{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.601 visninger | Oprettet:

Hvor stram skal en MC jakke sidde? {{forumTopicSubject}}

Hey,

Har lige modtaget min Safety1st jakke fra mconline.dk idag, og må sige - rigtig fed jakke, til prisen!

Men, jeg er lidt forvirret over størrelserne - jeg snakkede nemlig med mconline som anbefalte mig en XXL ud fra min højde og vægt (ølmaven er i topform i øjeblikket.... hurra for et job i IT branchen.. øv øv!) - og jakken sidder faktisk også rigtig godt. Ved første 'forsøg' syntes jeg at man var for "stram" i antrækket, sådan når man strak armene frem.

Men så kom jeg til at tænke tilbage på de par gange vi kørte på jyllandsringen med køreskolen, og det har været det samme med tøjet - og det skal selvfølgelig også sidde nogenlunde stramt. Ærmerne bliver dog heller ikke strukket tilbage når man strækker armene frem, så de må jo være lange nok.

Hvad er jeres erfaring? Skal den sidde så man lige må suge maven en anelse ind, eller skal den være ligeså let at have med at gøre / have på, som en 'normal' jakke ?

Tager jeg inderforet ud, er den faktisk tæt på perfekt - med inderforet i, er den sådan liiiiige i underkanten. Om sommeren, så kører man vel sjældent med inderfor, eller... ?

Lige nu har jeg 2 valgmuligheder, enten at benytte mig af mconline's gratis returforsendelse og prøve mig med en større model - eller - få smidt et par cm omkring livet inden foråret smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor stram skal en MC jakke sidde?
  • #1   28. okt 2004 Link til jakken:
    (link fjernet)

• #4   28. okt 2004 Bandit - kan godt trække vejret, så slemt er det ikke smiley
    Var værre da vi kørte motorvej med køreskolen, da vi var 2 som brugte samme dragt i størrelse - så måtte vi jo skiftes.... puha!

Jeg må hellere beholde jakken weekenden over, så jeg kan prøve at sætte mig på biken lørdag og mærke hvordan den sidder.

Kenneth, OK - det lyder godt. Jeg kunne næsten heller ikke tro det skulle være nødvendigt at køre med inderfor om sommeren, hvis bare vejret er nogenlunde - umiddelbart vil jeg nok også foretrække at have det lidt køligt, end at komme halv svedende frem smiley

• #5   29. okt 2004 Den skal helst være så stram at alle beskyttelses delene bliver på deres plads ved et styrt! Hvis de bare "glider til siden" kunne man jo lige så godt køre unden...

Mvh. Rune

• #6   29. okt 2004 Man skal selfølgelig kunne bøje i alle ledene,men der findes ikke noget mere irriterende end en jakke der er ved at flagre hen over hovedet på dig når du kører hurtigt.

• #7   29. okt 2004 Lyder til at den passer fint så ... - når jeg lige får smidt et par centimeter smiley

• #8   30. okt 2004 Øv..... ser lige at min jakke til 1300 kr nu er sat ned til 1000 kr... surt smiley
    (link fjernet)

• #9   1. nov 2004 Nej har desværre ikke noget billede på biken - kun i normal stående position smiley

Den T hansen jakke lyder umiddelbart til at være noget af det samme som dem som www.mconline.dk sælger - dog vil jeg helt klart vælge at købe den ved www.mconline.dk, de sælger deres til kr 1000 i øjeblikket. Hvis du går derind, så er det Cordura og den model oppe i højre hjørne, som er sort/Grå, jeg har. Du kan også få vejledning fra dem, til hvilken størrelse du bør vælge.

Kommentér på:
Hvor stram skal en MC jakke sidde?

Annonce