1.067 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Tyskland, Østrig og Italien Tyskland, Østrig og Italien

Hej MCG

Til sommer skal jeg på en MC tur igennem tyskland, østrig og italien.

Er der nogen der ved hvilke lovmessige ting man skal have med? Tænker på sikkerhedsvest, førstehjælpskit og vignetter?

Sidst men ikke mindst er der noget man bare skal se/køre på når man skal fra München til Firenze?

På forhånd tak for jeres tilbagemeldninger

Mvh Simon

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tyskland, Østrig og Italien
  • #1   22. jun 2011 Jeg lytter lige med her, og smider et supplerende spørgsmål: Er der nogen strækninger hvor der er højere hastighedsbegrænsninger end 130 km/t, og får man også klip i kortet for at køre for stærkt i resten af EU, eller får mna bare en bøde?

• #2   22. jun 2011 Jeg var i Østrig sidste år, og til deres motorveje skal du have en vignette. Det er den lille lilla ting man kan se på billederne af min gamle motorcykel. Den er vist ikke frygtelig dyr, mener vi gav et par hundrede kroner for en måned.

• #3   22. jun 2011 ikke larme potte i Tyskland
    medbring : gul vest , rød sos kort : registreringattest : penge bøder betales på stedet
    fart : man får klip i tyskland der kan medføre køresel`s forbud farten er godt afmærket der nede

• #4   22. jun 2011 Er lige med på en lytter.
    OG JEG ER IKKE EN SKID MISUNDERLIG
    ___

• #5   22. jun 2011 Simon lyder som en god tur.. må jeg lige forslå at du kører igennem Scweiz for at komme til Italien, det er en omvej på nogle hundrede kilometer, men HELE turen værd..!

Kig i mit album:

http://motorcykelgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumId=14638

Jeg har også en artikel med en rutevejledning hvis du er interesseret..

• #6   22. jun 2011 Super - tak for svarende.

# Mirza A - vil meget gerne have en rutebeskrivelse smiley Regnede også lidt med at vi skulle en tur igennem Stelvio passet, og nu endnu mere efter at have set dine billeder

Mvh Simon

• #7   22. jun 2011 Jeg har kørt i området gennem en del år, inclusive Stelvio. kan anbefale at du investerer i et kortsæt fra www.Louis.de, de har et sæt med laminerede kort som viser specielle flotte MC strækninger, overnatninger mm. At køre gennem østrig og via det nordlige bjergområde hjørne af Slovenien ind til Italien er en enorm oplevelse. Østrig og specielt Slovenien er meget billigere end Scweiz

• #8   22. jun 2011 Simon, send mig lige din mail i PB..

• #9   22. jun 2011 jeg var dernede sidste år med 5 kammerater, hvor vi kørte ned igennem tyskland, hvis du mangler et sted at sove så prøv at søge på Rust i tyskland, der har de "europapark" en seriøs sjov forlystelsespark smiley
    Du blir nødt til at tage ned igennem stelviopasset, federe veje finder du overhovedet ikk smiley
    Du skal ikk have en larmepotte på, så blir du bonget på stedet hvis de stopper dig! og det gør de. da vi var dernede blev vi stoppet 1-2 gange, bare ved alm kontrol godtnok, men de går cyklen igennem.
    du skal have vignetter når du kører på motorveje dernede, og nogle gange flere gange, hvis du skifter motorvej.
    husk en gul vest.
    det røde eller grønne sos kort.
    kontanter.
    gps/kort.
    og få din cykel tjekket igennem, det ville sku være træls at stå dernede og cyklen driller.
    evt en regndragt. og der kan jeg anbefale t-hansens regntøj, det virkede perfekt da vi var dernede!
    Og self dit gode humør. smiley

• #10   22. jun 2011 lytter lige med, vi tager samme tur om godt 8 dage smiley

• #12   22. jun 2011 Ang det røde SOS kort, dette er vel kun relevant hvis man har kasko? Jeg har nemlig ikke kasko min gamle honda. Har dog falck + (EU) dækning som ca giver det samme.

Men tak for alle jeres hints og tips. Er lige ved at læse lidt mere om 1"00 ALPENPAESSE MIT DEM MOTARD" inde på louis.de og det lader da til at den skal bestilles.

• #13   22. jun 2011 Østrig har krav om at mc'er medbringer en lille nødhjælpstaske, Italien kræver et sæt reservepærer og mindst et af de tre lande har krav til godkendt hjelm, husker ikke lige hvilke(t), men det er jo ikke noget problem smiley

• #14   23. jun 2011 Er der andre lande i EU der skelner mellem stort og småt kørekort, eller det kun i DK?

• #15   23. jun 2011 Jeg har en ekstra udgave af FDM´s Europaguide liggende du kan få for en hund (roskilde) der står alt man har brug for - lov krav, kort, campingpladser osv.

Kommentér på:
Tyskland, Østrig og Italien

Annonce