at bruge tid på og generelt savner anderkendelse for deres dyre legetøj. En motorcykel er en motorcykel!
    40 km på literen og vedligholdesesfrihed er total fedt. Man er vel hellere ikke så øm, når nu maskinen er så billig i indkøb smiley


  • #25   3. jul 2011 Hvis man rejser lidt rundt i verden ser man i mange lande at deres transport system ville bryde total sammen hvis de ikke havde deres 125 ccm og skifte dem med biler , de har selvfølgelig i mange lande mere varme osv. men transport problemet er vel det samme
    Hvis de der kunne kørte små mc / Scotter på arbejde ville de store byer nok være mindrer fourenet og der ville være bedrer plads
    Jeg bruger min så meget som muligt også når det regner lidt og tager den først ind i kælderen når der kommer sne og frem så snart den er væk igen


Kommentér på:
De små hverdags 125 ccm

Annonce